Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch
12.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW dnes odhalilo svou tradiční sadu jarních inovací. Najdeme mezi nimi i doplnění nabídky řady 1 o dvojici dvousetkoňových přeplňovaných čtyřválců.
Prakticky všechny automobilky mají ve zvyku na sklonku léta odhalovat své novinky pro další modelový rok. Děla to i BMW, které loni v červenci ohlásilo celou plejádu úprav své nabídky, z nichž můžeme zmínit ty pro trojkové kupé a kabriolet, řadu 5 GT, nebo šestkové kupé. Na rozdíl od svých konkurentů ale BMW dělá to samé i každý leden s úmyslem dostat představené novinky do prodeje od března téhož. A den představení těch, které budou dostupné od letošního jara, přišel právě dnes.
Shrneme je pro vás postupně všechny, jako první se ale podíváme na novinky nejmenší řady 1. Tu jsme vám v našem testu vcelku podrobně představili loni a i přes ne zcela skromnou nabídku motorizací bylo již tehdy zřejmě, že se co nevidět dočkáme jejího rozšíření. Však vůz, který se své předchozí generaci chlubil až 340 koňmi, nemůže v té další skončit hluboko pod dousetkoňovou hranicí. Proto si od března budete moci jedničku pořídit i ve verzích 125i a 125d, které obě metu dvou set koní bezpečně překonávají.
Začneme-li u benzinové varianty, pak verze 125i je poháněna dvoulitrovým čtyřválce přeplňovaným jedním turbodmychadlem typu TwinScroll a vybaveným přímým vstřikováním paliva do válce, variabilním časováním všech ventilů a systémem Valvetronic, který nahrazuje škrtící klapku. Zkrátka vším, na co jsme u BMW z poslední doby zvyklí. Výkon motoru je v tomto případě nastaven (jinak o tom nelze hovořit, prakticky stejný motor disponuje i několika dalšími naladěními) na 160 kW (218 koní) posazených do 5 000 ot./min, maximum točivého momentu činí 310 Nm a skrývá se v rozmezí 1 350 a 4 800 ot./min.
S těmito dispozicemi vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy (platí pro manuální převodovku s šesti stupni, s osmistupňovým automatem to zvládne za 6,5 sekundy) a dosáhne rychlosti až 245 km/h (243 km/h pro automat), BMW se ale dnes raději než výkony chlubí normovanou spotřebou a ta je i v tomto případě skoro k neuvěření - v kombinovaném cyklu má činit 6,6 litru benzinu na 100 km (6,4 l pro automat).
Ještě dále jde v tomto směru druhá z motorových novinek montovaná do vozu s obchodním označením 125d. Ta je vybavena naftovým dvoulitrem, podle všeho už jen s jedním turbem. Maximum výkonu činí totožných 160 kW (218 koní), tentokrát v 4 400 ot./min (a nadávejte těm, kteří benzinové turbočtyřválce BMW mají za tišší diesely s vyšší spotřebou...), točivý moment vrcholí 450 Nm v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min. Pokud mě paměť neklame, je to dnes vůbec nejvýkonnější dvoulitrový čtyřválcový diesel na trhu. Co se týče dynamiky, bez ohledu na zvolenou převodovku zrychluje na stovku za 6,5 sekundy a dosáhne až 240 km/h. Tabulková kombinovaná spotřeba činí 4,9 resp. 4,8 litru nafty na 100 km.
Novinky pro ty, kteří touží po dynamičtějším provedení jedničkové řady, ale nejsou jen motorové. Od jara bude možné libovolnou motorizaci vybavit tradičním M paketem, jehož odhalení není zrovna velké překvapení. Vidět jsme jej mohli již loni na představení nové jedničky jako takové a nezdá se, že by se od té doby nějak změnil. Ostatně, automobilka s jeho zveřejněním uvolnila tentýž snímek, který ji unikl už kdysi.
Podíváme-li se na doprovodné informace, pak M paket přináší snížení podvozku vozu o 10 mm kombinované s tužšími pružinami a tlumiči a méně poddajnými stabilizátory. Novinkou jsou také specifické kotoučové brzdy s hliníkovými, „mnohapístkovými” (tak praví tisková zpráva, kolik pístků brzdy mají opravdu nevíme) třmeny lakovanými modrou barvou a označené písmenem M. Skryty pak jsou za zvláštními litými koly o průměru 17 nebo 18 palců. Z vnějšku samozřejmě nechybí ani nové nárazníky, boční prahy a černě lakované prvky, které jsou jinak u jedničky chromované. Poslední viditelnou novinkou je pak metalíza Estoril Blue 2, zrovna tu ale vůz na jediném přiloženém snímku neodívá.
M paket pochopitelně nezůstává potichu ani v interiéru, kde na vás hned po otevření dveří zakřičí obložením vnitřních prahů s motivem loga divize M. Zvláštní je i volant, nášlapy pedálů a opěrka pro levou nohu, hlavice řadící páky no a samozřejmě sedadla. Ta mohou být právě jen ve vozech s M paketem čalouněna kombinací černé látky Hexagon Anthracite a alcantary s kontrastním modrým stehováním v modré barvě Royal. Dále nechybí odlišná přístrojová deska, obložení palubní desky s motivem podobným tomu, který najdeme na sedadlech a černě čalouněný strop. Tedy v podstatě vše, na co jsme u M paketu zvyklí.
Zatím není známo, na kolik tato legrace nebo nové motorizace přijdou, jisté ale je, že v plné kráse budeme moci „empaketové” i posílené jedničky spatřit na březnovém autosalonu v Ženevě. Do prodeje se dostanou hned poté.


BMW 1 F20 s M paketem si zatím můžeme prohlédnout jen na těchto dvou snímcích. Záběry nových verzí 125i a 125d chybí zcela, ty ale jistě na pohled nebudou odlišné od již spatřených provedení
Snímky BMW 1 F20 z našeho loňském testování vozů ještě na německém území
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins