Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW
14.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model postavený na platformě UKL by mohl dorazit již do Los Angeles. Kromě pohonu předních kol dostane také přeplňovaný 1,5litrový tříválec.
Mnichovská revoluce spojená s modulární platformou UKL1 je očividně tady. Po loňském představení konceptu Active Tourer na autosalonu v Paříži a úniku přední části nárazníku sériové verze zde totiž máme chystané BMW 1 GT v plné kráse. Prozatím se sice jedná jen o snímky uniklé z patentového úřadu, ty však potvrzují jen minimální odklon od zmíněné studie.
Trochu méně odvážný je tak přední nárazník a konzervativnějších tvarů nabraly též koncovky výfuku a litá kola. Povšimnout si samozřejmě můžete rovněž běžné plechové střechy, zatímco koncept nabízel rozměrný prosklený panel. V tomto směru ovšem raději nebudeme vynášet žádné soudy, minimálně střešní okno by totiž do příplatkové výbavy zamířit mohlo.
Tím ale veškeré vizuální diference opravdu končí a my se můžeme přesunout na mechaniku, kterou sice patentové snímky neprozrazují, je ale jasně daná. Řada 1 GT totiž bude prvním novodobým neelektrickým BMW s pohonem předních kol. Obdivuhodné přitom je, že v tomto směru si vedení značky vůbec nepřipouští jedinou pochybnost o ztrátě dynamiky.
„V 90. letech jsme porušili naše tradice, když jsme začali prodávat SUV současně se sedany. Zákazníci ale rychle zjistili, že nepřijdou o jízdní dynamiku, kterou je BMW proslavené. Nevidím proto jediný důvod, proč by se stejný přerod nemohl odehrát při přechodu na pohon předních kol,“ říká Frank Niederlaender, šéf divize pro výrobu předokolek.
Je tedy zřejmé, že sebevědomí automobilce nechybí. Bude ale taková skutečnost? To prý možná uvidíme již v Los Angeles, kde by se řada 1 GT měla ukázat s benzinovým tříválcem pod kapotou. V nabídce ale dlouho osamocená nezůstane. BMW totiž plánuje, že během následujících 10 let by pohon předních kol mělo dostat 40 % veškeré produkce značky.
Vedle první vlaštovky tak záhy uvidíme další, přičemž patřičného rozšíření se má dočkat i samotná řada 1 GT. Kromě základní verze totiž vznikne i model s prodlouženým rozvorem. Ten ale zřejmě zamíří jen do Číny, kde je tato koncepce vyhledávána - proto ostatně má debutovat v dubnu na autosalonu v Šanghaji.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Patentové snímky BMW 1 GT se od loňského konceptu Active Tourer liší jen v detailech
Zdroj: Auto Sohu přes CarNewsChina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch