Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 4 Coupe F32 2013: nový „fýrer” oficiálně a s detaily
5.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen pár hodin po úniků obrázků nového „konceptu” čtyřky BMW nezaváhalo a vypustilo kompletní příděl fotografií i tiskovou zprávu.
Dnešní výskyt továrních obrázků nového konceptu BMW 4 Coupe na internetu nebyl tak docela náhodný. První záběry se dostaly mimo kontrolu mnichovské značky jen pár hodin předtím, než je (zřejmě) plánovala oficiálně zveřejnit, což se právě teď odpoledne skutečně stalo. K dispozici tak máme nejen kompletní sadu fotografií, ale také některá technická fakta.
Veřejná světová premiéra „studie“ by měla proběhnout za necelý měsíc v Detroitu, BMW si proto nechce vystřílet kompletní data hned napoprvé, něco ale přeci jen víme. Firma prozradila, že čtyřka měří na délku 4 641 mm, a to znamená, že oproti svému předchůdci narostla jen o 29 mm. Rozvor činí 2 810 mm, cože je o rovných 50 mm více, než u současné trojky Coupe či Cabrio.
Konstruktéři se také postarali o poněkud širší stopu. Rozchod přední nápravy byl zvětšen o 45 mm (na celkových 1 545 mm) a zadní dokonce o 80 mm (1 593 mm). V zájmu dalšího, optického vylepšení celkového postoje na silnici je nová řada 4 široká 1 826 mm (+ 44 mm) a o 16 mm nižší - auto má teď na výšku 1 362 mm.
BMW v oficiální tiskové zprávě tvrdí, že čtyřka má být „následníkem řady 6 a řady 8“ a nové označení ji má „jasněji odlišit od BMW řady 3“ - s německou výslovností řady čtyři neboli 4er v Mnichově problém očividNě nemají. Při návrhu designu měly být rozhodujícím faktorem charakteristické proporce definované krátkým předním převisem, dlouhou přední kapotou a rozvorem a kabinou posunutou co možná nejvíce dozadu. Koncept dostal světla LED a dvacetipalcová kola, která se možná objeví v sérii, a ve srovnání s produkčním autem tipujeme, že podvozek byl pro efekt nepatrně snížen.
Kabina potažená kombinací černé a hnědé kůže a alcantary ve stejném odstínu se na tříramenném volantu chlubí logem BMW Individual, poněkud překvapivé je pak použití šestistupňové manuální převodovky. Odmyslete si splétané řemínky kůže použité na dozdobení sedadel a držáků nápojů a máte před sebou prakticky definitivní pohonu hotového vozu.






































Novinka je pouze o necelé tři centimetry delší, než končící trojka kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 11 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva