Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 GT: pohon předních kol v BMW již v roce 2014
13.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
BMW chrlí jednu zprávu lepší než druhou a uctívači tradičních mnichovských výtvorů si mohou leda utlouct hlavu o zeď. I ta nejnovější za to stojí.
Poslední týdny musí konzervativním fanouškům BMW přijít jako noční můra. Ale bohužel to není zlý sen, jen krutá realita. BMW se postupně zbavuje všeho, čím bylo po desetiletí charakteristické - řadové atmosférické šestiválce už to mají spočítané, nově začala automobilka otevřeně rezignovat na samozřejmost pohonu zadních kol a z toho vyplývající optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy. Aby toho nebylo málo, nezvratnou budoucností je také příchod tříválců coby výkladní skříně techniky značky.
BMW jakoby výkon a sportovní vlastnosti odsunulo daleko za úsporu nákladů a slepé následování především evropských tržních regulací. Uspokojování přání zákazníků toužících po ztělesnění stále platných marketingových proklamací je beznadějně na druhé koleji. Tento trend lze v krocích BMW sledovat dlouhodobě, poslední dobou ale nabral na intenzitě. Přesto je většina z avizovaných „zel” stále jen na papíře a na místě je tedy otázka, kdy se celý tento přístup otiskne i do některého z produkčních modelů. Nyní máme jasněji i v tom.
Již z dřívějška jsme měli zprávy o tom, že BMW plánuje model 1 GT, tedy jakousi miniobdobu pětkového granturisma. V tuto chvíli je již jasné, že se jej skutečně dočkáme, a to v roce 2014, tedy přibližně za tři roky. Na tomto místě je vhodné říci, že samo stvoření jedničkového GT je poměrně pikantní, neboť BMW 1 lze označit za všechno možné, jen ne za praktický automobil. Kvůli malému kufru a sporému místu pro nohy na zadních sedadlech platí spíše za opak a snažit se na základech auta této image vytvořit rodinný vůz může být docela složité. Ale tento boj přenechme BMW a zaobírejme se dále hlavně fakty, kterých již známe poměrně dost.
Vůz by měl být založen na zbrusu nové platformě UKL1 pro novou generaci Mini. která se objeví na trhu v roce 2012 a její nasazení se plánuje také pro další generaci BMW 1 někdy okolo roku 2018. Nová univerzální platforma bude využívat tradičního zavěšení MacPherson vpředu a víceprvkového zavěšení vzadu. Samozřejmostí je pohon předních kol (o nasazení tříválců nemusíte pochybovat), čtyřkolka bude zřejmě též k dispozici. To vše otevírá cestu nejen pro model GT, ale i pro malé SUV, ale otázkou je kam by se podobný výtvor zařadil - BMW přece již má portfoliu model X3 a X1. Nejpravděpodobnější možností je, že ze současné X1 se stane X2 (stejně jako dnešní jednička začne být dvojkou) a X1 bude jakási bavorská obdoba Mini Countryman.
Klaus Draeger, šéf vývoje BMW, se nechal slyšet, že BMW v budoucnu dokáže vyrobit 600 až 800 tisíc vozidel ročně s předním pohonem aniž by BMW muselo spolupracovat s dalšími automobilkami, a tak „předokolkové možnosti” automobilky přesahují potenciál pouhého jedničkového GT či samotného modelu 1. Co bude následovat, trojka s pohonem přední osy.
Můžeme doufat, že BMW bude své plány ladit s rozmyslem, aby bylo proč po výtvorech této automobilky toužit. BMW bez zadního pohonu a špičkových šestiválců by na současné úrovni řemeslného zpracování bylo podobné autům s poloviční cenovkou. Mnichovským se sice jejich dosavadní strategie prozatím vyplácí, automobilka je v zisku a cena značky BMW výrazně posílila, nepochybujeme ale o tom, že dlouhodobě je tento přístup neudržitelný. Je jen otázkou času, než zákazníci přijdou na to, že za image BMW se neskrývá více než u konkurence a za pouhou značku přestanou být ochotni si připlácet. Je to technická jedinečnost, s níž BMW vyspělo. A bude to technická průměrnost, se kterou upadne. Věřme, že něco podobného - i přes současný negativní trend - v Mnichově nakonec nedopustí.




















Zbrusu nová generace BMW 1 v provedení hatchback
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva