Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley zvažuje menší a dostupnější kupé, zařadilo by se pod Continental GT
22.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Britský výrobce se zamýšlí nad potenciální možností navýšení prodejů. Jednou z budovaných cest bude nejmenší kupé osazené osmiválcovými motory.
Bentley má bezesporu dost velké ambice na to, aby konkurovalo těm nejdražším automobilkám. Po vzoru Ferrari, Lamborghini a McLarenu hodlá začít nabízet exkluzivnější edice v rámci nové zakázkové divize Mulliner, která poslouží všem, pro které je „běžné“ Bentley nedostatečně exkluzivní. K tomu se také hodlá stát posledním mohykánem na trhu dvanáctiválcových modelů. Jenomže tohle ani to předtím nejsou zrovna cesty, které by vedly ke generování podstatně vyšších prodejních čísel, třebaže k většímu zisku z konkrétních modelů ano. Ta schůdnější přeci jen povede přes masovější modely.
I když rozhodně nečekáme, že by bylo levné (a že nebude), připravované SUV rozhodně může další prodejní čárky obstarat a přitáhnout ke značce všechny, pro něž nebude Cayenne nové generace dostatečně „cool”. Jenomže u Bentley nebude stačit ani to, poněvadž se začaly objevovat informace o menším kupé, které by se jakožto čtvrtý model zařadilo v hierarchii pod současný Continental GT Speed. Samozřejmě nejen rozměry, ale také příznivějšími cenovkami.
Britové v současnosti tuto alternativu pečlivě zvažují, nic tedy ještě není na beton jisté. Pokud by však projekt dostal nakonec zelenou, novinka by se objevila výhradně s osmiválcovými vidlicovými motory. Tento vůz by se pak mohl cenově i výkonově porovnávat s vyššími specifikacemi vozů od Porsche nebo Aston Martinu. Pokud bychom byli přesnější, pak se Bentley zamýšlí nad konkurencí pro Porsche 911 Turbo - i když pochází ze stejného koncernu, dále pak třeba pro Aston Martin V8 Vantage a nebo plánovaný baby McLaren P13.
Vezmeme-li v potaz, že v největší míře ubližuje dynamickým schopnostem a agilitě Continentalu GT dlouhodobě vysoká provozní hmotnost, mohla by být menší alternativa mnohem jezdivějším a obratnějším vozem i se slabšími motory. Bentley asi nestvoří ekvivalent k Porsche 911 GT3, ale přeci jen by se tak mohl posunout od komfortu a pohodlí blíže ke sportování. Takovému vozu definitivně nezbývá než fandit.
Menší kupé od Bentley by se cenami mohlo posunout na roveň Porsche 911 a nejlevnějších Astonů, což nám spolu s lepší agilitou dává docela zajímavé vyhlídky
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus