Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 6 2012: M paket, diesel 640d a xDrive
2.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani šestková řada BMW neunikla množství novinek pro další modelový rok. Přivítat tak můžeme naráz sportovní M paket, naftový motor i pohon všech kol.
Spolu s novinkami pro pětkovou řadu včetně provedení GT vypustilo BMW do světa i kompletní informace o novinkách pro odvozené kupé a kabriolet řady 6. Oba tyto modely jsou na trhu relativně nové, však šestkové Cabrio se představilo loni a premiéra provedení Coupe byla na pořadu teprve letos. Novinkami tedy nejsou změny jako v případě pětky, ale spíše doplnění nabídky o prvky, které si zatím do útrob nové 6er nestačily najít cestu.
Tou nejviditelnější je bezesporu klasický M paket, který vůz bez ohledu na zvolenou motorizaci vizuálně přibližuje (zatím nepředstavenému) modelu M6. Pokud vám v hlavě hlodá červíček, že toto není úplná novinka, máte v sobě velmi dobře informované červy, neboť první fotka empaketové šestky unikla do éteru již v dubnu. Stejný snímek se stal základem prezentace vozu i nyní, o tři měsíce později, a tak tato novinka může působit poněkud zastarale, ale kompletní informace máme skutečně až v tuto chvíli.
BMW 6 Coupe 2012 s M paketem
Nedá se ovšem říci, že by byly jakkoli překvapivé. M paket pro šestku zahrnuje mj. aerodynamický kit s odlišnými předními a zadními nárazníky a specifickými prahy. Zejména přední nárazník dává vozu konečně trochu ostřejší výraz, standardní šestka se nám zdá být na takto orientované kupé až příliš decentní. Dalšími prvky jsou nepřehlédnutelné mlhovky z LED, přitvrzený a snížený podvozek, zvláštní 19" kola a obvyklá řada změn v interiéru: sportovní volant a černě čalouněný strop, obložení prahů s logem divize M a podobně laděný odkládací prostor pro převážně lenošící levou nohu (šestka se nebude s manuální převodovkou prodávat vůbec, nebo jen v USA).
Další novinkou v útrobách současné řady 6 je dieselový motor. Není to poprvé, co se nafťák v šestce objevuje, dostal se již pod kapotu předchozí generace pod označením 635d. Nyní nese tato varianta jméno 640d a pořídit ji bude možné jak s karoserií kupé, tak jako kabriolet, což bude obzvláště pikantní. Oběma provedením bude vlastní posílené provedení dvakrát přeplňovaného naftového třílitru, o kterém jsme se zmínili již v souhrnu novinek pro pětku. Pyšnit se tedy bude výkonem až 235 kW (313 koní) posazeným do 4 400 ot/min, točivý moment nejvýše 630 Nm si našel útočiště v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min.
Pokud vás zajímá dynamika, vězte, že akceleraci na 100 km/h zvládne kupé za 5,5 a kabriolet za 5,6 sekundy. O maximální rychlosti nemá smysl hovořit, přiškrcena je na obvyklé metě 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 5,4 až 5,5 litru nafty pro uzavřenou a 5,6 až 5,7 litru pro otevřenou verzi vozu, což odpovídá emisím CO2 okolo 147 g/km.
Je-li pro vás již takto novinek více než dost, je nám líto, ale ještě jich pár musíme přidat. Úplně poprvé v historii totiž bude pro šestkovou řadu k mání také pohon všech kol xDrive, jenž bude možné pořídit pouze k vrcholné verzi 650i s motorem V8 biturbo o výkonu 407 koní. Takto upravená verze zrychlí na stovku za 4,8 sekundy („zadokolka” 4,9) a dosáhne omezené maximální rychlosti až 250 km/h. Spotřeba paliva v tomto případě činí 11,3 litru benzinu na 100 km, což je o tři čtvrtě litru více než u verze s klasickým pohonem zadních kol.
I v tomto případě se stejně jako u pětky stává pro nový modelový rok standarem systém start and stop bez ohledu na verzi a tzv. Driving Experience Control s režimy Comfort, Sport, Sport+ a Eco Pro.
Podrobnější technické parametry jednotlivých verzí 6er 2012 přikládáme, stejně jako u pětkové řady platí informace o ještě letošní dostupnosti všech zmíněných prvků jak v prodeji, tak ve výrobě. Přesné informace v tomto směru ale zatím nemáme.
Kompletní technické parametry BMW 6 Coupe 2012
BMW 650i Coupe (BMW 650i xDrive Coupe)
Motor: zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce
Objem: 4 395 cm3
Nejvyšší výkon: 300 kW/407 koní při 5 500 až 6 400 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 600 Nm při 1 750 až 4 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,9 s (4,8 s)
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 10,5 - 10,6 l (11,3 l)/100 km
Emise CO2: 245 - 246 g/km (262 - 263 g/km)
BMW 640i Coupe
Motor: zážehový řadový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce, variabilní zdvih ventilů Valvetronic
Objem: 2 979 cm3
Nejvyšší výkon: 235 kW/320 koní při 5 800 až 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 450 Nm při 1 300 až 4 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,4 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 7,6 - 7,8 l/100 km
Emise CO2: 177 - 181 g/km
BMW 640d Coupe
Motor: vznětový řadový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce typu Common Rail
Objem: 2 993 cm3
Nejvyšší výkon: 230 kW/313 koní při 4 400 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 630 Nm při 1 500 až 2 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,5 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 5,4 - 5,5 l/100 km
Emise CO2: 143 - 145 g/km
Fotogalerie BMW 6 Coupe 2012 s M paketem
Fotogalerie BMW 6 Coupe 2012 v dalších verzích
Fotografie historických kupé BMW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch