Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bertone Jet 2+2: avizovaným konceptem je kombi Aston Martin
25.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská karosárna již podruhé ve své historii přepracovala standardní Aston na kombík či spíše shooting brake. Tento nabídne čtyři sedadla a 477 koní.
Již za deset dní vypukne ženevský autosalon, avíza všech možných automobilek a tuningových firem tak začnou tento týden nabírat na obrátkách. Přičemž nouze zřejmě nebude ani o kompletní odhalení, s jakými se během minulého týdny blýskly třeba Audi RS Q3 nebo Bentley Flying Spur. Odhalení nového konceptu karosárny Bertone je ovšem spíše upoutávkou, i když první avízo proběhlo éterem již před pár dny. Tehdy ale byly tvary vozu poněkud zastřené, teď už alespoň víme, o co se jedná.
Již ze zmíněného avíza se nám zdálo, že by mohlo jít o Aston Martin a skutečně tomu tak je. Čtyřdveřový model ale nakonec nemá tvary kupé, ale karoserii typu shooting brake blízkou tomu, co označujeme jako kombi. Vůz pak dostal neskromný název Jet 2+2 (tedy, řekněme, tryskáč pro čtyři) a dnes už si jej můžeme prohlédnout v plné kráse. Technické detaily si Bertone nechává zatím pro sebe, základní fakta ale známa jsou.
Začít můžeme v britském Gaydonu, odkud pochází sériový Aston Martin Rapide. Čtyřdveřové kupé následně putovalo do Itálie do karosárny společnosti Bertone, kde se změnila hlavně zadní část. Namísto zkosené zádě se totiž objevuje praktičtější zavazadlový prostor, jehož víko a boky vozu zdobí diodové světlomety podobné těm, jaké nalezneme na limitované sérii Astonu Martin One-77. S ohledem na krátký převis se ale dá očekávat, že objem příliš nenarostl. Na pár loveckých pušek a zásobníků střeliva či golfové bagy to ovšem stačit bude.
Uvnitř pak zůstala zachována základní architektura počítající se čtyřmi sedadly. Bertone ovšem dodal speciální dřevo, hliník a dvoubarevnou kůži, díky čemuž kabina získala individuálnější charakter. Se změnou proporcí přitom Rapide nabízí více místa i pro hlavy zadních pasažérů. Více místa je samozřejmě také pro zavazadla, přičemž karosárna opatřila rubovou stranu zadních sedadel praktickými lištami, po nichž můžete v případě sklopení opěradel lépe posunovat své kufry a tašky, aniž by doznaly úhony ony nebo vůz.
Po stránce motorické pak vše zůstává ve standardu. Tedy tom předfaceliftovém, neboť Bertone Jet 2+2 používá ještě předchozí naladění šestilitrového dvanáctiválce. Počítat tak můžete s výkonem 477 koní, který je kombinován s šestistupňovou převodovkou, pohonem zadních kol a hmotností okolo dvou tun. Nově ohlášená facleiftovaná verze Rapide S disponující silou 558 koní totiž bude svou premiéru slavit rovněž v Ženevě.
Tím známé info o konceptu Jet 2+2, který zřejmě o pár milimetrů překročí standardní rozměry, končí. Více Bertone oznámí až na třiaosmdesátém ženevském autosalonu, kde samotná automobilka Aston Martin bude pokračovat v oslavách svého stého výročí. Důvodů k otevření šampaňského však bude více, neboť britsko-italské partnerství se letos dopracovalo k šesti křížkům.
Za tu dobu vznikla celá řada speciálů, z nichž jmenovat můžeme třeba Jet 2. Tedy koncept z roku 2004, který tak jako aktuální model favorizoval karoserii typu shooting brake. Stvořen přitom byl z modelu Vanquish s posvěcením automobilky pro konkrétního sběratele. Novinka Jet 2+2 by ale třeba mohla být „sériovější”...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Koncept Bertone Jet 2+2 vychází z Astonu Martin Rapide, zadní části však přidává praktičtější zavazadlový prostor. Pod kapotou pak bují standardních 477 koní předfaceliftového Rapide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch