Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka
17.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příští řada 7 staví na karbonu a kromě hmotnosti zmenší i své rozměry. Pod kapotou ale nadále nabídne motor V12, chystá se prý i verze M Performance.
S příchodem nových materiálů a technologií začíná být hmotnost ještě větším tématem než doposud. Platí to i pro BMW, které v posledních letech nechalo své modely narůst na váze natolik, že bychom některé z nich mohli považovat i za obézní. Konec tomuto nelichotivému stavu by ale již v roce 2015 měla přivést nová řada 7, která se má postavit aktuálně odhalené třídě S a stát se podle šéfa vývoje mnichovské automobilky Herberta Diesse technicky nejvyspělejším BMW v celé historii.
Tyto finesy ovšem nebudou zaměřené pouze na rozmazlování pasažérů, dotýkat se budou i záležitostí pod povrchem. Tradiční ocelová konstrukce tak bude muset udělat prostor struktuře zformované více z hliníku a karbonu. Díky tomu by základní verze měla výrazně zredukovat stávajících skoro 1 900 kg hmotnosti. Ze zákulisí přitom zaznívá, že ručičky vah by dokonce mohly poklesnout i pod 1 670 kil, které váží stávající pětka. Tím by se nová Sedmička vrátila někam na úroveň první (E23) a druhé generace (E32).
S novými materiály a technologickými řešeními pak navíc bude možné maximalizovat vnitřní prostor, aniž by bylo třeba zvětšovat venkovní dimenze. Proto nové BMW řady 7 ve srovnání se stávající verzí dokonce pár milimetrů ztratí - délka má činit 5 010 mm namísto stávajících 5 079, šířka poklesne na 1 815 mm (-87 mm) a výška na 1 425 mm (-4 mm). Tedy, tolik alespoň říkají prozatímní spekulace, které nelze potvrdit či vyvrátit. Jistotou ale je, že kromě této standardní verze zůstane v nabídce i prodloužená.
V rámci motorů lze počítat s výběrem benzinových šestiválců, osmiválců a dvanáctiválců, zatímco po stránce dieselové bude k mání pouze třílitrová pohonná jednotka v různých fázích naladění. Chybět by samozřejmě neměl ani benzino-elektrický hybrid, stejně jako se sportovním vrcholem stane verze M Performance používající 4,4litrový přeplňovaný motor V8 s vyšším než standardním výkonem - právě tento model by se totiž měl postavit novému Mercedesu S 63 AMG.
Standardem pro všechny modely bude devítistupňová automatická převodovka ZF, která bude výkon přenášet na zadní kola. Pohon všech kol xDrive by měl být k mání za příplatek stejně jako dnes. Do prodeje by přitom nová řada 7 (označovaná interně G11) měla dorazit na sklonku roku 2015, krátce po svém debutu na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.


Příští BMW řady 7 má ztratit na hmotnosti i rozměrech, zatím se jeho prototypy po silnicích pohybují jen s velmi silným maskováním
Další špionážní fotky chystané nové sedmičky si můžete prohlédnout na webu Wolrdcarfans.com
Stávající hmotnost základního BMW 730i činí 1 840 kg, v případě modelu 760Li pak dokonce 2 250 kg. To se ovšem v budoucnu má zásadně změnit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 11 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 7 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 8 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 11 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva