Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 2 Gran Tourer: krtek dostal delší rozvor, pojme až sedm osob
11.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Prodloužená a zvýšená verze mnichovského MPV s předním pohonem se chystá do Ženevy. Už nyní však známe vše, včetně kouzel třetí řady sedadel.
Loňský rok byl pro automobilku BMW revoluční především díky radě 2 Active Tourer, která se stala prvním modelem značky (vyjma elektromobilu i3) využívajícím pohonu předních kol. Dle očekávání ale nezůstalo jen u něho, neboť mnichovské MPV zaměřené na získávání nových zákazníků od konkurence jen pár měsíců po premiéře dostalo do vínku také pohon všech kol xDrive a trojici nových motorů navrch. Viděli jsme už i verze ověšené M paketem, ale daleko větší zájem vzbudily první informace o sedmimístnému provedením.
Zatím zřejmě nejvariabilnější model automobilky, který bude schopen pobrat početnější než obvyklou rodinu, se nyní představuje v plné parádě. Spolu s názvem 2 Gran Tourer přichází o 214 milimetrů prodloužená a 53 milimetrů zvýšená karoserie, jíž naměříme na délku 4 556 mm, na šířku shodných 1 800 mm a na výšku pak 1 608 mm. Ve shodě se zmíněným růstem se novinka dočkala také prodloužení rozvoru o 11 centimetrů na konečných 2,78 metru, z něhož budou v největší míře těžit cestující na zadních řadách sedadel. Ti se také dovnitř budou soukat skrze delší dveřní otvory.
Pokud byste si však mysleli, že bude sedm míst už v základní výbavě, pak se bohužel mýlíte. BMW 2 GT si v základní výbavě totiž přiváží stejnou pětici sedadel, jako verze 2 AT, přičemž třetí řadu (čítající zbývající dvě místa) nabídne za příplatek. Nedá se však očekávat, že by na nich šlo o bůh ví jak velké místo k životu, už podle fotografií půjde spíše pro nouzové posezení, které budou využívat rády leda děti. V případě jejich nepotřeby bude zadní lavici možné sklopit do podlahy a následně - po dodatečném sklopení druhé řady - získat téměř rovnou plochu bez schodu.
Mezi další praktické aspekty nové varianty patří také v podélném směru posuvná druhá řada, jejímž pohybem v rozsahu 130 milimetrů budete schopní poskytnout dodatečný prostor na kolena těm za vámi nebo naopak sami sobě. Tímto způsobem lze také při sklopené třetí řadě měnit objem zavazadelníku, který dosahuje v základu 645 litrů a může být zvětšen až na 805 litrů. V případě, že budou sedadla v podlaze, pak je k dispozici až 1 905 litrů pro batožinu. Jen dodejme, že Active Tourer nabízel 468 až 1 510 litrů.
Dělení třímístné lavice druhé řady je pro BMW provedeno typicky, a sice v poměru 40:20:40, bonusem však je možnost uchytit na ní až trojici dětských sedaček naráz. Ve fotogalerii je patrná i početná armáda odkládacích prostorů, které mohou být navíc rozšířeny některými prvky z originálního příslušenství. Praktické jsou však také výklopné stolečky nebo prostor ve dveřích, který pojme i 1,5litrovou lahev.
Stejný objem mají také tříválcové pohonné jednotky verzí 216i (k ní neznáme zatím detaily), dále 218i o výkonu 100 kW (136 koní) a z naftové strany nabídky pak 216d o výkonu 116 koní (85 kW). Zbytek z celkových pěti přeplňovaných pohonných jednotek zastoupí dvoulitrové čtyřválce, a sice benzinový ve verzi 220i (192koní/141 kW), naftový pak najdeme pod předními kapotami 218d (150 koní/110 kW a 330 Nm) a 220d xDrive (190 koní/140 kW a 400 Nm), přičemž poslední zmíněná verze bude mít osmistupňový automat ZF a pohon všech kol. Díky tomu také zvládne sprint 0-100 km/h za 7,6 sekundy a maximálku 218 km/h.
Jen pro doplnění, základní benzinová verze 218i s 220 Nm točivého momentu podle tabulkových technických údajů zvládá zrychlení na stovku za 9,5 sekundy a rozjede se až na 205 km/h. Čtyřválcový dvoulitr ve 220i s 280 Nm pak rozpohybuje Gran Tourer na stokilometrovou rychlost za 7,6 sekundy a dosprintuje na 223 km/h.
S výjímkou 220d xDrive přijde zbytek modelů ve standardu se šestistupňovou manuální převodovkou, kterou bude možné za příplatek nahradit za šestistupňový automat Steptronic, u 220i pak osmikvaltem. Nový minivan, který se ukáže naživo poprvé už v březnu na autosalonu v Ženevě, samozřejmě nabídne zájemcům možnost volby jedné ze čtyř individualizačních výbavových linií - Advantage, Sport Line, Luxury Line a nejdravější M Sport.
Podle posledních informací se tahle novinka nepodívá do USA, ale náš trh tedy rozhodně nemine. S heslem „světově první prémiové kompaktní vozidlo pro sedm lidí“ se nás bude krtek snažit přesvědčit o tom, že jde o plnohodnotný model s roztočenou modrobílou vrtulí. Asi marně, do prodeje se přesto dostane už v průběhu letošního roku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.














BMW 2 Gran Tourer je o 21 centimetrů delší než Active Tourer, to aby mohl pojmout až sedm lidí. Na příplatkové třetí řadě sedadel si ale pohodlí udělají jen děti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před hodinou Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejčtenější články
BMW nabízí pro vybrané modely kola za půl milionu. V tomto případě je to jen prázdná show, drahý nesmysl
11.2.2025Šéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
11.2.2025Co všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
11.2.2025Žádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
11.2.2025Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
11.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva