Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW G14/G15: nová řada 8 má své interní kódy, nahradí dnešní řadu 6
15.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná osmička cílí na modely Mercedesu, vůči nimž chtějí být lehčí a řidičštější. Přitom nahradí řadu 6, jejíž nástupce si podá Porsche 911.
Mít k dispozici křišťálovou kouli je snem každého automobilového novináře. Z ní bychom totiž snadno mohli vyčíst, co se má skutečně stát a co můžeme považovat za pouhé spekulace. Velmi by se nám přitom hodila při nahlížení do budoucnosti BMW. Ta se na jednu stranu hemží pohony předních kol, elektrifikací, hybridizací a autonomním řízením, tedy faktory, jež bychom v nabídce mnichovské automobilky ještě před pár lety nehledali.
Na druhou stranu ovšem ani BMW nehodlá úplně sejít z cesty, kterou několik desetiletí úspěšně kráčelo. V příštích letech bychom se tak měli dočkat jisté rošády v rámci portfolia, na jejímž konci bude stát hned několik sportovních modelů. Asi již sami tušíte, že řeč je zejména o příštích řadách 6 a 8, o kterých jsme se v poslední době párkrát zmiňovali. Dosud však veškeré informace byly lehce zastřené, dnes z nich ale jistou roušku tajemna sejmout můžeme, a to dokonce bez oné křišťálové koule.
Začneme řadou 6, kterou víceméně čeká konec. Ovšem pouze v té podobě, v jaké ji známe nyní. Stejně jako Mercedes chce i BMW svého vlastního rivala pro Porsche 911, jímž měla původně šestka být. Kupé i kabrioletu ovšem přebývá hromada kilogramů a chybí dynamické schopnosti. Automobilka z Mnichova by proto v rámci příští generace chtěla uvést na trh pouze variantu s pevnou střechou, jež se zaměří zejména na potěchu řidiče.
Jelikož se jedná o relativně čerstvé rozhodnutí, nemáme o voze prozatím žádné bližší zprávy. O to více se ovšem můžeme rozpovídat o návratu řady 8, která se dokonce již pyšní interním označením G14/G15. Je tak zjevné, že skutečně vznikne, přičemž na trh by měla dorazit na pomezí let 2019 a 2020. Dvojí označení přitom velmi pravděpodobně odkazuje na kupé a kabriolet.
O tom svědčí i fakt, že novinky mají odlákat zákazníky od Mercedesu S Coupe a S Cabrio. Rozhodně ale nemáme počítat s verzí se dvěma páry bočních dveří, neboť BMW se obává, že takový model by zbytečně kradl zákazníky řadě 7. Stejně jako tento model přitom i nové duo bude postaveno na modulární platformě CLAR, jen nejspíše při použití kratšího rozvoru.
I přes tento krok chce ovšem mnichovská automobilka porazit třícípou hvězdu vnitřním prostorem, zároveň má přitom disponovat nižší hmotností. To má umocnit jízdní dynamiku, o kterou se budou starat především šestiválcové a osmiválcové motory. Kromě toho se ovšem pod kapotu vejde i dvanáctiválec, stejně jako je víceméně jistotou hybridní ústrojí.
Modelová řada bude patřičně košatá, přičemž na jejím vrcholu stanou varianty M850 a M8. Druhá zmíněná nejspíše dostane přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, jehož výkon by měl vyšplhat na 650 či dokonce více koní. V případě řadového třílitrového šestiválce bychom se pak měli dočkat zhruba 450 koní.
Karty BMW má docela dobré, nezbývá než vyčkat, jakou partii s nimi skutečně odehraje. My pak jen dodáme, že souběžně s kupé a kabrioletem řady 6 zmizí i verze Gran Coupe, která se ovšem objeví v rámci nové Pětky, kde nahradí variantu GT. Pod stejný název pak BMW sloučí i řadu 3 GT a 4 Gran Coupe.
Chystané BMW řady 8 již dostalo interní označení, dost možná se přitom bude podobat tři roky starému konceptu Gran Lusso
Zdroj: Automobile, BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 3 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva