Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3 Touring F31: nové kombi oficiálně odhaleno
13.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dalším kamínkem do mozaiky nabídky nového BMW řady 3 je provedení Touring alias kombi. Máme pro vás všechny dostupné snímky a informace.
Nová generace mnichovské trojky nás pořádně zaměstnává už pěkných pár pátků. Máme-li z dosud publikovaných článků vybrat ty nejdůležitější, pak byste určitě neměli přehlédnout jeho někdejší detailní představení a vlastně docela nedávný podrobný test verze 335i, který odhalil jeho silné i slabé stránky. V posledních týdnech ale o nové generaci řady 3 moc slyšet nebylo a s tím u BMW rozhodně nemohli být spokojeni. A tak dnes odhalili jeho další karosářské provedení, kombi zvané tradičně Touring, které bude nabízeno pod kódovým označením F31.
Nedá se říci, že by představení tohoto vozu bylo jakkoli překvapivé, právě naopak. Jeho vzhled už v únoru do detailu odhalily patentové snímky a již tehdy jsme věděli, že oficiální premiéra bude následovat ještě před létem. K té došlo dnes, a tak vám můžeme konečně nabídnout kompletní informace a snímky.
Co do vzhledu nepřináší nové trojkové kombi nic nečekaného - příď je pochopitelně stejná jako u sedanu, záď pak neskrývaně kráčí ve šlépějích posledního pětkového kombi. Pokud se vám líbí právě Touring řady 5, ale rádi byste jej v menším, pak bude nová F31 tím, co hledáte. A pokud nikoli, pak vás ani novinky neuspokojí, neboť méně všímaví jedinci budou mít problém obě auta zezadu vůbec rozlišit.
Zajímavější jsou technické změny, které vůz s novou karoserií postihly. Patrně nepřekvapí, že vůz je ve většině ohledů mohutnější než jeho předchozí generace, plných 97 mm navíc na délku je ale vskutku vysoká hodnota. „Na triku” ji má nejen nová karoserie, ale také delší rozvor - obě osy jsou od sebe vzdáleny více o rovných 50 mm, což také není zanedbatelné číslo. Když už jsme u mezigeneračního srovnání, sluší se ještě dodat, že rozchod kol je nafouknutý o 37 mm vpředu a o 48 mm vzadu. I přes tyto změny rozměrů má být novinka o v průměru 40 kilogramů lehčí než předchozí generace.
Důvod nemalého nafouknutí velikosti asi vytušíte - dohnat a předehnat, nic jiného jako by Audi, BMW a Mercedes v posledních letech ve vzájemných soubojích nezajímalo. Trojkové kombi se tak může pochlubit největším zavazadlovým prostorem ve své třídě, plných 495 litrů, což je o 5 litrů více než u A4 Avant a o 10 více než u Céčkového kombi (nárůst oproti předchozí generaci činí 10 procent). Vsadíte se, že nová třída C nebo A4 přijde za pár let zase s o 5 nebo 10 litrů vyšší hodnotou?
Pouhá velikost „kufru” ale není jedinou předností F31. Netradičně nabízí i zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40, které mají dále usnadnit využitelnost zavazadelníku. Ten při sklopení všech třech částí zadních opěradel nabídne až 1 500 litrů prostoru pro harampádí všeho druhu. Páté dveře pak mohou být otevírány i plně elektricky a nakládací hrana se nachází vždy 62 centimetrů nad zemí. K dispozici je - v tomto případě naopak veskrze tradičně - i přístup do zavazadlového prostoru pouze skrze výklopné okno pátých dveří a chytrá roleta téhož prostoru, která se může otevírat spolu s pátými dveřmi, samostatně nebo jen částečně podle toho, co a jak zrovna budete potřebovat převézt.
Z motorů budou ze začátku k dispozici pouze tři. Z benzinových to bude jediný, dvoulitrové turbo N20 pro verzi 328i, které nabídne až 245 koní výkonu a 350 Nm točivého momentu. S ním motor na stovku zrychlí za rovných šest sekund, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Poháněná kola jsou standardně pochopitelně zadní, převodovka šestistupňová manuální, za příplatek osmistupňová automatická. S první jmenovanou činí kombinovaná spotřeba paliva 6,8 litru benzinu na 100 km jízdy.
Z dieselů bude k dispozici jednak dvoulitr pro verzi 320d, který nabídne 184 koní a 380 Nm. To postačí ke zrychlení na stovku za 7,7 sekundy a zrychlení až na 230 km/h. Převodovky jsou k dispozici stejné jako u 328i, kombinovaná spotřeba ale činí 4,7 litru nafty na 100 km jízdy.
Pokud byste zatoužili po naftovém šestiválci, také bude - ve verzi 330d Touring nabídne vůz až 258 koní výkonu a 560 Nm točivého momentu, a tak bude - alespoň do příchodu varianty 335i Touring - vůbec nejsilnějším v nabídce. Zrychlení na stovku s ním vůz zvládne za 5,6 sekundy, maximálku krotí omezovač na 250 km/h a kombinovaná spotřeba činí 5,1 litru nafty na 100 km. U této verze bude neodvratným standardem automatická převodovka, manuál už k šestiválcovému dieselu nekoupíte ani za příplatek. Smutná vlna povinné „automatizace” tak pokročila zase o třídu níž už k docela obyčejnému motoru...
Všechny zmíněné varianty budou k mání během letošního léta, a to v kombinaci s provedeními Luxury, Sport a Modern, které jsme podrobněji rozebírali v představení sedanu. Ještě před koncem letošního roku budou k mání i verze 320i, 318d a 316d Touring, v roce 2013 by se pak měla přidat 335i nebo varianty s pohonem vše kol.
Ceny zatím neznáme, ale pokud si dohledáte aktuální české cifry platné pro trojkový sedan a připočtete k nim nějakých 50-70 tisíc Kč, daleko od budoucí reality patrně nebudete.
Kompletní galerie oficiálních snímků BMW 3 Touring 2012 (F31)
BMW 328i Touring F31
BMW 330d Touring F31
BMW 3 Touring F31 - interiér
Ostatní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
před hodinou - Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch