Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 328 Hommage: novodobá pocta bavorské legendě
21.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od představení slavného BMW 328 letos uplyne plných 75 let. BMW při té příležitosti představilo novodobou interpretaci s přídomkem Hommage.
Zdá se, že pro tento víkend máme o zábavu postaráno. U břehů italského jezera Como se totiž koná tradiční soutěž elegance spojená s jménem luxusního hotelu Villa d'Este (neplést se stejně pojmenovanou, u nás zřejmě známější kulturní památkou v Tivoli). Ano, máme na mysli Concorso d'Eleganza Villa d'Este, jak zní název celé akce v italštině, kde se tradičně představuje řada automobilových skvostů minulosti, současnosti a někdy i budoucnosti. Vzhledem k zaměření našeho magazínu nás zajímají především poslední dvě zmíněné skupiny a i mezi nimi se letos objeví několik atraktivních vozů. Den před začátkem akce bylo odhaleno jedinečné Ferrari Superamerica 45 a jen těsně před ní Aston Vantage V12 s kabátkem od Zagata. Dnes vám můžeme představit třetí aktuální zajímavost, byť je už svým jménem svázána s modelem starým tři čtvrtě století - BMW 328 Hommage.



Pokud vám vůz na první pohled něco připomíná, ale původní BMW 328 jste nikdy neviděli, nejde o chybu v Matrixu. Dnešní 328 Hommage totiž není tak docela nové auto, jde o přepracovaný koncept Vision ConnectedDrive, který automobilka představila letos na autosalonu v Ženevě. Základní pojetí obou vozů je tak v podstatě totožné, Hommage se ale proti ženevskému konceptu vyznačuje řadou menších odlišností, jenž odkazují na původní 328. Nepřehlédnutelné jsou především úzké, vertikálně orientované přední ledvinky, které si na dnešních BMW v této podobě místo již nenacházejí. Výrazným odkazem jsou i kožené řemínky na přední kapotě a design kol z lehkých slitin. Také absence dveří i subtilní čelní sklo s vybráním ve svém středu se snaží připomenout letošního jubilanta.
Hommage se tak jako původní 328 i novodobý koncept Vision ConnectedDrive snaží zůstat maximálně lehkým vozem, a tak je většina jeho viditelných částí vyrobena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP), který je lehčí a pevnější než hliník. Výsledkem je pohotovostní hmotnost pouhých 780 kilogramů, která vozu kombinaci s relativně umírněným, níže specifikovaným motorem, dodá jistě ohromující dynamiku.
Také interiér působí velmi lehkým dojmem, není v něm prakticky nic. Krom minimalistické přístrojové desky uvnitř najdeme jen dvojici „budíků” (v tomto případě skoro doslova...) a opět řadu výjimečných materiálů - zejména karbon, hliník a kůži.
Pod kapotou se kupodivu nenachází žádný tříválcový diesel, elektromotor, hybridní soustava nebo cokoli podobného. Za přední nápravou si našel místo klasický třílitrový, atmosféricky plněný zážehový řadový šestiválec, tedy motor, který k BMW patří stejně jeho modro-bílá vrtule v jeho logu. Automobilka nezveřejnila žádné další detaily o motoru samém ani o tom, co ve spojení se zbytkem vozu dokáže, a tak si můžeme jen postesknout, že právě tento motor bude postupně zcela vyřazen z nabídky BMW pro jednotlivé modely a nahradí jej přeplňovaný čtyřválec N20. Alespoň že se jakožto typ se světem loučí v novodobé inkarnaci modelu, který se významně podílel na tvorbě jeho skvělé pověsti.
Další detaily této specialitky můžete navnímat z rozsáhlé fotogalerie, kterou přikládáme. Najdete v ní i téměř 30 snímků původní 328 v několika provedeních na dobových fotografiích i novějších záběrech. Pokud odhalíte další detaily, kterými se lidé od BMW nechali inspirovat při tvorbě 328 Hommage, budeme rádi, když na ně upozorníte v diskuzi.
BMW 328 Hommage 2011
Video se studií 328 Hommage
Původní BMW 328 z třicátých let minulého století
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 10 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 5 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 6 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 8 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 9 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva