Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bertone Jet 2+2: avizovaným konceptem je kombi Aston Martin
25.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská karosárna již podruhé ve své historii přepracovala standardní Aston na kombík či spíše shooting brake. Tento nabídne čtyři sedadla a 477 koní.
Již za deset dní vypukne ženevský autosalon, avíza všech možných automobilek a tuningových firem tak začnou tento týden nabírat na obrátkách. Přičemž nouze zřejmě nebude ani o kompletní odhalení, s jakými se během minulého týdny blýskly třeba Audi RS Q3 nebo Bentley Flying Spur. Odhalení nového konceptu karosárny Bertone je ovšem spíše upoutávkou, i když první avízo proběhlo éterem již před pár dny. Tehdy ale byly tvary vozu poněkud zastřené, teď už alespoň víme, o co se jedná.
Již ze zmíněného avíza se nám zdálo, že by mohlo jít o Aston Martin a skutečně tomu tak je. Čtyřdveřový model ale nakonec nemá tvary kupé, ale karoserii typu shooting brake blízkou tomu, co označujeme jako kombi. Vůz pak dostal neskromný název Jet 2+2 (tedy, řekněme, tryskáč pro čtyři) a dnes už si jej můžeme prohlédnout v plné kráse. Technické detaily si Bertone nechává zatím pro sebe, základní fakta ale známa jsou.
Začít můžeme v britském Gaydonu, odkud pochází sériový Aston Martin Rapide. Čtyřdveřové kupé následně putovalo do Itálie do karosárny společnosti Bertone, kde se změnila hlavně zadní část. Namísto zkosené zádě se totiž objevuje praktičtější zavazadlový prostor, jehož víko a boky vozu zdobí diodové světlomety podobné těm, jaké nalezneme na limitované sérii Astonu Martin One-77. S ohledem na krátký převis se ale dá očekávat, že objem příliš nenarostl. Na pár loveckých pušek a zásobníků střeliva či golfové bagy to ovšem stačit bude.
Uvnitř pak zůstala zachována základní architektura počítající se čtyřmi sedadly. Bertone ovšem dodal speciální dřevo, hliník a dvoubarevnou kůži, díky čemuž kabina získala individuálnější charakter. Se změnou proporcí přitom Rapide nabízí více místa i pro hlavy zadních pasažérů. Více místa je samozřejmě také pro zavazadla, přičemž karosárna opatřila rubovou stranu zadních sedadel praktickými lištami, po nichž můžete v případě sklopení opěradel lépe posunovat své kufry a tašky, aniž by doznaly úhony ony nebo vůz.
Po stránce motorické pak vše zůstává ve standardu. Tedy tom předfaceliftovém, neboť Bertone Jet 2+2 používá ještě předchozí naladění šestilitrového dvanáctiválce. Počítat tak můžete s výkonem 477 koní, který je kombinován s šestistupňovou převodovkou, pohonem zadních kol a hmotností okolo dvou tun. Nově ohlášená facleiftovaná verze Rapide S disponující silou 558 koní totiž bude svou premiéru slavit rovněž v Ženevě.
Tím známé info o konceptu Jet 2+2, který zřejmě o pár milimetrů překročí standardní rozměry, končí. Více Bertone oznámí až na třiaosmdesátém ženevském autosalonu, kde samotná automobilka Aston Martin bude pokračovat v oslavách svého stého výročí. Důvodů k otevření šampaňského však bude více, neboť britsko-italské partnerství se letos dopracovalo k šesti křížkům.
Za tu dobu vznikla celá řada speciálů, z nichž jmenovat můžeme třeba Jet 2. Tedy koncept z roku 2004, který tak jako aktuální model favorizoval karoserii typu shooting brake. Stvořen přitom byl z modelu Vanquish s posvěcením automobilky pro konkrétního sběratele. Novinka Jet 2+2 by ale třeba mohla být „sériovější”...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Koncept Bertone Jet 2+2 vychází z Astonu Martin Rapide, zadní části však přidává praktičtější zavazadlový prostor. Pod kapotou pak bují standardních 477 koní předfaceliftového Rapide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva