Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 sedan přijde jako předokolka, ostatní verze stihne roku 2017 totéž
27.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sedan BMW řady 1 byl potvrzen již dříve, nakonec ale přijde až v roce 2017 s předním pohonem. Zbytek řady 1 budou také předokolky.
Zdroj kolegů z Autonews v mnichovské automobilce BMW potvrdil, že BMW řady 1 sedan se bude vyrábět. Oproti dřívějším informacím však bude mít poháněnu buď přední, nebo obě nápravy - se zadokolkou už se nepočítá. BMW jej zatím označuje jako NES (New Entry-level Sedan, nový základní sedan). a bude „tvořit důležitou část nabídky řady 1 zejména na americkém a čínském trhu, kde jsou prodeje malých prémiových sedanů na vzestupu.” Právě tak situaci komentoval nejmenovaný zdroj.
Cíl malé předokolky se stupňovitou zádí bude přebrat zákazníky sedanům Audi A3 a Mercedesu CLA, které se na již zmíněných, nám vzdálených trzích prodávají poměrně dobře. Bude postavena na platformě UKL, na které bude jezdit i příští generace Mini, již uvidíme v říjnu na autosalonu v Los Angeles.
V současnosti je vývoj sedanu řady 1 ve fázi strategického plánování, kdy designéři a konstruktéři dávají dohromady předběžné základní parametry. Potom bude následovat přiřazení kódového označení a započne vývoj. Pod kapotou budou tří- a čtyřválcové motory, umístěné napříč. Benzínové budou mít přímé vstřikování, ty naftové budou využívat technologii Common Rail. Časem bude nejspíš v nabídce i hybrid.
Jak označení napovídá, sedan řady 1 bude stát jak velikostně, tak cenově pod řadou 3. Stane se tak nejlevnějším sedanem značky BMW. Přijít má v roce 2017 a bude stát ma začátku postupného uvádění třetí generace řady 1 na trh. Ta bude mít pohon předních kol; podobně jako model 1 GT nejspíš z důvodů úspory prostoru. Řadě 2 zadní pohon nejspíše zůstane.
Ještě je rozhodně brzo spekulovat o cenách, určitá vodítka však mohou poskytnout ceníky hlavních konkurentů, tedy zmíněných Audi A3 a Mercedesu CLA. Větší jistotu však máme v tom, že od roku 2017 již Mini nebude „jediným BMW s předním pohonem”...


Ilustrace Theo China pravděpodobně nejsou aktuální, sedan přijde až s příští generací řady 1.
Zdroj: Autonews Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva