Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 2013: facelift řady 7 nafocen v Praze, zblízka
28.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nestává se často, aby byl prototyp zahraniční automobilky přistižen v Česku. V případě faceliftovaného BMW 7 se to stalo, a to pořádně.
Už od loňska se ví, že BMW řady 7 letos potká relativně decentní facelift a toto rozhodně nejsou první snímky to dokladující. Zachycují jen o něco méně maskovaný vůz než při většině předchozích příležitostí, přesto skýtají minimálně dvě zajímavosti. Inovovanou sedmičku se jednak podařilo nafotit nejen za jízdy, ale i na místě, navíc hodně zblízka a včetně interiéru. Pro nás je pak jistě zajímavý i fakt, že přistižena byla v Praze, kde se něco podobného stává dosti zřídka. Že by u BMW přišli na to, že vůz, který si poradí s pražskými ulicemi a dálnicí D1, nepřekvapí v celé Evropě už zhola nic? Kéž by.
Ale opusťme podobné spekulace a podívejme se na samotné auto. Již v lednu jsme vám slovy nastínili, co a kdy by měl facelift přinést, nyní se na všechno můžeme podívat i na vlastní oči.
Při pohledu na zevnějšek je zřejmé, že největší BMW dostane po vzoru faceliftu modelu X6 o něco nižší hlavní světlomety s LED a koncová světla s trochu tmavším polykarbonátovým krytem a vícero světelnými diodami. Boční směrovky se přestěhují do vnějších zpětných zrcátek a upraveno bude i tvarování obou nárazníků. Tomu navíc budou vlastní i jiná, hranatá mlhová světla posunutá více směrem ke středu vozu.
Uvnitř zůstává na první pohled vše při starém, ale opravdu jen na první pohled. Při podrobnějším zkoumání je zřejmá změna přístrojové desky patrně s širším použitím LCD displejů a upravené rozhraní palubního systému iDrive, který bude nově možné ovládat i pomocí touchpadu jako v případě novějších Audi. Jinak se interiér zdá být nedotčen, dozajista ale lze počítat s upravenou nabídkou čalounění, obložení palubní desky či rozšířením prvků příplatkové výbavy.
O technice zatím můžeme jen spekulovat, docela pravděpodobně ale zní už starší informace o to, že sedmička bude po facelifitu nabízena i v provedení 750d xDrive, které pojme za své třikrát přeplňovaný naftový šestiválec z modelu M550d. Ten by měl nabídnout stejný výkon 381 koní a nejvyšší točivý moment 740 newtonmetrů, zbytek dieselových jednotek (730d a 740d) by pak mělo srovnat krok s řadou 5, takže výkony 3,0 l se zvýší z 245 na 258 koní a dvakrát přeplňovaná jednotka posílí z 306 na 313 koní.
Mezi benzínovými motory se dostane ke slovu vidlicový osmiválec N63B44TU o objemu 4,4 litru, který byl původně určen pro BMW 650i Gran Coupé. Předchozí V8 s identickým objemem produkovala 408 koní a 600 newtonmetrů, novější typ poskočil na 450 koní a 650 newtonmetrů. Napříč všemi motorizacemi by navíc měla být starší šestistupňová automatická převodovka nahrazena novějším osmistupňovým automatem ZF.
A kdy by se faceliftovaná sedmička měla oficiálně odhalit světu? Nic zatím není oficiální, v poslední době se ovšem často hovoří již o dubnovém autosalonu v Pekingu. Ať už ale bude prvně představena tam, a nebo jinde, do prodejů by se měla dostat letos v létě jako vůz modelového roku 2013.
Tip: Přečtěte si náš test současného BMW 730d.
Takto se faceliftované BMW 7 producíruje po Praze
Pro srovnání současná sedmička bez M paketu, zde v provedení ActiveHybrid
Foto: Ondřej Maryša pro Autoforum.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva