Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 760i a 760Li odhalena: je libo V12 biturbo?
10.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Když na trh přišla nová řada 7 od BMW, zazněly zprávy, že jí vzhledem k současnému trendu zmenšování motorů zůstane V12 zapovězen. Realita je nakonec jiná, protože byť 760i nikdy nebyl nosným prvkem v nabídce, vždy představoval prestižní záležitost. Také díky tomu se dnes můžeme potěšit pohledem na další z motorářských skvostů z Mnichova.
Je už docela pravidelným zvykem, že přední německé automobilky spolu drží krok. Není proto velkým překvapením, že se chvíli po představení inovovaného S600 od Mercedesu objevily zcela nové BMW 760i a 760Li. Ty jsou vybaveny zbrusu novým dvakrát přeplňovaným zážehovým motorem V12, který produkuje 400 kW (544 koní) dostupných v 5000 1/min a 750 N.m točivého momentu dostupného od 1500 1/min. A ani se nesnaží moc skrývat že je přímo zaměřený na konkurenční Mercedes Benz V12 S600 s výkonem 380 kW (517 koní) a 829 N.m točivého momentu.
Nová celohliníková jednotka V12 o objemu 6,0 l s dvojitým přeplňováním byla od základu nově navržena a nabízí nejnovější technologie, jako je vysoce přesné vstřikování paliva, kontinuální časování ventilů Double-Vanos a olejovým čerpadlem podávajícím olej v závislosti na skutečné potřebě mazání. BMW se vydalo cestou dvou menších turbodmychadel, se kterou získalo zkušenosti např. u motoru v modelu 335i. Přestože vůz disponuje vyšším výkonem než předchůdce, je nová 760i o 4,5 % úspornější. Odhadovaná spotřeba činí 12,9 l/100km. Zrychlení 0-100 km/h zabere jen 4,6 sekundy, nejvyšší rychlost je už klasicky omezena na 250 km/h.
Nová jednotka je výhradně spojena s modernizovanou osmistupňovou samočinnou převodovkou od firmy ZF, která přenáší výkon na zadní kola. Byla vyladěna tak, aby poskytovala co nejkomfortnější změny jednotlivých stupňů a současně jí zůstal sportovní charakter. Obecně lze říci, že stejně jako převodovky v menších modelech, i tato se bude v maximální možné míře snažit využívat kombinaci nejvyššího rychlostního stupně a co nejnižších otáček motoru.
Rozdíly mezi 760i a 750i jsou drobné, liší se především přítomností znaků V12 na blatnících, mírně revidovanou mřížkou chladiče, unikátními litými koly velikosti 19 palců a dvěma speciálními koncovkami výfuku. Interiér se pochlubí obložením kombinujícím leštěné ořechové dřevo a nerezovou ocel. Přístrojová deska je čalouněna kůží.
Mnichovská vlajková loď bude samozřejmě vybavena modernizovaným zástupem elektronických pomocníků, jako například noční vidění s detekcí chodců, parkovacími senzory s postranními kamerami, automatickou ruční brzdou či elektricky ovládanými dveřmi.
Vrcholná „sedmička” se dostane do prodejů pro modelový rok 2010, čili první zákazníci ji „vyfasují” ještě letos. Cenu bychom se měli dozvědět co nevidět.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch