Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S bateriemi o kapacitě 33 kWh má mnichovský elektromobil takřka o dvě třetiny delší dojezd než dosud. Ovšem pouze dle cyklu NEDC.
Na BMW i3 byla před pár dny upřena pozornost kvůli poklesu prodejů, k nimž v počátku letošního roku došlo. Při té příležitosti jsme mohli zmínit i modernizaci, jenž byla pro mnichovský elektromobil naplánována. Její odhalení aktuálně máme za sebou, pročež můžeme konstatovat, že jedinou velkou novinkou je instalace většího paketu baterií. S nimi je přitom svázána jistá kontroverze.
Než se k danému problému dostaneme, nejprve zmíníme, že BMW i3 nově může dostat lithium-iontové baterie od Samsungu, jejichž kapacita narostla z 25 kWh na 33 kWh. Automobilka přitom dodává, že těmito akumulátory je možné osadit i veškeré již dosud vyrobené exempláře. Stejně tak jsou k dispozici rovněž u varianty i3 REX. A aby toho nebylo málo, pak původní paket zůstává v prodeji, logicky za nižší cenu.
Tato vyšší kapacita baterií přinesla zvýšení dojezdu, a to takřka o dvě třetiny. Nově tak i3 má zvládnout na jedno dobití až 300 kilometrů namísto předchozích 190. Ovšem jen dle normovaného cyklu NEDC, v čemž, jak asi již tušíte, se skrývá ona kontroverze. Na takovém americkém trhu totiž dojezd nově narostl pouze na 183 km z původních 130, tedy asi jen o 40 %. Tyto hodnoty jsou přitom reálnější, jak ostatně BMW dále naznačuje v tiskové zprávě.
Američané mají totiž dojezd 183 kilometrů garantován i za špatného počasí se zapnutou klimatizací či vytápěním. Pokud byste tyto podmínky aplikovali na Evropu, pak dle značky vylepšené i3 zvládne „pouze“ 200 km. Je tedy evidentní, s čímž lze ve skutečném světě počítat. Ne zcela reálný je tím pádem i celkový udávaný dojezd varianty REX, která má zvládnout 450 km díky navýšení kapacity o 150 kilometrů při konzumaci benzinu.
Není to přitom jediná stinná stránka, která je s novými bateriemi spojena. Dále je třeba zmínit, že ačkoliv jejich velikost zůstává nezměněna (a tudíž je možná ona instalace do již vyrobených vozů), hmotnost narostla o 50 kilogramů. BMW i3 tak nově zvládá zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy, tedy o desetinu pomaleji. V případě varianty Range Extender se pak sprint zhoršil dokonce o dvě desetiny na 8,1 s.
Tím jsou veškeré kontroverze u konce, pročež jen zmíníme, že standardní doba dobíjení činí až deset hodin pro základní BMW i3 nebo osm hodin pro REX. Mnichovská značka však nově přichází z rychlodobíjecí 11kilowattovou stanicí, která dodá bateriím složeným z 96 individuálních článků jejich plnou kapacitu za dvě hodiny a 45 minut.
Závěrem pak jen dodáme, že ceny na německém trhu činí 34 950 Eur (cca 945 000 Kč) v případě BMW i3 vybaveného původním paketem baterií, respektive 39 950 Eur (1 080 200 Kč) u verze REX. Modernizované provedení pak vychází na 36 150 Eur (977 500 Kč) či 41 150 Eur (1 112 700 Kč). Rozdíl tedy činí 32 500 Kč.
BMW i3 dostalo nově do vínku baterie o větší kapacitě, jimiž mohou být vybaveny i existující vozy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024 - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28.11.2024 - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
28.11.2024 - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB