Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace
18.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Technologie vyvinuté pro modely i3 a i8 přijme za své i sedmička. Dorazí i nové elektronické systémy.
O novém mnichovském vrcholu se již nějakou tu chvíli zmiňujeme, přičemž novinkou není ani fakt, že chystané BMW řady 7 shodí nějaké to kilo. Důvod je zřejmý při pohledu na technická fakta stávající generace, kdy kupříkladu základní provedení 730d váží 1 915 kg. Pravda, konkurenční Mercedes-Benz třídy S je ještě o pár kilo těžší, tuto nadváhu ovšem může vykompenzovat pozadím jako v bavlnce a hlavně řadou nových technologií. S těmi BMW již aktuálně soupeřit nemůže ani náhodou, neboť třída 7 je již sedm let stará.
Novinka by ovšem stav věcí měla zásadně změnit, za což do značné míry vděčí modelům i3 a i8. Právě na vývoji elektromobilu a sportovního hybridu se totiž mnichovská automobilka naučila, jak pracovat s novými materiály a především jak srazit jejich cenu. Proto se i BMW 7 G11 podrobí zejména karbonové dietě, se kterou by napříč nabídkou měla hmotnost poklesnout v průměru o 170 kg. Kromě uhlíkových vláken se o ní zapříčiní taktéž vyšší podíl hliníku, vysokopevnostní oceli a nová konstrukce litých ráfků.
Další úbytek hmotnosti, i když tentokráte již gramový, půjde na vrub světlometům. Nová řada 7 totiž na výrobu zadních světel použije organické diody, které budou rámovat také přední kousky. Ty ve standardu sáhnou po klasických LEDkách, mimo to ovšem bude za příplatek k mání také laserové provedení, jež rovněž debutovalo na modelu i8.
Je samozřejmě otázkou, zda BMW do dané diety započítalo také příchod čtyřválcového motoru, který je logicky oproti šestiválci lehčí. Pokud ano, pak ve výsledku asi nebude onen úbytek natolik drastický. V případě opaku však můžeme u základního modelu počítat s nějakými osmnácti stovkami kilogramů bez náplní a řidiče.
Kromě hmotnosti, kterou BMW třícípou hvězdu předčí, lze také očekávat příchod nových technologií, kterými pro změnu bude Mercedes-Benz dorovnán či v některých případech zřejmě i překonán. Unikátem bude především nový systém iDrive s několika dotykovými obrazovkami, jež spolu budou navzájem komunikovat.
Kupříkladu spolujezdec tak bude moci zadat pokyny navigaci, přičemž zadanou adresu následně odešle řidiči a sám se bude moci věnovat třeba zábavním systémům. Samotný šofér pak získá hlavně na elektronických berličkách, z nichž jednou bude třeba autonomní parkování za pomocí klíčku od vozu.
Nové BMW řady 7 shodí oproti stávajícímu provedení 170 kg, zejména díky karbonu, hliníku a vysokopevnostní oceli. Uvnitř pak nabídne přepracovaný systém iDrive
Zdroj: Auto Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch