BMW 1 Sedan F52: jedničková limuzína s předním pohonem poprvé nafocena

Chystaný sedan mnichovské značky zatím kryje notná kamufláž. Víme však, že pod kabátem nabídne tříválcové a čtyřválcové motory či platformu UKL1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 1 Sedan F52: jedničková limuzína s předním pohonem poprvé nafocena

6.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 1 Sedan F52: jedničková limuzína s předním pohonem poprvé nafocena

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaný sedan mnichovské značky zatím kryje notná kamufláž. Víme však, že pod kabátem nabídne tříválcové a čtyřválcové motory či platformu UKL1.

Mnichovskou automobilku v nejbližších letech čekají zřejmě největší změny v celé její existenci. BMW totiž plánuje, že do roku 2018 bude celé portfolio stát na dvou platformách. Zatímco jedna se přitom bude soustředit na pohon zadních kol s přesahem na čtyřkolky, druhá pro změnu pošle výkon na přední nápravu. Tyto komponenty, zvané UKL1, dostane i chystané BMW 1 Sedan, které je přímou odpovědí na Audi A3 Sedan a Mercedes-Benz CLA.

Novinka označená jako F52 by měla dorazit někdy na přelomu let 2016 a 2017, přičemž v rámci délky bude měřit 4 425 milimetrů. Tím se přitom značně přiblíží stávající Trojce, která na délku vykazuje 4 624 mm. I u ní se ovšem dá očekávat nárůst rozměrů, nyní se ovšem soustřeďme na prototypy řady 1, které byly aktuálně nafoceny s výrazným maskováním.

Ochranná kamufláž je důvodem, proč se asi nemá smysl jakkoliv výrazně rozepisovat o designu, i když tradičních prvků v podobě ledvinek na přídi a Hofmeisterovy kličky na zadním oknu si povšimnout můžeme. Spíše ale naši pozornost zaměříme na motorový prostor, kde se objeví selekce napříč uložených tříválcových a čtyřválcových agregátů.

Počítat lze s1,5litrovým tříválcem a dvoulitrovým čtyřválcem, přičemž po stránce výkonů očekáváme škálu od 136 do 231 koní. O jejich přenos se postará šestistupňový manuál či devítistupňový automat, přičemž kromě standardního pohonu předních kol bude za příplatek k dispozici také systém xDrive. Mimo to se počítá i s verzí M Performance.

Dodat již můžeme pouze spekulace o ceně, která by měla startovat někde okolo 700 tisíc korun. Primárně se přitom nové BMW 1 Sedan hodlá zaměřit na severoamerický a čínský trh, kde je daná karosářská varianta v mnohem větší oblibě než takový hatchback, který bude pro změnu bodovat v Evropě.

Tři špionážní snímky přikládáme, další fotky si můžete prohlédnout na WorldCarFans.com.


BMW 1 Sedan F52: jedničková limuzína s předním pohonem poprvé nafocena - 1 - BMW 1 Sedan F52 spy foto 01BMW 1 Sedan F52: jedničková limuzína s předním pohonem poprvé nafocena - 2 - BMW 1 Sedan F52 spy foto 02BMW 1 Sedan F52: jedničková limuzína s předním pohonem poprvé nafocena - 3 - BMW 1 Sedan F52 spy foto 03
BMW 1 Sedan F52 bylo nachytáno během testů. Zatím mnoho neukazuje, potvrzuje ale svou budoucí existenci

Zdroje: WorldCarFans, BimmerToday

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše