Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 2016 oficiálně: známe veškerá data, výkony i výbavy
11.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přestože narostla do délky, je nová řada 7 až o 130 kg lehčí než dosud. Zatím je k mání jen se třemi motory, z nichž osmiválec dává 450 koní.
Po víkendovém a včerejším úniku některých oficiálních fotek a informací si dnes můžeme nové BMW řady 7 představit oficiálně. Začneme přitom hned zkraje a zostra u designu, který je snad kontroverznější než v případě generace E65, na níž stál Chris Bangle. Jeho návrh představoval vůči předchůdci E38 radikální změnu, přičemž zpočátku byl vnímán opravdu negativně. Postupem času si ovšem vůz vybudoval pomalu až kultovní postavení. Toho ale nejspíše novinka nedosáhne, přeci jen si tým Karima Habiba již nemohl tolik vyskakovat a musel se držet korporátních linií. Ve výsledku tu máme vůz, který bychom klidně mohli zaměnit za novou pětku
V rámci rozměrů novinka narostla téměř do všech směrů. U standardního provedení G11 s délkou 5 098 mm, šířkou 1 902 mm a výškou 1 478 mm, díky nimž je nová řada 7 o devatenáct milimetrů delší a sedm milimetrů vyšší než předchůdce. Šířka zůstala zachována, stejně jako rozvor 3 070 mm. Stejně je na tom i prodloužená varianta G12, která počítá s rozvorem 3 210 mm a délkou 5 238 milimetrů. Rozchod kol byl pak vpředu rozšířen na 1 618 mm (+7 mm), vzadu je však o 4 mm užší (1 646 mm).
Navzdory větším rozměrům zde ovšem máme pokles hmotnosti až o 130 kilogramů, v případě BMW 740i jde o 1 725 kg, verze 730d je o třicet kilo těžší. Dieselový motor lze spárovat také s pohonem xDrive, který přihazuje 70 kg, u benzinového modelu máte na výběr pouze onu standardní nebo prodlouženou variantu (+35 kg). Mimo to můžeme zmínit ještě BMW 750i doplněné již standardně systémem xDrive, která dle norem DIN váží v základním provedení 1 870 kilogramů.
Daných výsledků mnichovská automobilka dosáhla především větším užitím uhlíkových vláken, rozsáhlé je rovněž užití hliníku, z nějž jsou vyrobena kupříkladu ramena kol, brzdové třmeny nebo velká část zadního zavěšení. Jen díky tomu se povedlo uspořit 40 kilogramů vůči předchůdci a také napomohlo dosažení ideálního rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Mimo to bylo jedním z hlavních úkolů snížení těžiště.
Oproti stávajícímu provedení se výrazného přepracování dočkal podvozek, který vpředu i vzadu používá vzduchové měchy. Ty počítají s automatickým vyrovnáváním a schopností zachovat konstantní světlou výšku 135 milimetrů, tu však může řidič stiskem tlačítka při rychlostech do 35 km/h navýšit o 20 mm. V rámci režimu Sport je pro změnu umožněn pokles podvozku, a to automaticky o 10 milimetrů.
S výjimkou verzí 740i a 740e dostala nová Sedmička do vínku také elektro-hydraulické stabilizátory, které za pomoci rychlejších reakcí tlumičů navyšují komfort a redukují náklony karoserie. Přepracováno bylo také elektro-mechanické řízení, mimo to všechny varianty profitují s řízené zadní nápravy. Ta v nízkých rychlostech počítá s protisměrným natočením o 3 stupně, ve vyšších je pak stočení dvoustupňové ve směru jízdy.
Zamířit můžeme do motorového prostoru, kde verze 740i počítá s třílitrovým řadovým šestiválcem, kterému k výkonu 326 koní a točivému momentu 450 Nm napomáhá přeplňování. Stovku zvládne standardní provedení za 5,5 sekundy, verze s prodlouženým rozvorem je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost v obou případech činí 250 km/h, průměrná spotřeba pak byla vypočítána na 6,6 litru na sto kilometrů.
V případě BMW 750i již máme tu čest s 4,4litrovým osmiválcem, který dává k dobru 450 koní a 650 Nm. S touto silou vůz zvládne stovku za 4,4, respektive 4,5 sekundy a řekne si o 8,1 l/100 km (8,3 l/100 km). Tyto hodnoty jsou přitom poplatné standardním 18palcovým ráfkům, s příplatkovými devatenáctkami, dvacítkami či jednadvacítkami pak u obou modelů narůstají o dvě desetiny litru paliva.
Přesunout se můžeme k dieselové variantě 730d, která je osazena třílitrovým šestiválcem naladěným na 265 koní a 620 Nm. Jízdní dynamika v jejím případě počítá se 6,1 sekundovým či 6,2sekundovým sprintem, v rámci spotřeby můžeme zmínit 4,5litrový či 4,6litrový průměr. Řeč je přitom o verzi s pohonem zadních kol, systém xDrive vylepšuje akceleraci o dvě desetiny, zatímco žíznivost navyšuje o tři.
Taková je stávající nabídka, ta ovšem postupem času bude rozšířena minimálně o další dva modely. Již někdy v půli příštího roku by se mělo objevit plug-in hybridní provedení 740e, které páruje dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 258 koní s elektromotorem, jež jich přihazuje dalších 95. Celková síla soustavy pak počítá s 326 koňmi, což základní variantě stačí na sprint na stovku za 5,6 sekundy.
Spíše než na sportovní je ovšem tento model zaměřen na spotřebu, která byla dle laboratorních norem vypočítána na pouhých (ovšem nereálných) 2,1 l/100 km. Čistě na elektřinu pak může tento model ujet 40 kilometrů (či 37 km u verze 740Le xDrive), přičemž nejvyšší rychlost je v takovém případě omezena na 120 km/h. Při zapojení obou agregátů však může narůst na rovný dvojnásobek.
V pozdějších fázích životního cyklu by pak měla dorazit ještě dvanáctiválcová varianta BMW 760i, mimo to se v zákulisí velmi často hovoří o provedení M750i. To by přitom mělo do vínku dostat motor z M5, který by ovšem měl být naladěn na více než 600 koní. Kdy a zda však taková verze dorazí, to je zatím ve hvězdách. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že standardem je ve všech případech osmistupňový automat.
Přesunout se můžeme do interiéru, který může být specifikován ve čtyřech výbavách (standard, M Sport, Pure Excellence a Individual). Velkou novinkou ve všech případech je pátá generace systému iDrive, která přichází s novým touchpadem a dotykovým displejem příplatkového paketu Navigation System Professional. Ovládání je obdobné jako u mobilního telefonu, v případě potřeby však můžete učinit zadost tradicím a namísto prstů zapojit celé ruce u otočného ovladače na středové konzoli.
Na výběr je ovšem ještě ovládání za pomoci gest, které využívá třídimenzionálního skeneru u zpětného zrcátka. Opět přitom stačí pohyby napodobit práci na smartphonu, vyjma jiného je pak dále možné ještě využití hlasového ovládání. Seznam příplatků je pak víceméně nekonečný a zahrnuje třeba audio systém Bowers and Wilkins, indukční dobíjení mobilů či technologii nočního vidění.
Nový head-up displej dostal do vínku o 75 procent větší displej, zatímco panoramatická střecha může měnit barvu v šesti odstínech. Různí se rovněž bílé, červené nebo modré podsvícení přístrojového štítu v závislosti na volbě jízdního režimu (Comfort, Sport, Eco-Pro), sáhnout pak můžete po sedadlech s vyhříváním, chlazením a masážním strojkem.
Světovým prvenstvím je technologie automatického parkování, kdy k zajetí či vyjetí z garáže postačí stisk tlačítka na novém klíčku. Systém Remote Control Parking přitom užívá stereo kamery a senzorů, prozatím však jde jen o první krůček k autopilotu. Řidič totiž musí vždy dohlížet na možné překážky, funkčnost systému je pak omezena na 1,5násobek délky vozu.
Tím máme novou generaci BMW řady 7 probranou, dodat snad již můžeme pouze několik zmínek o výbavě M Sport. Ta se bude pyšnit aerodynamickým bodykitem, který zahrnuje modifikované nárazníky, mohutnější boční prahy a 19palcová litá kola. Za nimi se pak objeví černě lakované brzdové třmeny, uvnitř nebude chybět specifické čalounění a obložení.
Ceny pak oficiálně zveřejněny nebyly, dle uniklé brožury však víme, že v sousedním Rakousku startují na 100 445 EUR (cca 2,75 milionu Kč) za verzi 730d. S konkrétním ceníkem však BMW snad nebude dlouho otálet, přeci jen výroba v Dingolfingu již byla zahájena a první kusy dorazí ke svým majitelům krátce po skončení zářiového autosalonu ve Frankfurtu.
Oficiální fotogalerie nového BMW 7 2016
Oficiální fotogalerie nového BMW 7 2016 e-Drive
Oficiální fotogalerie nového BMW 7 2016 s paketem M Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB