Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3.0 CSL Hommage R je okruhová verze znovuzrozené legendy
14.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Duchovní nástupce legendárního CSL zásobuje řidiče informacemi přímo v hledí přilby. A jeho sedadla jsou součástí monokoku z karbonu.
Pro mnichovskou automobilku jsou akce Concours d'Elegance srdeční záležitostí. Zvláště ta květnová, která se koná na březích jezera Lago di Garda. Nyní tu ovšem máme polovinu srpna, pročež se přesuneme z Itálie do amerického Pebble Beach. Zde se totiž BMW nehodlá blýsknout pouze modelem M4 GTS, který je nadmíru blízký sériové výrobě, ale také studií 3.0 CSL Hommage R. Ta vzešla z předchozího konceptu CSL Hommage, který se ukázal právě v květnu v Itálii. Zatímco ovšem v rámci akce Concorso d'Eleganza Villa d'Este šlo o „silniční“ provedení, dnes máme tu čest s okruhovým speciálem.
Zvenčí se přitom novinka klaní duchovnímu předchůdci v podobě BMW 3.0 CSL. Máme tu tedy sněhobílou karoserii, se kterou dorazily válečné barvy mnichovského sportovního oddělení. Oproti „italskému“ konceptu byla lehce modifikována čelní maska, mimo to nechybí ani rozměrné lízátko z uhlíkových vláken. Na bocích si pak můžeme povšimnout 21palcových litých kol vyvedených ve zlaté barvě s černými vložkami, zatímco záď zdobí diody a výrazný spoiler.
Více než na modifikace exteriéru se ovšem BMW zaměřilo na interiér, kde dominantou jsou karbonová sedadla. Ta jsou součástí monokoku vyrobeného rovněž z uhlíkových vláken, což logicky napomáhá tuhosti, navýšena je i ochrana samotného jezdce. Ten má navíc k dispozici rovněž bezpečnostní klec, hasicí systém nebo tlačítko, kterým lze jediným stisknutím deaktivovat veškerou elektroniku vozu.
Kromě toho si můžeme povšimnout také dřevěného obložení palubní desky, které tu ovšem není pro okrasu, nýbrž slouží jako informační displej a s mapou tratě Laguna Seca z roku 1975 odkazuje na svého předchůdce. Ryzí modernou je pak digitální přístrojový štít, který ovšem poskytuje pouze sekundární informace jako časy na jedno kolo, celkový čas od zahájení závodu nebo současnou pozici vozu na trati.
Primární obrazovkou je unikátní head-up displej, který se stal součástí hledí závodní helmy. V jeho případě může řidič počítat s informacemi o rychlosti, otáčkách nebo zařazeném převodovém stupni. O pohonném ústrojí se ovšem tisková zpráva nezmiňuje, doprovodná fotogalerie pouze odhaluje přítomnost systému e-boost, který dozajista slouží hlavně k rekuperaci brzdné a možná i kinetické energie.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že BMW se kromě samotného vozu zaměřilo ve spolupráci se značkou Puma také na samotnou závodní kombinézu a obuv. Kupříkladu švy overallu jsou tedy podsvícené a dopředu dávají najevo příchod informací, které budou proudit směrem od sloupku řízení přes ruce řidiče až po ono zmiňované hledí helmy.





























































BMW 3.0 CSL Hommage R se na první sadě fotek předvádí ve společnosti svého slavného duchovního předchůdce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva