Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3.0 CSL Hommage R je okruhová verze znovuzrozené legendy
14.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Duchovní nástupce legendárního CSL zásobuje řidiče informacemi přímo v hledí přilby. A jeho sedadla jsou součástí monokoku z karbonu.
Pro mnichovskou automobilku jsou akce Concours d'Elegance srdeční záležitostí. Zvláště ta květnová, která se koná na březích jezera Lago di Garda. Nyní tu ovšem máme polovinu srpna, pročež se přesuneme z Itálie do amerického Pebble Beach. Zde se totiž BMW nehodlá blýsknout pouze modelem M4 GTS, který je nadmíru blízký sériové výrobě, ale také studií 3.0 CSL Hommage R. Ta vzešla z předchozího konceptu CSL Hommage, který se ukázal právě v květnu v Itálii. Zatímco ovšem v rámci akce Concorso d'Eleganza Villa d'Este šlo o „silniční“ provedení, dnes máme tu čest s okruhovým speciálem.
Zvenčí se přitom novinka klaní duchovnímu předchůdci v podobě BMW 3.0 CSL. Máme tu tedy sněhobílou karoserii, se kterou dorazily válečné barvy mnichovského sportovního oddělení. Oproti „italskému“ konceptu byla lehce modifikována čelní maska, mimo to nechybí ani rozměrné lízátko z uhlíkových vláken. Na bocích si pak můžeme povšimnout 21palcových litých kol vyvedených ve zlaté barvě s černými vložkami, zatímco záď zdobí diody a výrazný spoiler.
Více než na modifikace exteriéru se ovšem BMW zaměřilo na interiér, kde dominantou jsou karbonová sedadla. Ta jsou součástí monokoku vyrobeného rovněž z uhlíkových vláken, což logicky napomáhá tuhosti, navýšena je i ochrana samotného jezdce. Ten má navíc k dispozici rovněž bezpečnostní klec, hasicí systém nebo tlačítko, kterým lze jediným stisknutím deaktivovat veškerou elektroniku vozu.
Kromě toho si můžeme povšimnout také dřevěného obložení palubní desky, které tu ovšem není pro okrasu, nýbrž slouží jako informační displej a s mapou tratě Laguna Seca z roku 1975 odkazuje na svého předchůdce. Ryzí modernou je pak digitální přístrojový štít, který ovšem poskytuje pouze sekundární informace jako časy na jedno kolo, celkový čas od zahájení závodu nebo současnou pozici vozu na trati.
Primární obrazovkou je unikátní head-up displej, který se stal součástí hledí závodní helmy. V jeho případě může řidič počítat s informacemi o rychlosti, otáčkách nebo zařazeném převodovém stupni. O pohonném ústrojí se ovšem tisková zpráva nezmiňuje, doprovodná fotogalerie pouze odhaluje přítomnost systému e-boost, který dozajista slouží hlavně k rekuperaci brzdné a možná i kinetické energie.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že BMW se kromě samotného vozu zaměřilo ve spolupráci se značkou Puma také na samotnou závodní kombinézu a obuv. Kupříkladu švy overallu jsou tedy podsvícené a dopředu dávají najevo příchod informací, které budou proudit směrem od sloupku řízení přes ruce řidiče až po ono zmiňované hledí helmy.
BMW 3.0 CSL Hommage R se na první sadě fotek předvádí ve společnosti svého slavného duchovního předchůdce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus