Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d
5.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka představí v rámci faceliftu nejen posílený osmiválec 50i, ale i nový základní diesel, který by mohl stlačit základní cenu pod milion.
Současnou řadu 5 čeká brzy mezigenerační modernizace. Podle dostupných informací se tak stane letos v červenci a auto se téměř bez prodlení dostane do prodeje. BMW vcelku pochopitelně všechny detaily o změnách pečlivě tají, přesto už dnes víme, že lidé z vývojového oddělení dostali nařízeno zaměřit se především na přiostření jízdních vlastností a designéři podle očekávání zapracovali na světlech, náraznících a nepochybně také na nových odstínech laku karoserie, či alespoň čalounění kabiny.
Z neúplných zpráv jsme rovněž věděli, že se nenudilo ani oddělení vývoje motorů, podrobnosti (kromě pár čísel k přepracované verzi 550i) však chyběly. Ne že bychom nyní mohli sloužit vším, pár zajímavých dat však jeden ze členů fóra Bimmerpost přece jen získal - původní zdroj je přitom stejný jako v případě úniku dat k nové M4 a řadě 4 vůbec. Předně můžeme potvrdit parametry BMW 550i. Přepracovaná pohonná jednotka s označením N63TUB44, která se již montuje třeba do modelu 650i Gran Coupé, bude mít 330 kW, tedy 450 koní při 5 500 ot./min a nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů v rozmezí od 2 000 do 4 500 otáček.
Seznam motorizací dále obsahuje modely, které jsou známé také dnešním majitelům, jako třeba 528i, 535i, M550d, a přestože nemůžeme zcela vyloučit, že jejich výkony nebyly mírně pozměněny, zrovna o to teď nejde. Čeho si totiž nelze nevšimnout, je chystaná základní dieselová motorizace, která ponese na zádi nápis 518d. Co bude ukryto pod přední kapotou, snad nebude těžké odhadnout. Podle všeho bude vůz poháněný podladěným řadovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru, který v 318d produkuje 143 koní a 320 newtonmetrů.
Proč se BMW rozhodlo ubrat na výkonu, je zcela zřejmé. Předně proto, aby mohlo srazit cenu o cosi níž a především nabídnout alternativu k Mercedesu E 200 CDI o výkonu 136 koní, případně Jaguaru XF 2,2D se 147 koňmi. Cenovka mnichovského dieselového základu známá není, dosud nejlevnější 520d s manuální převodovkou však startuje na 1 085 000 Kč a je proto dost možné, že se zdejšímu zastoupení podaří srazit „cenu od“ pod milion.
Dostupné informace dále potvrzují zajímavá rozšíření příplatkové výbavy - k dispozici budou třeba LED-mlhovky, asistent pro pohyb v dopravní zácpě (de facto autopilot pro pomalou jízdu v kolonách) nebo aktivní ochrana chodců - zřejmě něco na způsob systému City Saftey u Volva. Tajemství tedy znovu ubylo, více nám bude muset říci samotné BMW.
Dieselovým základem se stane verze 518d se čtyčválcem o výkonu 143 koní, který bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou
Starší špionážní fotky naznačovaly část dnes potvrzených změn
Zdroj: Bimmerpost.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva