Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW ActiveAssist: bavorský autopilot představen, sám umí i driftovat
7.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Active Assist prý umí auto zvládnout i za řidičsky náročných situací. Automat na drifty to bude těžko, možná však zvládne víc než jiní.
BMW představilo kupé řady 2 a čtyřdveřové 6 Gran Coupe s pokročilým systémem automatizovaného řízení ActiveAssist. Slibuje „velký krok k realitě mobility bez nehod”.
Automobilka ukázala částečně autonomní systém již předloni, nový systém ActiveAssist je však trochu dál - Mnichov říká, že nový bezpečnostní prvek „vrací auto do stopy v řidičsky náročných situacích bez potřeby zásahu řidiče”. Nový prototyp prý demonstruje maximální bezpečnost až k limitům auta.
„Elektronické řízení spolupracuje s plynem a brzdami v perfektní harmonii,” vysvětluje BMW, avšak tato slova moc neřeknou. Lépe snad systém osvětlí, že vůz má zvládnout slalom mezi kužely ve vysoké rychlosti a také se má dokázat vyhnout náhle se objevivší překážce, místo aby jen brzdil. BMW také říká, že systém „optimálně využívá potenciál motoru a šasí”, což je na jednom ze snímků nebo videu, kde dvojkové kupé jede bokem, vidět docela názorně.
Výrobce říká, že prototypy následují určenou trasu, ale stále do ní započítávají spoustu faktorů okolo. Systém ActiveAssist má činit takové kroky, aby napodobil „zkušeného řidiče”. To je v podstatě to, o co se teoreticky snaží každý řidič-člověk za volantem a co by tedy měly dělat všechny systémy autonomního řízení, je-li jejich cílem být lepší než člověk.
BMW odůvodňuje tento přístup slovy: „Pouze systém, který umí auto ovládat za všech okolností i na limitu, může být důvěryhodný a představovat pro řidiče bezpečnou alternativu, je-li příliš unaven.” Nečekejme tedy automat na drifty; hranice, kdy vám auto řekne „Vzdávám se, nezvládnu to, je to na vás,” ale možná bude ležet o kousek dál oproti ostatním autům.
BMW ActiveAssist umí podle výrobce vůz zvládnout i ve složitějších řidičských situacích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva