Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 8 se prý opravdu vrátí, do čtyř let. Postaví se Mercedesu S Coupe
23.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka závidí Daimleru úspěch třídy S, která ročně přináší do kasy o 27 miliard korun více než řada 7. Zvažuje proto návrat legendy.
Před zhruba dvěma týdny jsme se ohlédli po dnes již legendárním BMW 850 CSi. To přišlo na svět před dlouhými dvaceti lety, počátek samotné řady 8 se ovšem datuje k ještě dávnějšímu datu. Mnichovská automobilka přitom již hezky dlouho slibuje, že se velké kupé do jeho nabídky vrátí. Po každé zprávě ohlašující velký návrat ovšem vzápětí dorazí informace zcela opačné, dle kterých by fanoušci značky s ničím podobným neměli počítat.
Dočkáme se tedy návratu legendy? Nové informace naznačují, že ano, přičemž kupé by mělo dorazit v roce 2020 jako odpověď na úspěch dvoudveřových modelů Mercedesu a Bentley. Po technické stránce přitom vzejde z poslední generace řady 7 (G11/G12), se kterou bude sdílet hnací ústrojí, platformu CLAR (dříve známou jako 35up), elektrický systém nebo multimédia a komunikační rozhraní. Vyrábět se pak má v Dingolfingu.
Takové jsou alespoň plány, jejichž hlavním hnacím motorem je šéf značky Harald Krüger. Je však třeba dodat, že oficiálně schváleny stále ještě nebyly. BMW se totiž dosud nerozhodlo, zda zpátky do hry vrátí klasické dvoudveřové kupé (a s ním nejspíše také spřízněný kabriolet), či se dočkáme čtyřdveřového Gran Coupé po vzoru menší šestky. Finální rozhodnutí by nám měl odhalit příchod konceptu, s nímž se počítá v roce 2018.
Jelikož BMW velkou měrou závidí Mercedesu úspěch stávající třídy S, zejména pak na čínském a americkém trhu, dá se počítat spíše s onou „klasickou“ variantou. Mnichovští totiž touží po vyšším zisku, který dle interní studie u třícípé hvězdy šplhá až na 30 000 Eur (cca 811 000 Kč) za každý prodaný exemplář. Díky tomu Daimler jen v rámci tohoto modelu vůči třídě 7 vydělal až o miliardu euro (27 miliard korun) více.
Dále ve hře je samozřejmě i navyšování registrací, neboť také v tomto ohledu BMW na Mercedes výrazně ztrácí. Nové řady 7 bylo totiž loni prodáno pouze 36 364 exemplářů oproti více než 125 tisícům kusů třídy S. Pro letošek se sice počítá s nárůstem registrací mnichovské vlajkové lodi na přibližně 70 000 vozů, nicméně i přesto bude třícípá hvězda hrát prim. A to přesto, že generace W222 je na trhu již od roku 2014 a sedmička je novinkou.
Mnichov má tedy opravdu nemalé množství důvodů, jenž by skutečně měly vést ke vzkříšení řady 8. Ta by se měla stát absolutním vrcholem značky, zvláště v rámci zisku. Nicméně i přesto půjde o model, který by neměl ohrožovat modely Rolls-Royce. Zda se ho ale skutečně dočkáme, to je vážně nejisté. Přeci jen o návratu osmičky se totiž mluví již šestým rokem.
BMW již v roce 2013 naznačilo, že s návratem řady 8 to myslí vážně. Dosud jsme se však od konceptu k sériové verzi nedostali
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva