Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 4 Coupe F32: sériová čtyřka je venku, i s paketem M
14.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové kupé je těžší starší trojka, přesto má vrcholná 435i zvládnout stovku za 5,1 s, 420d pak jezdi jen za 4,6 l nafty/100 km.
Tak ho tu máme černé na bílém, nové BMW řady 4. Tedy produkční verzi konceptu, který byl představen na počátku roku na autosalonu v Detroitu. Oproti výstavnímu exponátu se vizáž podstatně nezměnila, což ale vlastně ani nikdo neočekával. Patrný je zde samozřejmě vliv trojkového sedanu, i to ovšem bylo již od počátku dané. Přesto je nutné zdůraznit, že navzdory podobné siluetě dostalo kupé s dvěma bezrámovými dveřmi zcela unikátní karoserii, která je dána i odlišnými rozměry. Shodný je totiž pouze rozvor 2 810 mm.
Pokud přitom nové kupé budeme poměřovat s dvoudveřovým předchůdcem řady 3, můžeme mezi nápravami evidovat nárůst o 50 mm, který slibuje větší prostor na zadních sedadlech. Celkově pak BMW 4 F32 měří na délku 4 638 mm (+26 mm), na šířku 1 825 mm (+43 mm) a na výšku 1 362 mm (-16 mm). Mimo to se o 45 milimetrů rozšířil rozchod kol vpředu (na 1 545 mm) a o 81 mm vzadu (na 1 593 mm), v případě zavazadlového prostoru pak evidujeme extra pět litrů (celkem 445 l).
Tento nárůst sebou bohužel přinesl i navýšení hmotnosti, která v případě základního modelu 420d činí 1 450 kg (o třicet kil více než u 320d Coupe E92). BMW alespoň slibuje tradiční rozložení mezi přední a zadní nápravou v poměru 50:50. Ve srovnání s trojkovým sedanem pak navíc poklesl o 10 mm blíže k zemi podvozek, zatímco pružiny, tlumiče, stabilizátory i nápravy byly přepracovány ve snaze o maximální agilnost. I proto má ostatně nová Čtyřka nejnižší těžiště ze všech současných BMW.
V rámci pohonných jednotek pak bude zpočátku možné vybírat ze tří verzí, kdy zmiňovaný diesel je jedním z nich. Nabízet má 184 koní, přičemž ve spojení s osmistupňovým automatem slibuje spotřebu 4,6 l/100 km. Tato převodovka je ovšem za příplatek, standardem je pro všechny modely s výjimkou verzí 430d a 435d šestistupňový manuál. Tyto modely slibující 258, respektive 313 koní by ale měly být k mání až v listopadu.
Začátek prodeje byl ovšem naplánován na říjen, tedy jen měsíc poté, co si vůz odbude premiéru ve Frankfurtu. Většinu nabídky tak budou zpočátku tvořit benzinové verze, kdy volit budete moci mezi 428i s přeplňovaným čtyřválcem nebo 435i s přeplňovaným šestiválcem. Spotřeba prvního by přitom s manuálem měla činit 6,6 l/100 km (automat má být o tři deci úspornější), u druhého pak 7,9 l/100 km (automat prý bude úspornější dokonce o sedm desetin).
Po stránce jízdních výkonů by se jako nejrychlejší měl zpočátku profilovat model 435i, který s výkonem 306 koní a pohonem zadních kol (systém xDrive je standardem pouze pro verzi 435d) pokoří stovku za 5,1 sekundy a nejvíce se rozjede na obligátních 250 km. V příštím roce by ovšem měla dorazit verze M4, která se s výkonem okolo 450 koní (přesné údaje pro nový přeplňovaný třílitr ještě nebyly zveřejněny) postaví na vrchol.
Do té doby je ale ještě daleko, přičemž mezitím BMW přivede na svět ještě základní benzinovou verzi 420i, která nabídne 184 koní. Stejně jako všechny dříve uvedené modely by přitom v základu měla nabízet vyhřívaná kožená sedadla a 6,5palcový barevný displej s ovládáním iDrive. Pro níže položené modely pak budou standardem 17palcová kola, zatímco vyšší výbavy již mohou počítat s osmnáctkami a sportovními sedáky.
Sáhnout bude samozřejmě možné také po paketech Modern, Luxury a M Sport, kdy součástí posledního budou také adaptivní tlumiče. Ceny by přitom ve Velké Británii měly startovat na částce 31 575 GBP (cca 948 000 Kč), což ve srovnání s dosavadním kupé řady 3 znamená dokonce zlevnění. Až zřejmě někdy v září ale uvidíme, zda podobně přistoupí k ceníku také české zastoupení.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Kompletní galerie oficiálních snímků nového BMW 4 Coupe F32 2014










































































































































Sériové BMW 4 F32 se od konceptu příliš nevzdálilo, vůči předchozímu kupé řady 3 však narostlo ve všech ohledech kromě výšky. Větší je bohužel i hmotnost, přesto verze 420d slibuje průměrnou spotřebu jen 4,6 l/100 km. Vrcholný model 435i má naopak pokořit stovku již za 5,1 sekundy
Oficiální videa s novým BMW 4 Coupe F32 2014
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 2 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 4 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis