Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 Touring G31 je venku, nové kombi chce být sexy i s obřím kufrem
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Po sedanu došlo i k odhalení bavorského praktika. Ten bude zprvu k dispozici ve čtyřech motorizacích, osmiválec jako u sedanu zatím chybí.
Po představení nového sedanu BMW řady 5 tu máme i druhou karosářskou variantu, a sice kombík. Ta byla vyvíjena především s ohledem na evropské trhy, což nepřekvapí - jde o model, který zákazníky ve Spojených státech nebo Číně prakticky neoslovuje. Zde prodej Touringu odstartuje v červnu ve čtyřech motorizacích, další se ale postupně začnou přidávat.
Po zmínce o pohonných jednotkách zamíříme právě k num. Zpočátku busou k mání varianty 530i, 540i xDrive, 520d a 530d/530d xDrive. První zmiňovaná počítá s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, který dává k dobru 252 koní. Standardem je osmistupňový automat, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere 6,5 sekundy, nejvyšší rychlost činí 250 km/h a spotřeba byla vypočítána na 5,8-6,3 l/100 km.
Dále na řadě je provedení 540i xDrive osazené již dle názvu pohonem všech kol a také třílitrovým šestiválcem se 340 koňmi. Stovku máte na tachometru za 5,1 sekundy, spotřeba činí 7,3-7,7 l/100 km. Přesunout se tak můžeme k základnímu dieselu, tedy dvoulitrovému čtyřválci produkujícímu 190 koní, který jako jediný v základu spolupracuje s šestistupňovým manuálem. Osmistupňový Steptronic je ale za příplatek.
Akceleraci na stovku lze u této varianty čekat za 8 sekund, respektive za 7,8 s, a nejvyšší rychlost 230 km/h, případně 225 km/h. Spotřeba přitom osciluje mezi 4,3 až 4,9 l/100 km. Verze 530d s 265 koňmi je žíznivější, dle norem si řekne o 4,7 až 5,7 l/100 km v závislosti na volbě pohonu. Sprint zadokolce trvá 5,8 s, čtyřkolka je o dvě desetiny rychlejší. Maximálka 250 km/h je ale stejná.
Přesunout se můžeme na zcela opačný konec vozu, tedy k zavazadlovému prostoru, který je již z podstaty věci tou největší změnou oproti sedanu. Standardně lze přitom počítat s objemem 570 litrů, který lze po sklopení zadních sedadel navýšit na 1 700 l. To jsou na poměry BMW rekordní hodnoty nicméně králem segmentu v tomto ohledu i nadále zůstává Mercedes E kombi se svými 670, respektive 1 890 litry.
Stranou objemu BMW u své novinky nabízí zadní lavici dělenou v poměru 40:20:40 či elektricky ovládaná opěradla. Okénko víka zavazadelníku lze otevírat separátně, celou záď pak můžete za příplatek ovládat „kopancem“ pod nárazník. Kryt zavazadelníku a dělící síť jsou odděleny, přičemž pro oba existuje úložný prostor pod podlahou.
Ve finále lze zmínit, že Touring oproti sedanu získal vzduchové zadní odpružení s automatickým dorovnáváním výšky, které je součástí standardní výbavy. Tím ale rozdíly končí, ve všem ostatním již novinka reflektuje dříve odhalenou karosářskou variantu. Platí to přitom nejen o odlehčeném šasí, ale také o nové generaci multimediálního systému, jenž je spárován s 10,25palcovým středovým displejem.
Dále je možné počítat s head-up displejem, jehož projekční plocha byla zvětšena o 70 procent, hlasovým ovládáním a ovládáním pomocí gest či celou řadou asistenčních systémů. Mezi ně patří automatické brzdy, monitoring jízdních pruhů či adaptivní tempomat s funkcí plného zastavení a opětovného rozjetí. A o bezstarostnou jízdu se pak stará i sedadlo řidiče, které dokáže nabídnout až osm masážních programů.
Pochopitelně, se všemi těmito funkčními přednostmi se novinka snaží být vizuálně atraktivní. Jak se jí to daří, můžete do detailu posoudit s pomocí přiložených fotek a videí - máme pocit, že tady na mnoho palců dolů nedojde...
Kompletní galerie oficiálních fotek nového BMW 5 Touring 2017














































































Videa s novým BMW 5 Touring 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 2 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 4 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 5 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva