Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3.0 CSL Hommage je venku, jako pocta Batmobilu z Mnichova
23.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+video) Další „Hommage” od BMW má po premiéře. Nejsme si ale jisti, zda neuctívá až příliš věcí najednou.
BMW písmena CSL, tedy Coupe Sport Leichtbau (lehké sportovní kupé, řekněme) nepoužívá v názvech modelů zrovna často. Ostatně, dostalo se s nimi do podobné pasti jako v případě legendární M1 - stala se díky tomu, co se za nimi skrývalo, tak uctívanými, že je velmi těžké vytvořit cokoli nového, co je bude seriozně reprezentovat. A tak obvykle raději nedělá nic.
Když po nich sáhlo naposledy, vznikla z toho skvělá M3 CSL, která se už pár let po svém zrodu stala takovou legendou, že se již dnes prodává podstatně dráže než jako nová. Zkratka CSL má ale původ v jiném voze, který je také mimořádně slavný - říkal si prostě 3.0 CSL a má své kořeny v modelu E9 CS.
Jeho silniční verze se čas od času objeví na prodej s adekvátní cenovkou, možná ještě více slávy mu ale vydobylo závodní provedení, které si díky svému výraznému bodykitu vysloužilo přezdívku Batmobil. A právě jemu se Mnichov rozhodl uklonit na letošním Concorso d'Eleganza Villa d'Este vozem nazvaným BMW 3.0 CLS Hommag, jehož odhalení minulý týden avizoval první fotkou.
Slovo „hommage” znamená pocta, soudě podle některých ohlasů by si jej ale někteří mohli mylně vykládat jako „humáč”. Automobilka se sice snaží vzdát hold původnímu „Batmobilu” a v některých ohledech se ji to i daří, takový profil vozu evokuje originál velmi zdařile. Ale co příď, která více než staré CSL připomíná koncept Vision Future Luxury nebo dílčí detaily, které připomínají spíše hybridní i8? Nejsme z tohoto auta vyloženě zklamaní, máme ale za to, že tato pocta je trochu umělá a snaží se spojit dohromady více stylů, než je zdrávo. K vlastní škodě.
Šéfdesignér BMW Karim Habib si to pochopitelně nemyslí, jakkoli jeho slova o tom, že „některé paralely s původním modelem nejsou na první pohled zřejmé” naznačují jeho vlastní nejistotu nad tím, čemu u roztočené vrtule vlastně vdechli život. Bez ohledu na to vás ale můžeme zpravit o tom, že vůz by se - krom specifického designu, který můžete sami prozkoumat - měl vyznačovat i opravdu lehkou stavbou díky širokému použití karbonových vláken. A není to pochopitelně jediný znak moderny - LED-světla, pokročilá aerodynamika nebo 21" kola jsou dalšími z nich.
V případě zbylé techniky vám ale mnoho nepovíme. Koncept, který by mohl být i značně „technický” a třeba alespoň zajímavě lehký, je prostě hlavně designový a automobilka hovoří pouze o tom, že jej pohání šestiválcový motor s „eBoostem”, což si v tuto chvíli nejsme jisti, zda je elektrické přeplňování nebo hybridní pohon. Tak či onak to na tomto autě, bohužel, není tím hlavním aspektem, a tak neznáme ani dynamiku či jiné podobné parametry.
Podívat se ovšem můžeme do interiéru, který je dokonale minimalistický. Zjevné je z něj, že vůz nepoužívá manuální, ale automatickou převodovku a volant má skutečně jak z Batmobilu, ovšem toho filmového. Zbytek je „skoro nic” - palubka, co přehlédnete, přístrojovka, kterou přehlédnete též, trocha plastu, kůže, dřeva, trikolóra... Jistě zajímavé řešení, ale hlavně svým minimalismem.
Posuďte tedy hlavně sami, jak moc se vám tento vůz zamlouvá. Jak už asi tušíte, stejně jako „jiné homáže”, ani tato není náznakem budoucího produkčního modelu. Je to prostě pocta...


































Nemáme pocit, že by se BMW 3.0 CSL Hommage nějak mimořádně povedlo, ale třeba to uvidíte jinak
Původní 3.0 CSL si můžete prohlédnout třeba na těchto fotkách po boku novodobé závodní Z4 GTLM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:02 - jerry
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB