Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 M Coupe: ostrá jednička v detailech
10.12.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Včera jsme vám přinesli první ochutnávku nového BMW M řady 1, dnes se na něj můžeme podívat v plné parádě. Nabízíme vám přes 90 fotografií a veškeré technické detaily.
O novém BMW M1 se sušká již dlouho. Nakonec jsme se jej dočkali a nedočkali zároveň - „eMkové” BMW řady 1 to je, ale M1 se nejmenuje, automobilka se zkrátka nechce dotýkat takřka posvátného speciálu z let 1978 až 1981. Jméno vozu má tedy podobu 1 M Coupe, což zní poněkud zvláštně, ale to konec konců není podstatné - důležité je, co skrývá ve svém nitru. A tak se na to pojďme podívat.
Na přiložených snímcích můžeme vedle novinky viděl BMW M3 E30 z osmdesátých let, které naznačuje, kam chtěla automobilka s novým modelem zamířit. Řekněme si otevřeně, že legendární a pro mnohé jediné skutečné „em-trojce” se 1 M Coupe přiblíží jen stěží, její geny by ale nést mohla. Vůz vychází z nám již dobře známé 135i Coupe, je ale o 5 mm delší, 53 mm širší a 13 mm vyšší. Zklamáním je hmotnost, která má podobu 1 570 kg - na malé kupé je to poněkud příliš a je to ke všemu ještě více než u 135i (+ 40 kg).
M Coupe má oproti 135i značně přiostřený vzhled. Agresivnější jsou nárazníky, obklady prahů a zpětná zrcátka, převzatá z modelu M3, pozornost budí i rozšířená stavba a vytažené blatníky vpředu a vzadu. Všimněte si také jakési žábry na předních blatnících, i ta je pro 1 M Coupe jedinečná. K nepřehlédnutí jsou rovněžz dva páry koncovek výfuků a koncová světla s LED. Světelné diody ostatně najdeme i na předních světlech. Bez zajímavosti není, že vůz bude k mání jen ve třech barvách karoserie - bílé Alpine, černé Sapphire a oranžové Valencia, kterou ostatně můžeme vidět i na přiložených snímcích a je připravena pouze pro jedničkové M.
V interiéru najdeme klasické „eMkové“ úpravy od sportovních sedadel přes tlustší sportovní volant až po upravený přístrojový štít. Kožené prvky jsou pak neméně typicky obšity v barvách trikolóry divize M.
Pod kapotou se nachází dobře známý třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním, který ve stejném provedení najdeme i v modelu Z4 35iS. Je tedy naladěn na výkon až 246 kW (335 koní), kterých dosahuje při 5 900 ot./min., nejvyšší točivý moment pak činí 450 Nm a je dosahován v rozmezí 1 500 a 4 500 ot./min. Omezovač otáček motoru je nastaven na 7 000 ot./min - u M jsme zvyklí na více, ale toto je zkrátka přeplňovaný motor.
Vůz bude k mání výhradně s manuálně řazenou převodovkou se šesti stupni, které jsou poskládány více „do krátka“ než u 135i, kde jsou převody docela dlouhé. Za převodovkou bude výkon putovat k chytrému samosvornému diferenciálu, který se postará o jeho maximální možný přenos na vozovku. Ptáte se na dynamku? Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 4,9 s, maximální rychlost činí obligátních 250 km/h - díky elektronickému omezovači.
Nejzajímavější jsou ovšem úpravy podvozku, kde nezůstal kámen na kameni. Hliníkové závěsy na obou nápravách pochází ze současné M3, stejně jako brzdy s vrtanými kotouči o průměru 360 mm vpředu a 350 mm vzadu. Posilovač řízení je elektrický Servotronic s hydraulickou podporou, co to bude znamenat v praxi se zřejmě dozvíme až z vlastní zkušenosti. Litá kola o průměru 19" mají původ v M3 s Competition paketem, mají 9 palců vpředu a 10 palců vzadu a najdeme na nich pneumatiky o rozměrech 245/35 R19 a 265/35 R19.
Nechybí ani pár elektronických vylepšení. Opět jako u M3 je i 1 M Coupe vybaveno režimem M Drive, který mění odezvu motoru a zjemňuje reakce dynamické stabilitace. Tu by mělo být možné i plně deaktivovat.
Prodeje BMW 1 M Coupe začnou na jaře roku 2011 a ceny v Německu budou začínat na 50 500 Eur. Kdy a za kolik se jedničkového M dočkáme i u nás, na to si ještě budeme muset počkat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 6 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 10 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus