Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů

Někdejší inženýr Mercedesu začal před 75 lety prodlužovat modely svého bývalého zaměstnavatele. A pokračuje i po loňské modernizaci třídy E.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů

31.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Někdejší inženýr Mercedesu začal před 75 lety prodlužovat modely svého bývalého zaměstnavatele. A pokračuje i po loňské modernizaci třídy E.

Německá společnost Binz bude asi pro spoustu lidí velkou neznámou. Tomu se ale nedivíme, neboť své klienty loví ve specifických řadách - i když kupříkladu nedávno participovala na úpravách nového Áčka. Tím se však dostala opravdu výrazně daleko od svého stěžejního výrobního programu. Běžně se totiž v německém Lorchu věnují prodlužování modelů třícípé hvězdy. A to již více než 75 let, přičemž zakladatel firmy Michael Binz ještě před svým osamostatněním sbíral zkušenosti právě u Mercedesu.

V průběhu let se firma začala věnovat i dalším přestavbám, kdy modely německé automobilky transformuje také do speciálních ambulantních či pohřebních vozů. Limuzíny však i nadále zůstávají jádrem jejího podnikání, přičemž Binz reaguje i na facelifty třícípé hvězdy. Rok po představení modernizovaného standardního Éčka zde tak máme omlazenou limuzínu, která disponuje hned šesticí bočních dveří.

Délka tohoto modelu se natáhla na 5 975 milimetrů, zatímco rozvor mezi nápravami činí 3 985 mm. Snadno se tak dovnitř vejdou hned tři řady sedadel, přičemž základní konfigurace počítá se dvěma vpředu, dvěma uprostřed a třemi vzadu. Usazeny jsou přitom po směru jízdy. Klidně však můžete zvolit i VIP-styl, kdy prostřední řada je otočena proti směru jízdy a lze ji využít pro tlumočníky či sekretářku.

Dalším zajímavým prvkem kromě této variability je panoramatická střecha. Ta se totiž na přání může roztáhnout nad celý interiér, který tak nabízí výjimečný pocit vzdušnosti. Pro maximální soukromí je ale stejně zadní boční okna vybavena elektronickou roletou. Při jejím zaškrtnutí je ale třeba počítat s výraznějším navýšením hmotnosti než u verze bez ní. Ta přitom ručičky vah zvedá o 250 kg.

V případě pohonných jednotek již k žádným úpravám nedochází, s ohledem na nárůst hmotnosti a zhoršení aerodynamiky tak lze u všech dostupných modelů E 200, E 350 4Matic, E 500 a E 250 BlueTec (slabší verze jsou k mání s manuálem či automatem, silnější jen s převodovkou 7G-Tronic) počítat s jistým zhoršením jízdní dynamiky. Stejně tak ostatně naroste i spotřeba.

Cena vozu se pohybuje v závislosti na zvolené výbavě a motorizaci, nic levného však od společnosti Binz neočekávejte. Stejně tak svou prodlouženou třícípou hvězdu nezaparkujete do garáže ihned po podpisu objednávky. Na sklad totiž firma nevyrábí, místo toho je každý exemplář specifikován přesně podle konkrétních požadavků zákazníka.


Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů - 1 - Binz E-Class limousine 2014 01Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů - 2 - Binz E-Class limousine 2014 02Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů - 3 - Binz E-Class limousine 2014 03Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů - 4 - Binz E-Class limousine 2014 04Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů - 5 - Binz E-Class limousine 2014 05Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů - 6 - Binz E-Class limousine 2014 06Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů - 7 - Binz E-Class limousine 2014 07Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů - 8 - Binz E-Class limousine 2014 08
Prodloužená třída E se kromě šesti dveří a sedmi sedadel chlubí i rozměrnou panoramatickou střechou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.