Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 2012: přes 160 nových fotek a technická data všech motorizací
24.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Doba, kdy faceliftovaná sedmička dorazí do garáží prvních zákazníků, se blíží. Ještě než se tak stane si ji můžeme lépe prohlédnout a doplnit již známá data.
Ne snad, že bychom při prvním představení BMW 7 2012 něco odbyli. Naopak jsme vám tehdy o modernizované sedmičce řekli, co bylo jen možné a přidali i desítky oficiálních snímků. BMW má ale ve zvyku zprvu uvolněné informace a materiály doplňovat, a tak nezůstalo jen při úvodním odhalení. Nejprve jsme vám vůz ukázali na spoustě oficiálních videí, teď můžeme přidat ještě více.
Stále před začátkem dodávek prvním zákazníkům mnichovští vyvětrali smečku luxusních sedanů v Rusku a pořídili tam pořádnou sadu nových fotek. Prohlédnout si tak znovu můžete „krátký” sedan i prodloužené provedení ve verzích 750i a také světle modrý Active Hybrid. A aby toho nebylo málo, přihazujeme i pár dalších snímků inovované Alpiny B7, jejíž modernizace se pochopitelně váže k faceliftu výchozí řady 7.
Už to by bylo dost, BMW ale upřesnilo i technická data všech nabízených motorizací a to si nemůžeme nechat pro sebe. Minule jsme vám prozradili jen podrobnosti náležící novinkám 750d a přepracovanému Active Hybridu, neboť právě jen ty byly zcela nové. Díky novým převodovkám (vždy osmistupňový automat) a dalším dílčím úpravám se ale mírně změnila i dynamika či spotřeba dalších motorizací, tak si všechno znovu shrňme.
Začneme-li u dieselových provedení, pak nejprve zopakujeme parametry nového vrcholu, varianty 750d s třikrát přeplňovaným naftovým třílitrem pod kapotou. Disponuje výkonem 381 koní a točivým momentem až 740 Nm a je spjat s pohonem všech kol xDrive. Díky tomu všemu vůz zrychlí vozu na stovku za 4,9 sekundy a dosáhne až elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba činí 6,4 litru nafty na 100 km jízdy.
O stupínek níže leží provedení 740d (dejte si test předfaceliftové verze) s podobným motorem, tedy třílitrovým řadovým šestiválcem, akorát „pouze” s dvojitým přeplňováním. Má až 313 koní, 630 Nm a na 100 km/h zrychluje za 5,4 sekundy. Maximální rychlost uhádnete, kombinovaná spotřeba 5,7 litru nafty na 100 km by vás mohla překvapit.
Dieselový základ představuje kdysi rovněž testovaná 730d. K dispozici má už jen jedno turbo, 258 koní a 560 Nm. Zrychlení na stovku v tomto případě zvládne za rovných 6 sekund, i tak uhání až 250 km/h a normovaná spotřeba je vůbec nejnižší v rámci celé řady - 5,6 litru nafty na 100 km.
Mezi naftové a benzinové verze se vklínil benzin-elektrický Active Hybrid 7, tentokrát s třílitrovým, dvakrát přeplňovaným benzinovým šestiválcem modelu 740i. Samotný spalovací motor má až 320 koní, elektromotorem uložený mezi ním a převodovkou ale přidává dalších až 55 koní. Maximální kombinovaný výkon činí 354 koní a zajistí vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy, maximální rychlost 250 km/h a kombinovanou spotřebu 6,8 litru benzinu na 100 kilometrů.
U „čistých” benzinů začneme znovu na vrcholu. Ten představuje šestilitrový vidlicový dvanáctiválec 760i s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem. Nepochybujte o tom, že jde o daleko nejsilnější motor v nabídce, když vozů dodává až 544 a 750 Nm. Zrychlení na stovku zvládne i přes pohon pouze zadních kol za 4,6 sekundy, elektronicky maximálka 250 km/h je jistě daleko pod reálnými možnostmi vozu. Každá legrace ale něco stojí - spotřeba benzinu 12,8 litru na 100 kilometrů jízdy není malá a přesto je jistě optimistická (tedy jako všechny ostatní papírové hodnoty, pochopitelně).
Skromnější provedení představuje varianta 750i s osmiválcovým motorem o objemu 4,4 litru a dvěma turby - testovali jsme jej třeba v Test 650i xDrive. Nabízí nově až 450 koní, 650 Nm a zrychlení na stovku za parádních 4,8 sekundy. Maximální rychlost je stále jedna, spotřeba paliva je ale o dost zajímavější než u jednotky V12 - 8,6 litru benzinu na 100 km.
Američané by nyní řekli „last but not least”, neboť benzinový základ bude představovat na řadě trhů sice nejskromnější, ale zdaleka ne nejslabší třílitrový šestiválec 740i s jednoduchým přeplňováním. Vytváří výkon až 320 koní a točivý moment maximálně 450 Nm a ani dynamika není k zahození - 5,7 sekundy a 250 km/h, to urazí jen ty hodně náročné. Kombinovaná papírová spotřeba má hodnotu 7,9 litru benzinu na 100 km.
Na některých trzích pak bude k dispozici i někdejší chlouba BMW, dnes už takřka odepsaný třílitrový atmosférický R6 730i s výkonem maximálně 258 koní a točivým momentem 310 Nm. U něj BMW udává jen kombinovanou spotřebu 8,6 litru benzinu na 100 km. V Evropě nebude právě kvůli své „neoptimalizaci” pro eurocyklus měření spotřeby skoro jistě nabízen a zůstane k dispozici spíše pro trhy jako Rusko, kde ještě emise CO2 nejsou hybatelem veškerého dění.
To je vše důležité, co můžeme pro dnešek dodat. Pokud byste o faceliftovanou sedmu měli zájem, jistě ji už bude možné objednat, na dodání si ale tradičně pár měsíců počkáte.
Galerie nových snímků faceliftovaného BMW řady 7 pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB