Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 740e iPerformance: hybridní verze plně odhalena, za 2 litry vážně nepojede
16.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta řady 7 je k dispozici ve třech provedeních. Všechny dostaly 326 koní, 500 Nm a elektrický dojezd nižší než 50 kilometrů.
Řada 7 byla dosud k mání pouze v benzinovém či dieselovém provedení. Nově zájemci dostanou na výběr také hybridní provedení, které navíc bude k dispozici ve třech verzích. Varianty 740e iPerformance a 740Le iPerformance počítají s pohonem zadních kol, model 740Le xDrive iPerformance spoléhá na obě nápravy. Pohonné ústrojí se ovšem již u všech provedení bez ohledu na pohon či rozvor neliší.
Základem je přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec, který dává k dobru 258 koní. Pomocnou ruku mu poté podává elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky, se kterým přichází 113 koní. Celkově soustava nabídne s 326 koní a 500 Nm točivého momentu, což verzi 740e stačí ke zrychlení na stovku za 5,4 sekundy. Model s prodlouženým rozvorem je o desetinu pomalejší.
Souběžně s tím můžeme zmínit normovanou spotřebu, o které si samozřejmě v reálu můžete nechat pouze zdát. Výrobce dle evropské metodiky počítá s elektrickým dojezdem v rozmezí 44 až 48 kilometrů, což se následně projevuje na dvoulitrovém až 2,2litrovém průměru. Realitu to vážně nevykresluje. Opomenout zmínit pak nesmíme ani lithium-iontové baterie o hrubé kapacitě 9,2 kWh (a čisté kapacitě 7,4 kWh).
Tím jsme ovšem se zadokolkami hotovi, přesunout se tak můžeme k BMW 740Le xDrive iPerformance. Jeho hnací ústrojí i akumulátory jsou shodné, v rámci jízdní dynamiky však vozu naměříme při sprintu na stovku jen 5,3 sekundy. Elektrický dojezd se pak má pohybovat mezi 41 a 45 kilometry, spotřeba byla vypočítána na 2,1 až 2,5 l/100 km v závislosti na velikosti litých kol.
Ve všech třech případech se na levém předním blatníku nachází zásuvka pro externí nabíječku, uvnitř se pro změnu hybridní modely pyšní tlačítkem eDrive určeným pro přepínání mezi jízdními režimy. V automatickém se spalovací jednotka přidává ke slovu po překročení 80 km/h nebo při prudké akceleraci, elektrický mód je pak omezen nejvyšší rychlostí 140 km/h.
Zmínit ještě musíme usazení baterií pod zadními sedadly, načež zavazadlový prostor pobere 420 litrů. Samotné akumulátory lze pak skrze domácí zásuvku dobít za čtyři hodiny, BMW i Wallbox celou činnost „zkrouhne“ o 60 minut. Kromě toho je pak možné v rámci programu BMW 360° Elekctric očekávat přístup k partnerským dobíjecím rychlostanicím, vše je ale třeba zaplatit.
Ceny přitom na německém trhu startují na sumě 91 900 Eur (cca 2 484 000 Kč), navýšit je ovšem můžete o pakety M Sport, Pure Excellence nebo BMW Individual Design Composition. Dále je možné sáhnout po celoprosklené střeše nebo masážních sedadlech vpředu i vzadu.
Hybridní BMW řady 7 vstupuje na trh ve třech verzích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus