Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 2012: unikly snímky i specifikace nové jedničky
4.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(Doplněny další snímky a detaily) Čekali jsme je až v září v Německu, máme je ale už v červnu v Česku. Podívejte se, jak vypadá nová generace BMW řady 1 a co nabídne.
Tip: BMW novou jedničkovou řadu plně odhalilo, všechny detaily a plných 120 oficiálních fotografií najdete v našem podrobném představení.
Doplněno 19:45: Přidali jsme podrobnější technické údaje, dynamiku a spotřebu jednotlivých motorizací a 50 nových fotografií.
BMW ani pořádně nestihlo rozjet své postupné odhalování a novou generaci řady 1 s interním označením F20 si již můžeme prohlédnout v plné parádě. Záměrně neříkáme kráse, neboť na jakémkoli Concorso d'Eleganza tento vůz patrně nezazáří dnes ani za desítky let. Jeho základní designová idea odpovídá tomu, co známe především z řad 7 a 5 GT. Právě v nedávném testu „sedmičky” jsme zrovna neocenili příliš mohutnou a zploštělou příď, přičemž právě tím se vyznačuje i nová řada 1. S takovým pojetím přídi jaksi nezbývá nic jiného než mít i mohutná přední světla a ačkoli ledvinkám se v Mnichove snažili ponechat spíše méně prostoru, jakési přebujelosti přídě se beztak nevyhnuli. Vzhledu mrštnému kompaktu to podle nás příliš nesvědčí a leckomu může novinka na první pohled připomenout spíše SUV X1 než silniční auto nižší střední třídy.
Po včerejším úniku části snímků jsme se dostali i k plné sadě oficiálních fotografií, na kterých již můžeme vidět prakticky vše. Dobře si tak můžeme prohlédnout i profil vozu, který si uchová proporce blízké dosavadnímu provedení řady 1, pouze sloupek C karoserie poněkud zmohutněl. Záď je pak evolucí dosavadního provedení jedničky - ponechává si svou typickou linku spojující horní okraje koncových světel, ta jsou ale pojata poněkud konzervativněji a připomínají zadní světlomety známé z posledního Volkswagenu Polo.
Interiér se zdá být o poznání nápaditější než u stávající 1er a bere si spíše to lepší z novinek, které se objevily hlavně v nově řadě 5 F10. Architektura palubní desky není tak strohá, kvitujeme i návrat k výsuvnému displeji palubního systému iDrive nebo drobnosti jako je ovládání tempomatu přímo na volantu. Co naopak působí trochu nepatřičně je vysoká „kaplička” přístrojové desky, přes kterou jako by sotva bylo vidět na silnici. Ale je jasné, že ze skutečného pohledu řidiče takový problém nenastane.
Aktualizované technické specifikace a podrobné informace o motorech
Co se týče techniky, vůz stojí na podvozku s rozvorem prodlouženým o 85 milimetrů (má tedy celkem 2 690 mm), který má spolu se zvětšenou délkou (4 320 mm, + 85 mm) a šířkou (1 770 mm, +17 mm) karoserie nabídnout především více prostoru pro cestující. Také místo pro zavazadla nabralo na objemu - 30 litrů navíc by znamenalo celkem 360 litrů prostoru pro všemožné harampádí. Po sklopení zadních sedadel, nově dělených v poměru 40:20:40, pak prostor pro zavazadla naroste až na rovných 1 200 litrů.
Jak jsme vás informovali včera, BMW 1 si v podobě hatchbacku a kupé ponechá pohon zadních kol a o jeho pohon se budou starat výlučně přeplňované motory. Premiéru bude v nové jedničce slavit přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru v provedeních se 100 nebo 125 kW (136 koní resp. 170 koní). Tyto varianty ponesou obchodní označení 116i a 118i a nyní známe i jejich podrobnější technické údaje.
Varianta 116i se pochlubí zrychlením na stovku za 8,5 sekundy a maximální rychlostí 210 km/h. Průměrná spotřeba paliva dle euronorem má podobu 5,5 litru benzinu na 100 km jízdy a odpovídající emise CO2 činí 129 g/km.
Provedení 118i pak zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy, maximální rychlost má podobu 225 km/h. Základní data pak doplňuje informace o normované průměrné spotřebě 5,8 litru benzinu na 100 km emise CO2 134 g/km.
Předchozí únik informací hovořil i o vrcholné benzinové variantě s dvoulitrovým turbem N20 s výkonem naladěným na 184 kW (250 koní). Tyto spekulace se ale nepotvrdily, pro začátek bude benzinovým vrcholem verze 118i.
Z naftových motorů budou na výběr jen dvoulitry s 85, 105 a 135 kilowatty (115, 143 a 184 koní) pro jedničky s obchodním označením 116d, 118d a 120d.
Základní 116d charakterizují údaje o zrychlení na stovku za 10,3 sekundy a maximální rychlosti 200 km/h, spotřeba a emise pak mají podobu 4,3 l/100 km a 114 g/km.
Prostřední 118d se vyznačuje akcelerací na 100 km/h za 8,9 sekundy a „maximálkou” 212 km/h. Spotřeba nafty 4,4 litru na 100 km jízdy a emise CO2 115 g/km uzavírají kruh.
Konečně nejsilnější 120d zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy a dosáhne až 228 km/h. Spotřeba zůstává i v tomto případě na těžko uvěřitelné hodnotě 4,4 litru, je ale přece jen o něco vyšší než u 118d, neboť emise CO2 činí 116 g/km.
Všechny motory prý budou moci být spojeny jak s šestistupňovou manuální, tak osmistupňovou automatickou převodovkou, pouze pro vrcholnou verzi 120d bude automat neodvratným standardem. Že by osm „kvaltů” bylo k dispozici i pro nižší verze se nám příliš nezdá, ale možné je v tuto chvíli všechno, informace o dostupnosti převodovek jsou stále jen spekulacemi německých kolegů.
Chybět samozřejmě nebude ani plejáda bezpečnostně-ekologických prvků. Spolehnout se můžete na nechvalně známý systém start and stop, částečnou rekuperaci brzdné energie přes alternátor, systém varování před kolizí nebo systém rozeznávání rychlostních limitů. A když už jsme u výbavy, displej iDrivu by měl být v nabídce ve dvojím v provedení s 6,5 nebo 8,8 palce.
O nové jedničce toho tedy víme již více než dost, všechny specifikace ale BMW zveřejní zřejmě až blíže frankfurtskému debutu vozu. Novinka by se po německé premiéře měla dostat do prodejů ještě před koncem letošního roku.
Další fotografie BMW 1 F20
Původní uniklé snímky nového BMW řady 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 6 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 10 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva