Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 2018 dostane přední pohon, vrchol M1 xDrive a 365 koní
10.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Více prostoru u příští řady 1 zajistí platforma UKL1 od Mini. Vůz spolu s ní dostane přední pohon, M1 bude čtyřkolkou s 365 koňmi.
Nejmenší neelektrický nositel roztočených modrobílých vrtulí už se pozvolna začíná připravovat na příchod nové generace. Spolu s ní má dojít na radikální změnu, které se nadšenci obávali - dostane pohon přední nápravy. Podle dřívějších průzkumů prováděných v roce 2010 údajně 80 procent majitelů vůbec nevědělo, proč je řada 1 nejdražší - netušilo, že se vše odvíjí od toho, že jde o model klasické koncepce - tedy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Nevíme, jestli je tohle podstatné, neboť klíčové nám přijde být chování vozu, které řidič vnímá, i když koncepci nedokáže pojmenovat.
BMW si ale myslí, že to podstatné je, nebo jde o záminku a argumentuje tím za změnu, ke které ji tlačí okolnosti úplně jiné. Ve skutečnosti je jednička jediným vozem své kategorie, která něčím takovým disponuje. Audi spolu s MQB pokračuje jako předokolka a Mercedes třídy A stejně tak. Navíc tu máme auta, jako je Fiesta ST a nové Mini, u nichž k zábavě nic jiného ani není potřeba. Ať už ale bude BMW 1 nakonec v tomto ohledu jakékoliv, zřejmě vzejde z platformy UKL1, se kterou už silnice brázdí už Mini a krtkoidní MPV 2 Active Tourer. Dříve ještě přivítáme s pohonem přední osy nové X1, což se odehraje v příštím roce.
Zpět ale k jedničce. Podle prvních spekulací a informací by měla novinka vypadat atraktivněji, dostat užší LED světlomety a také ostřeji střiženou masku chladiče. S novou platformou dostane i delší rozvor, a sice takový, aby překonala pětidveřové Mini. Spolu s tím vzroste samozřejmě vnitřní prostor včetně zavazadelníku. Kromě prostoru se od třetí generace očekává nižší hmotnost. Konkrétně jen 30 kilogramů odpadne vyjmutím hřídele k zadním kolům, o další úspory se postarají lehčí materiály v čele s hliníkem. Jednička by měla být také pohodlnější než Mini a soustředit se primárně na komfort.
Pod kapotou se objeví nová modulární rodina přeplňovaných motorů, přičemž ty prozatímně známé přijdou od Mini. Bude se jednat o 1,5litrové tříválce a dvoulitrové čtyřválce s nízkou papírovou spotřebou resp. emisemi CO2. Pokud nám něco může trochu zvednout náladu, pak snad jedině verze M1, která bude technikou i výkonem směřovat přímo proti A 45 AMG od Mercedesu. Dostane prý také pohon všech kol (zřejmě nazvaný xDrive) s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou a dvoulitrový benzinový turbomotor s výkonem 365 koní. Zřejmě bude mít i systém e-boost k rychlejšímu roztáčení turba. Přesto si nejsme jisti, jestli se na rok 2018 těšíme...
Mercedesu CLA bude konkurovat řada 1 v provedení sedan, vznikne však primárně jakoé třídveřový a pětidveřový hatchback. Můžeme se také začít připravovat na příchod příští generace řady 2, která zřejmě bude kráčet po stejné technické stezce - coby kupé a kabriolet. Při příchodu nové jedničky v roce 2018 by mělo být konkurentem kromě zmíněných třeba i Infiniti Q30 a nová generace Volva V40, která dorazí v roce 2016.
BMW řady 1 dostane v roce 2018 přední pohon, nejsilnější verze M1 ale bude čtyřkolkou přesně namířenou na A 45 AMG od Mercedesu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
včera - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
před hodinou - Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
před 2 hodinami - Toyota řekla víc ke svým revoluční novým spalovacím motorům, i v silničních autech nabídnou přes 400 koní
před 4 hodinami - Někdo najel s moderním Bentley s motorem W12 neskutečných 828 tisíc km. Už jen výdaje za palivo ho musely ruinovat
před 5 hodinami - Zpět dosazený šéf americké klasiky říká, že konec velkých motorů byl obrovskou chybou, je to prý antiamerické
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.14. 14:08 - mlunovozík
- Fiat a vše kolem nich 01.14. 11:29 - pavproch
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.14. 11:00 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda