Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 6 2017: nová šestka zhubne o metráky, chce být jako Porsche
3.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Současná řada 6 rozhodně nepatří mezi nejlehčí auta na trhu, to se však má za necelé tři roky změnit. M6 prý bude jako Porsche, otázkou zůstává, jaké.
Poslední strategie BMW v souvislosti s jeho portfoliem modelů jsme nastínili podrobně v recenzi 435d xDrive, které se ukázalo být vrcholem mnichovské kombinatoriky. Snaha nabídnout zákazníkům snad všechno možné v jediném voze ještě s doplňky M Performance krásně ukázala, že na své si přijdou hlavně příznivci Audi. Na tradiční klientelu už se nehledí, podle posledních rozborů chystané řady 6, která má přijít v roce 2017, se však možná ještě plamínek původních hodnot zdá být kdesi udržován.
Než snahu o zalíbení se konzervativní klientelu však vidíme za touto zmínkou větší orientaci verze M6 na modely Porsche jako snahu utržit další prodejní čárky. BMW si tento postoj obhajuje i působením v závodech DTM, kam novinka posléze také zamíří. Tak či onak příští generace řady 6 má být ve všech karosářských variantách (tedy kupé, kabriolet i Gran Coupé) více zaměřena proti modelům ze Zuffenhausenu a přiblížit se jim má rapidním úbytkem hmotnosti. Konkrétně se bavíme o dietě vyčíslené zhruba 200 kilogramy. Když ale vezmeme v potaz, že dnešní šestky mají blízkou zaoceánským jachtám, pak by výsledek nemusel být zase až tak ohromující.
Proslýchá se však, že kvůli lepší agilitě se kupé (G15) a kabriolet (G14) zmenší, zatímco čtyřdveřové Gran Coupé (G16) souběžně s tím naroste v oblasti rozvoru náprav, aby bylo na zadních sedadlech či v celém interiéru obecně více prostoru pro cestující. Hmotnost má začínat na 1 560 kilogramech ve variantně 640i Coupe, zatímco stejná motorizace s látkovou sklápěcí střechou by měla startovat na váze s ručičkou na 1,7 tuny.
Všechny budoucí deriváty řady 6 budou údajně postaveny na pokročilé modulární platformě, která je interně označována jako „35up”, poslouží například budoucí řadě 3, řadě 5 a dále ještě větším modelům, přičemž už v příštím roce bude na tomto základu slavit debut nová generace řady 7 (G11).
V této souvislosti se také objevuje název CLAR symbolizující flexibilitu zajišťovanou menším množstvím univerzálnějších dílčích modulů (clusters), které budou ve větší míře přizpůsobitelné konkrétnímu obsahu a velikosti daných modelů. Zároveň se jedná o pokročilejší materiálový mix zavádějící do konstrukce prvky z uhlíkových vláken, další ocelové profily s vysokou pevností, příměsi hořčíku a titanu a samozřejmě ještě širší paletu hliníkových slitin.
K tomu si přidejme karbonové střechy, kapoty a víka zavazadelníku a dostáváme nejen lepší dynamiku, ale také nižší těžiště, tudíž i lepší agilitu. V kombinaci s kratšími převisy, širším rozchodem kol a propracovanější (údajně dokonce aktivní) aerodynamikou by mělo být velké kupé M6 schopné výkonů, na něž je současný „koráb“ krátký. Co se týče „aerokitu“ s aktivními prvky zvyšující přítlak, M6 ho prý dostane standardně a ostatní modely na přání, samozřejmě za příplatek.
Pozitivní zprávou je také fakt, že se konstruktéři budou soustředit na další vývoj přeplňovaných šestiválcových a osmiválcových pohonných jednotek B57, B58 a S55. Mezi potvrzenými pro tuto novinku je v současnosti údajně třílitrový řadový šestiválec s jedním turbodmychadlem (B58) a výkonem 352 koní pro 640i, dále vznětový šestiválec o stejném objemu s dvojicí nestejně velikých turbodmychadel (B57) a výkonem 338 koní pro 640d, 4,4litrový benzinový osmiválec se dvěma turby a výkonem 483 koní pro 650i či velmi podobný, ale ještě mnohem agresivněji konstruovaný osmiválec pro M6 disponující více než 600 koňmi.
Pokud už se teď pro nedostatek trakce ptáte po verzích s pohonem všech kol, pak se samozřejmě dočkáte, stejně jako v aktuální generaci napříč celou nabídkou. Hybridní varianta však zatím podle posledních informací není v plánu, respektive o ní zatím žádné slovo nepadlo. Jen nám není jasné, zda právě s tímhle hodlá BMW ohrozit 911, nebo zda náhodou nemělo na mysli spíše Panameru...
BMW řady 6 v nové generaci údajně zhubne díky nové platformě až o 200 kilogramů. K lepším jízdním vlastnostem přispěje nižší těžiště a větší rozchod kol, stejně tak i silnější pohonné jednotky
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus