Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 330e a 225xe: plug-in hybridy se dále šíří bavorskou nabídkou
3.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
BMW nabídne několik nových plug-in hybridů, kterými se pochlubí na IAA. 330e zvládne stovku za 6,1 s, 225xe za 6,7 s. Je to čtyřkolka levnější než 225i.
S dalšími novinkami, které jistě přijedou na frankfurtský autosalon, přichází mnichovská značka BMW. Přiveze několik plug-in hybridů, jejichž příchod se s ohledem na stále přísnější regulace normované spotřeby dal více než očekávat. Jako obvykle, údaje o spotřebě paliva jsou nereálné, ale hodnoty výkonu marně vůbec nevypadají. Jsou označeny písmenkem „e” za číslem a tohle označení pro eko-verze BMW nepoužívá prvně.
Model 330e například nabídne celkem 252 koní a 420 Nm, na stovce máte být za 6,1 s. Elektřina z toho nabízí 88 koní a také 100 Nm ve standardním módu a 250 Nm při krátkodobém maximálním zatížení pořád. Ovšem, dokud nedojdou baterie, jejichž kapacita je 7,6 kWh a mají stačit na 40 km čistě elektrické jízdy rychlostí do 120 km/h.
Celkový dojezd „běžnou každodenní jízdou” má být 600 kilometrů, jenže protože se nebavíme o elektromobilu a ani dojezdu čistě na elektřinu, můžete si dojezd v mžiku prodloužit u kterékoliv benzinky. Normovanou spotřebu paliva je asi zbytečné uvádět, protože ve skutečnosti bude 330e jezdit za trojnásobek jako každý jiný plug-in hybrid, ale přesto si tento vtípek neodpustíme - v katalogu bude napsáno 1,9 litru na 100 km, což znamená 44 g CO2/km.
Baterie jsou umístěny pod podlahou zavazadelníku, což mu pochopitelně ubírá něco z kapacity, ale stále zbývá slušných 370 litrů v základní konfiguraci - a podlaha je rovná, takže stále existuje možnost sklopit sedačky. BMW se holedbá, že se podařilo zachovat rozložení hmotnosti 50:50, což zní krásně. Jen zatím nevíme, kolik té hmotnosti celkem bude - u předchozího BMW 3 Active Hybrid ji nebylo vůbec málo.



BMW 330e
Eko-trojka ovšem není jedinou novinkou, která se na nás ve Frankfurtu chystá. Plug-in-hybridní verzi dostane i řada 2 Active Tourer. Ta bude mít název 225xe, který ukazuje na pohon všech kol. A vskutku, elektromotor je zde připojený k zadní nápravě a elektronika je nastavena tak, že podle zvoleného režimu máte čtyřkolku, zadokolku nebo předokolku.
V čistě elektrickém režimu, tedy s pouze zadním náhonem, zvládne vůz dojet 40 km daleko anebo rychlost 125 km/h. Kapacitu baterií zde neznáme, ale podle obrázku pohonného ústrojí jsou umístěny mezi zadními koly. Zavazadelníku prý zůstává objem 400 litrů, stejně jako u konvenční řady 2 Active Tourer - pravděpodobně je myšlena konvenční čtyřkolka.
Spalovací motor vpředu pohání přední kola a údajně to bude dvoulitr o 184 koních, nikoliv 1,5litrový tříválec. Kombinovaný výkon systému má být 224 koní a 385 Nm. Zrychení na stovku má zabrat 6,7 vteřiny, což je na MPV velmi dobré číslo, a maximálka má být 202 km/h. To vše při spotřebě 2 litry paliva na 100 km, ale berte ji podobně jako u výše probrané 330e.
Plug-in-hybridní "krtek" nebude nejdražší verzí v nabídce. Podle dostupných informací se má v Německu nabízet za 37 800 eur, o 200 eur méně, než tam BMW chce za konvenční 192koňovou 225i AT. Nevíme, zda je tahle cenová politika záměrná a BMW bude na tomto plug-in hybridu tratit, jen aby si ho koupilo víc lidí, nicméně možná to bude fungovat.
Totiž, dostat silnější čtyřkolku, která teoreticky může jezdit téměř zadarmo, pokud se denně vejdete do 40 kilometrů, za méně peněz než slabší předokolku, vážně není špatná vyhlídka. Pro BMW to navíc znamená víc prodaných eko-aut, takže možnost prodávat víc splašených sedanů a proti tomu protestovat rozhodně nebudeme.
Do Frankfurtu také víc než pravděpodobně přijede nová řada 7 včetně eko-verze 740e, kterou jsme si již představili. Pod kapotou nemá šestiválec, ale přeplňovaný čtyřválec doplněný o elektromotor. Stejně jako v případě obou aut výše je i tohle plug-in hybrid, který kombinuje 258 koní spalovacího motoru se 113 koni elektromotoru pro celkových 326 koní - a to už je číslo hodné označení 40, pokud vám to k objemu nesedělo.
Stovku má tohle auto zvládnout za 5,7 vteřiny jako zadokolka nebo za 5,5 vteřiny jako čtyřkolka, což jsou také působivá čísla a ukazují na víc než slušné hodnoty točivého momentu. Maximálku očekávejme omezenou na nanejvýš 250 km/h, na elektřinu dojedete prý 40 km daleko a normovaná spotřeba bude stejně nereálná jako u aut výše. Tohle jsme si už ale řekli, novinkou jsou fotografie a videa této varianty, které najdete v závěru přiložené galerie.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Kompletní fotogalerie
BMW 330e chce jezdit za 1,9 litru na sto a přesto zvládnout stovku za 6,1 s
Model 225xe Active Tourer může být zajímavý, protože má být levnější a silnější než 225i AT a je to čtyřkolka, nikoliv předokolka
BMW 740Le má sice jen dvoulitr, ale celkem dává 326 koní a stovku zvládne pod 6 s
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 10 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva