Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 2 F22 oficiálně, detailně: M235i má 326 koní na 1 455 kg
25.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nástupce kupé řady 1 je konečně tu. Ve vrcholné verzi dá stovku za 4,8 s, základní model pak vyjde na 775 000 Kč.
Jak mnichovská automobilka slíbila, tak i splnila. BMW řady 2 tu tak po celé řadě úniků máme oficiálně se vší parádou, patřičnou fotogalerií i první videodokumentací. Nástupce jedničkového kupé si tak můžeme představit opravdu do posledního šroubku, přičemž chybět nebudou ani německé ceny. O mnichovské novince si tak budete moci udělat zevrubný obrázek ještě předtím, než se naživo představí v lednu na autosalonu v Detroitu, samotný prodej pak bude zahájen v březnu.
Jak nám přitom naznačil únik informací od jihoafrického dealera BMW, v první vlně se dočkáme jen modelů 220i, 220d a M235i. V květnu příštího roku by ovšem měla dorazit také druhá vlna, která již počítá i s verzemi 218d a 225d. O jejich pohon se dozajista bude starat dvoulitrový turbodiesel s různým výkonem, jako je tomu u řady 1. Počítat se tedy dá s výkonem 143, respektive 218 koní. To bychom ale trochu předbíhali.
Začneme nejprve samotnými rozměry, které počítají s délkou 4 432 mm, šířkou 1 774 mm, výškou 1 418 mm a rozvorem 2 690 mm. Díky tomu jsou modely 220i a 220d o 72 milimetrů delší, 24 mm širší a 7 mm nižší než předchozí BMW řady 1. V případě verze M235i jsou pak rozdíly ještě větší, neboť její délka činí 4 454 mm a výška 1 408 mm. Kromě toho pak rozvor novinky narostl o 30 mm.
Kompletní technická data BMW 2 F22
Zvětšené dimenze se samozřejmě promítly i do většího vnitřního prostoru. Podle automobilky je tak na předních sedadlech o 19 mm více místa pro hlavu, zatímco vzadu najdou cestující o 21 mm více prostoru pro nohy. Kromě toho pak nabobtnal také zavazadelník, kde lze nyní uschovat až 390 litrů bagáže. Tedy o 20 l více než u předchozího jedničkového kupé.
Veškerý tento prostor bude samozřejmě trochu redukován u kabrioletu F23, který by se měl ukázat někdy v polovině příštího roku. BMW mu nadělilo plátěnou skládací střechu, díky čemuž bude nadále nabízet čtyři sedadla (i když ta zadní budou opravdu jen rezervní). Objem zavazadlového prostoru by se pak měl smrsknout na 270 l při nasazené i složené střeše.
Znovu ale předbíháme, proto zpět ke kupé. To ve standardu počítá s šestistupňovou manuální převodovkou pro všechny modely, stejně jako je všem určen také příplatkový osmistupňový automat. Základem jsou pak 17palcová kola s pneumatikami o rozměru 225/45, zatímco M235i dostane osmnáctky a pneu o rozměru 225/40 vpředu a 245/35 vzadu.
Vrcholnému modelu pak nebude již ve standardu chybět elektronicky řízený zadní diferenciál, zatímco pro běžné modely je jako základ plánována klimatizace, kůží obšitý multifunkční volant, zadní parkovací senzory a zadní diodová světla. Mezi příplatky by se pak měl posléze zařadit i pohon všech kol xDrive, který bude možné napěchovat i pod kapotu M235i.
Výroba vozu bude probíhat v továrně BMW v Lipsku na stejné montážní lince, na které vzniká i hatchback řady 1. Prodej, jak jsme již uvedli výše, pak začne v březnu, přičemž německé ceny startují na částce 29 800 Eur (cca 775 000 Kč) za model 218d. Za verzi 220i pak dáte 29 950 Eur (779 000 Kč), zatímco 220d stojí 32 500 Eur (845 000 Kč), 225d vychází na 37 950 Eur (987 000 Kč) a vrcholné M235i na 43 750 Eur (1 138 000 Kč).
Oficiální fotogalerie BMW 2 F22
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 31 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 2 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 5 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus