Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 6 Coupe 2012: nová šestka v plné parádě
13.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(64 fotografií) Lidé od BMW nás loni překvapili a novou řadu 6 jako první představili v provedení Cabrio. Nyní jsme se dočkali i odhalení kupé.
Příběh nového BMW řady 6 je poměrně spletitý. Na loňském autosalonu v Paříži se totiž představil koncept nového šestkového kupé a vzhledem k jeho předsériovému pojetí jsme předpokládali, že odhalení sériového provedení přijde co nevidět. Pak ale automobilce unikly fotografie varianty Cabrio. Mysleli jsme si zprvu, že jde o velmi brzký únik materiálů k modelu, kterého se dočkáme až na konci letošního roku, jenže všechno bylo nakonec jinak. BMW ještě loni odhalilo kabriolet a po kupé jakoby se slehla zem.
Působí to samozřejmě trochu zvláštně, kabriolet je obvykle považován za verzi odvozenou od kupé a proto bývá odhalován později, u mnichovské automobilky to ale není nic až tak mimořádného postupovat opačně. Předchozí řada šest sice šla obvyklou cestou, ale třeba modely Z3 a první generace Z4 též přišly na svět nejprve jako otevřené roadstery a až později se objevily varianty kupé.
Buď jak buď, příliš dlouho jsme na příchod nového BMW 6 Coupe čekat nemuseli, neboť výrobce dal již před časem vědět, že vůz představí na letošním autosalonu v Šanghaji. Ten začíná již za pár týdnů, a tak k internetovému odhalení novinky došlo právě dnes. Pojďme se tedy podívat, co nabídne.
Po stránce vzhledu nové kupé řady 6 opravdu nepřekvapí. V zásadě se neliší od loňského pařížského konceptu a pokud jsou některé detaily přece jen odlišné, známe je z produkčního kabrioletu. Příď je u obou variant vozu totožná (využívá i stejných LED hlavních světel a jde tak o první vůz v segmentu, který tuto možnost nabízí), stejně tak detaily bočních partií a kupodivu ani záď nepřináší nic nového, když na ni najdeme totožná koncová světla opět s LED a nejinak řešený nárazník.
Nejzajímavější odlišností oproti kabrioletu je pochopitelně odlišná linie střechy, která činí kupé o poznání elegantnější oproti výrazu kabrioletu ve chvíli, kdy je jeho plátěná střecha natažena. V případě stažené střechy je už situace odlišná, ale toto je stav, kterému kupé z podstaty neumí konkurovat.
Podobně jako o zevnějšku lze hovořit i o interiéru - nic nového pod sluncem (v tomto případě spíše pod střechou). Vnitřek krom stejného vzhledového pojetí nadále nabízí uspořádání 2+2 a myslí v tomto případě snad jen více na zavazadla cestujících, pro která nabídne až 460 litrů prostoru.
Pojďme se tedy raději podívat na mezigenerační změny. Ty vzhledové pomineme, ale ty faktické nikoli. Vůz je o 74 mm delší než dřívější šestka, rozvor narostl o podobných 75 mm. Celkem významné je rozšíření auta o 39 mm, za které prý může zvětšení rozchodu zadní nápravy. K menší změně došlo i v případě výšky, která je menší o 5 mm.
Vůz bude z počátku k dispozici se dvěma dobře známými motory - základem bude varianta 640i s motorem, který jinak známe spíše jako 35i a svým objemem odpovídá nejvíce jménu 30i. Jde o třílitrový zážehový řadový šestiválec N54, který produkuje až 235 kW (320 koní) výkonu při 5 800 ot./min a 450 Nm točivého momentu v rozmezí 1 300 a 4 500 ot./min. To postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, nejvyšší rychlost činí obligátních 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva má velmi optimistickou podobu 7,7 l/100 km.
Silnější alternativou bude provedení 650i osazené vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním. Dosahuje výkonu nejvýše 300 kW (407 koní) při 5 500 až 6 400 ot./min a točivého momentu až 600 Nm v 1 750 - 4 500 ot./min a dovolí vozu zrychlit na 100 km/h za 4,9 sekundy, maximální rychlost nemá smysl zmiňovat, je stále stejná. Kombinovaná spotřeba v tomto případě činí pravdě podobnější 10,4 litru na 100 km jízdy.
Tím samozřejmě nabídka motorů pro nové šestkové kupé neskončí. Již na přelomu letošního a příštího roku bychom se měli dočkat i naftové verze 640d s třílitrovým dieselem o výkonu 300 koní, později by se měla objevit i vrcholná varianta M6 s dvakrát přeplňovaným osmiválcem 4,4 a výkonem přes 550 koní.
Na všechny dnešní motory navazuje výlučně osmistupňový automat konvenční konstrukce a pochybujeme, že se tento stav kdy změní (pouze M6 by měla mít dvouspojkovou sedmistupňovou skříň). Nabízet přímo řazenou alternativu k silnějším vozům se dnes už bůh ví proč nenosí.
Prvotní odhalení vozů není kompletní a všechny podrobnosti výrobce zveřejní zřejmě až v Šanghaji, přesto tu máme ještě jeden technický detail, jenž stojí za zmínku. Jde o řešení podvozku, které krom stále obvyklejších adaptivních tlumičů (u verze 640i za příplatek, u 650i dodávaných standardně) nabízí i aktivní stabilizátory. Ty se podobně jako tlumiče přizpůsobují aktuální situaci a jsou sto zajistit na jednu stranu větší odpor v případě, kdy se vůz nachází v zatáčce, aby byl zajištěn minimální náklon karoserie, a na druhou stranu neobtěžovat posádku svou tuhostí v případě, kdy se vůz pohybuje v přímém směru třeba po špatném povrchu.
Jistě netřeba opakovat, že vůz čeká premiéra za pár týdnů v Šanghaji, zajímavější informací již bude, že do prodejů by se měl na starém kontinentu dostat na sklonku léta jako vůz modelového roku 2012. Předpokládáme, že se v nejbližších dnech dočkáme dalších materiálů, vše podstatné vám na našich stránkách samozřejmě obratem nabídneme.
Tip: Prohlédněte si novou generaci BMW 6 Coupe též na sedmi oficiálních videích.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch