Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW do roku 2014: 10 úplně nových modelů a plug-in hybrid v každé řadě
14.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucnost BMW nebude jen o radosti z jízdy. Plánům dominují plug-in hybridy, elektromobily a předokolky. Bude to ještě BMW, jak jej známe?
Člen představenstva mnichovské automobilky BMW Herbert Diess, který je odpovědný za vývoj, nedávno poskytl rozhovor domácímu dvoutýdeníku Auto Motor und Sport. Přestože se ve svých odpovědích z pochopitelných důvodů nemohl vyjadřovat pregnantně, pár zajímavých informací o budoucnosti mnichovské firmy přece jen prozradil.
Herbert Diess se předně pustil do rozboru aktuální produktové ofenzivy značky. „Do konce roku 2014 představí koncern BMW Group dvaadvacet nových modelů, přičemž deset z nich nemá přímého předchůdce,“ přednesl Diess a jmenoval i konkrétně. „Celosvětově posiluje segment SUV a to i Číně. Mám za to, že tento trend ještě posílí a my se jej budeme důsledně držet třeba tím, že v roce 2014 představíme model X4.“
Šéf vývoje se nevyhnul ani otázce nových vozů s pohonem předních kol, které významně mění dosavadní charakter značky. Podle něj se ale o žádný problém nejedná. „V dlouhodobém horizontu budou modely s pohonem předních kol jistě přibývat. To je v pořádku. Vaše otázka navádí k tomu, že tradiční pohon zadních kol nebude hrát u BMW dominantní roli, ale tak tomu není, protože řady 3, 5 nebo 7 budou i nadále používat klasickou koncepci. Přesto i u aut s pohonem předních kol naplníme požadavky zákazníků na radost z jízdy,“ oponoval Herbert Diess.
Automobilka BMW se však mění nejen co do nabourávání konzervativních hodnot spojených s koncepcí, ale rovněž pohonu jako takového. Pod legislativním nátlakem vypouští své nejlepší atmosférické motory a nahrazuje je přeplňováním, ani to ale není vše. „Předpokládám, že tváří v tvář ambiciózním cílům snížení emisí oxidu uhličitého a nastávajícím přísnějším předpisům budeme z dlouhodobého pohledu zavádět technologii plug-in hybridů do všech modelových řad,“ odtajil Diess.
Jeden z dotazů logicky směroval také k elektromobilům, „zhroucení jejich trhu“ a zda „nepřichází model i3 v nevhodnou dobu“. Herbert Diess však překážky nevidí: „Vůbec ne. Snažíme se být v této oblasti průkopníkem,“ říká a jedním dechem vysvětluje i důvody. „Kombinace konvenčních a alternativních pohonů se budeme snažit plnit budoucí limity nastavené ve Spojených státech a Evropské unii. Pokud mají naše auta splnit hranici CO2 100 g/km, stanovenou EU do roku 2020, elektromobily a plug-in hybridy mít musíme,“ dodal šéf vývoje dokladujíc, že vývoj nových aut je dnes zasvěcen evropským regulacím a nikoli požadavkům trh.
Pozoruhodné přitom je, že jako členu soukromého podnikatelského subjektu není Herbertovi Diessovi cizí ani „pozitivní státní intervence“. Na otázku, co si myslí o státní podpoře elektromobilů, jako je BMW i3, odpověděl sice oklikou, ale poměrně srozumitelně a mezi řádky i s lehkou narážkou na domácí politiku: „Elektromobilita je podle nás dalším velkým krokem. Pokud z ní někdo chce udělat globální exportní artikl, bude muset vytvořit především podmínky na domácím trhu. A ten bude možné na začátku zrealizovat jen pomocí motivace.“
Na závěr interview přišla řada také na systémy automatického řízení, které do sloganu „radost z jízdy“ zrovna nezapadají, BMW se však ani jim vyhýbat nebude. „Při řízení máte situace, které zrovna zábavné nejsou. Třeba při postávání v zácpě nebo na silnice se značně limitovanou rychlostí. BMW i3 proto dostane asistenta, který bude schopen převzít řízení v podélném i příčném směru, kupříkladu při popojíždění v zácpě. Této oblasti se zkrátka věnuje intenzivně a chceme pohnat vpřed třeba systém automatického parkování v garážích,“ dodal ke konci šéf vývoje Herbert Diess.












Tohle je podle šéfa vývoje BMW budoucnost, se kterou je nutné počítat
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva