Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů
31.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někdejší inženýr Mercedesu začal před 75 lety prodlužovat modely svého bývalého zaměstnavatele. A pokračuje i po loňské modernizaci třídy E.
Německá společnost Binz bude asi pro spoustu lidí velkou neznámou. Tomu se ale nedivíme, neboť své klienty loví ve specifických řadách - i když kupříkladu nedávno participovala na úpravách nového Áčka. Tím se však dostala opravdu výrazně daleko od svého stěžejního výrobního programu. Běžně se totiž v německém Lorchu věnují prodlužování modelů třícípé hvězdy. A to již více než 75 let, přičemž zakladatel firmy Michael Binz ještě před svým osamostatněním sbíral zkušenosti právě u Mercedesu.
V průběhu let se firma začala věnovat i dalším přestavbám, kdy modely německé automobilky transformuje také do speciálních ambulantních či pohřebních vozů. Limuzíny však i nadále zůstávají jádrem jejího podnikání, přičemž Binz reaguje i na facelifty třícípé hvězdy. Rok po představení modernizovaného standardního Éčka zde tak máme omlazenou limuzínu, která disponuje hned šesticí bočních dveří.
Délka tohoto modelu se natáhla na 5 975 milimetrů, zatímco rozvor mezi nápravami činí 3 985 mm. Snadno se tak dovnitř vejdou hned tři řady sedadel, přičemž základní konfigurace počítá se dvěma vpředu, dvěma uprostřed a třemi vzadu. Usazeny jsou přitom po směru jízdy. Klidně však můžete zvolit i VIP-styl, kdy prostřední řada je otočena proti směru jízdy a lze ji využít pro tlumočníky či sekretářku.
Dalším zajímavým prvkem kromě této variability je panoramatická střecha. Ta se totiž na přání může roztáhnout nad celý interiér, který tak nabízí výjimečný pocit vzdušnosti. Pro maximální soukromí je ale stejně zadní boční okna vybavena elektronickou roletou. Při jejím zaškrtnutí je ale třeba počítat s výraznějším navýšením hmotnosti než u verze bez ní. Ta přitom ručičky vah zvedá o 250 kg.
V případě pohonných jednotek již k žádným úpravám nedochází, s ohledem na nárůst hmotnosti a zhoršení aerodynamiky tak lze u všech dostupných modelů E 200, E 350 4Matic, E 500 a E 250 BlueTec (slabší verze jsou k mání s manuálem či automatem, silnější jen s převodovkou 7G-Tronic) počítat s jistým zhoršením jízdní dynamiky. Stejně tak ostatně naroste i spotřeba.
Cena vozu se pohybuje v závislosti na zvolené výbavě a motorizaci, nic levného však od společnosti Binz neočekávejte. Stejně tak svou prodlouženou třícípou hvězdu nezaparkujete do garáže ihned po podpisu objednávky. Na sklad totiž firma nevyrábí, místo toho je každý exemplář specifikován přesně podle konkrétních požadavků zákazníka.








Prodloužená třída E se kromě šesti dveří a sedmi sedadel chlubí i rozměrnou panoramatickou střechou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 6 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 9 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva