Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 Sedan nafoceno v Mnichově, bude k mání i u nás?
25.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kompaktní sedan BMW ve své nabídce v Evropě postrádá, na rozdíl od jeho konkurentů. V Číně se ale prodává řada 1 Sedan a teď byla nafocena i v Mnichově.
Nafotit v Mnichově BMW je stejným kumštem, jako zmáčknout spoušť fotoaparátu v Mladé Boleslavi ve chvíli, kdy kolem projíždí Škoda. O trochu jiná situace ovšem panuje ve chvíli, kdy vozem bavorské značky je sedan řady 1. Ten sice byl představen již v listopadu, tudíž od slavnostní premiéry uplynula dostatečně dlouhá doba na to, aby novinka zamířila na běžné silnice, nicméně v tomto případě jde o model určený čínskému trhu.
Souběžně se snímky se tak okamžitě začalo spekulovat, zda novinka s kódovým označením F52 zamíří také do Evropy. Nejnovější oficiální vyjádření bohužel k dispozici nemáme, nejspíše by ale i tak nebylo podstatné. BMW totiž již nějaký ten pátek tvrdí, že Jedničkový sedan byl navržen speciálně pro čínský trh. V zemi se také vyrábí a k jeho exportu na Starý či Nový kontinent prý v žádném případě nedojde.
Danému prohlášení na jedné straně sice můžeme věřit, zvláště v kontextu s obavami, které v Mnichově panují. Automobilka se totiž obává, že pro vůz není dostatečně velký trh a navíc by mohl krást zákazníky řadě. Nicméně je tu také konkurence, a zvláště na tu s třícípou hvězdou ve znaku by bavorská značka zareagovat mohla.
Mercedes totiž nedávno prohlásil, že hodlá rozšířit nabídku modelů postavených na platformě MFA. S touto architekturou počítá již dnešní CLA, nicméně značka zvažuje také příchod mnohem klasičtějšího sedanu. Stuttgartští by tedy de facto měli ve svém kurníku hned dva kohouty, zatímco BMW by slepice nehlídal ani jeden. Uprostřed by pak stálo Audi se svým A3 Sedan.
Jsme tedy zvědavi, jak se situace vyvrbí a zda BMW 1 Sedan nakonec na evropské trhy a případně i do Ameriky zamíří. Momentálně tak jen zmíníme, že v Číně je vůz prodáván ve verzích 118i, 120i a 125i. Tří- a čtyřválcové motory přitom produkují 136, 184 a 231 koní, ty ovšem míří pouze na přední kola. Systém xDrive totiž aktuálně není nabízen ani za příplatek. Není ovšem těžké si představit evropskou výrobu vozu i s touto možností - nafocení prototypu v Mnichově něco takového alespoň připouští, jinak kompletní vývoj vozu probíhal v Číně...



Momentálně se můžeme pouze ptát, co přítomnost nového BMW 1 Sedan v Mnichově znamená. Příchod vozu do Evropy totiž značka zatím odmítala
Že jde o jedničkový sedan, je z předchozích
Zdroj: Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321