Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 Coupe facelift: inovace pro rok 2011
18.12.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW se rozhodlo nabídku jedničkového Coupe a Cabria osvěžit opravdu pořádně. Po zcela novém modelu 1 M Coupe se představila i inovovaná provedení všech stávajících variant.
Pokud jste věnovali náležitou pozornost našemu představení BMW 1 M Coupe, muselo vám být jasné, že právě tohle přijde. Na nejmenším „eMku” se totiž objevily prvky, které dosavadní ztvárnění jedničkové řady nenesla, a bylo tak zřejmé, že facelift výchozího provedení bude odhalen co nevidět. Dlouho jsme se opravdu nenačekali a již po pár dnech vám o faceliftované jedničce můžeme říci více. Pojďme na to.
V prvé řadě je třeba zdůraznit, že omlazení se dotklo pouze variant kupé a kabriolet. Hatchback byl faceliftován již kdysi a co nevidět se dočká nové generace. Naproti tomu kupé bylo spolu s kabriem odhaleno o několik let později po představení jedničkové řady jako takové a právě o tento čas by měly tyto dvě verze vydržet na trhu déle. A pomoci jim k tomu má i právě probírané omlazení.
Celý facelift je docela decentní a na celkovém pojetí obou zmíněných modelů nic zásadního nezměnil, pozměněných detailů ale najdeme řadu. Při pohledu na karoserii vozu je patrná změna předního nárazníku u základních provedení, nejviditelnější odlišností jsou ale nově pojatá přední i zadní světla s širším použitím LED. Vůz dostal také 17" a 18" kola v novém designu dvě nové barvy karoserie - červenou Vermilion a hnědou Marrakesh, obě můžete vidět na přiložených fotografiích.
V interiéru inovovaného BMW 1 najdeme pár nových čalounění a obkladů palubní desky, pozměněn byl též volant přibylo několik chromovaných cinkrlátek. Pozoruhodnou změnou je také odlišné označení tlačítka deaktivace stabilizačního systému, které nově nese pouze symbol smýkajícího se auta a nikoli písmena DSC.
Ne všechny změny jsou ale vidět. Z těch technických automobilka nejhlasitěji zmiňuje upravené proudění vzduchu v předních partiích vozu, která se má díky nové tvarovaným průduchům v předních podbězích postarat o výrazné snížení aerodynamického odporu samotných kol.
Nabídka pohonných jednotek nedoznala žádný úprav, a vybírat tak i nadále můžete motory od dvoulitrových dieselů 20d a 23d až po vrcholný benzin 35i. Ten má nyní k dispozici již jen jedno přeplňování, zato převodovce pár koleček navíc přibylo. Ačkoli standardem je i nadále manuální šestistupňová převodovka, k vybraným motoriziacím si můžete pořídit i dvouspojkový automat se sedmi převodovými stupni. Např. kupé 135i s automatem DCT zrychluje na stovku za rovných 5 sekund, a to rozhodně není špatný čas na auto, které je mnohdy označováno jako dámské či nákupní...
Obě verze BMW 1 si svou premiéru ve faceliftovaném provedení odbudou v lednu na detroitském autosalonu a do prodejů se dostanou záhy. U nás můžeme první dodávky zákazníkům očekávat během jara 2011. Změny v ceníku kvůli decentním změnám neočekáváme a pokud ano, tak směrem dolů.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch