Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW Compact Sedan: tohle bude nová řada 1 s předním pohonem a tříválci
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na čínském autosalonu představila mnichovská automobilka koncept, který je předzvěstí nového sedanu řady 1. Stylem zaujme, technikou příliš neláká.
Autosalon v Los Angeles není jedinou motor show, která v těchto dnech probíhá. Mimo to automobilky i novináři míří také do čínského Guangzhou, kde již hezkých pár let nejde o nové vozy pouze od domácích značek či určené jen tamní klientele. Plnou měrou to dokazuje BMW, které zde odhalilo svůj nový koncepční sedan. Ten je zcela logicky předzvěstí příští řady 1 sedan, přičemž hned na první pohled si můžeme povšimnout delšího předního převisu. Tedy neklamné to známky pohonu předních kol, který je dán použitím platformy UKL.
Ačkoliv mnichovská automobilka nedala prozatím do placu žádné technické informace, zmíněná architektura je v tomto ohledu velkým výpovědním artiklem. Můžeme totiž s určitostí tvrdit, že základní modely budou pohánět tříválcové motory, zatímco výše postavené úrovně výbavy dostanou do vínku i dvoulitrový čtyřválec a pohon všech kol. Vrcholem by se přitom měla stát varianta 125i, jejíž pohonná jednotka v současnosti produkuje 231 koní - do budoucna to ovšem může být i více.
Od spekulací, které ale velmi pravděpodobně dojdou naplnění, se vraťme zpátky do ryzí reality. Konkrétně k samotnému konceptu, který dostal do vínku exkluzivní lak Liquid Metal Bronze, tradiční ledvinky na přídi doplněné LEDkovými světlomety a agresivně stylizovaný čelní nárazník. Na bocích si můžeme povšimnout 20palcových litých kol a titěrných zpětných zrcátek, tedy doplňků, které v prvním případě doznají cestou do produkce zmenšení a ve druhém zvětšení.
Nechybí ani tradiční Hofmeisterova křivka či zapuštěné kliky dveří, k jejichž aplikaci je potřeba pouhé stlačení. Záď pak již nezdobí výhrůžné koncovky výfuku, ty jsou místo toho uschovány a vyvedeny po levé straně směrem k zemi. Interiér je pak zahalen do kůže Nappa, se kterou dorazily kontrastní oranžové švy, digitální přístrojový štít, volně stojící 8,8palcový displej multimediálního systému či panoramatická střecha a head-up displej.
Zadní lavice konceptu byla uzpůsobena pouze dvěma pasažérům, kteří navíc mají k dispozici vlastní ovládání klimatizace. Zrovna tato koncepce ale bude v případě produkčního tunelu taktéž pozměněna, stejně jako lze počítat s nemalými změnami také v přední části kabiny. Více bychom se měli dozvědět v příštím roce, kdy by BMW mohlo odhalit již plně sériové provedení.
BMW Compact Sedan je předzvěstí příští řady 1, která dorazí s pohonem předních kol i tříválci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
včera - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
včera - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
včera - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
včera
Živá témata na fóru
- Auto z EU koupeno v ČR 01.04. 00:32 - Denino1
- Ford obecně 01.03. 20:22 - M.Z.
- BMW Divize 01.03. 16:11 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.03. 11:46 - pavproch
- Přituhuje 01.03. 09:04 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.02. 16:19 - Snowman000
- Auto pro dvě autosedačky 01.01. 16:25 - Snowman000
- VZKAZY 01.01. 14:49 - pavproch