Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec

Britové si s emisními normami poradí pomocí přímého vstřikování. Do budoucna plánují také navýšení výkonu, limitem je ale převodovka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec

21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britové si s emisními normami poradí pomocí přímého vstřikování. Do budoucna plánují také navýšení výkonu, limitem je ale převodovka.

Stále přísnější emisní limity jsou důvodem, proč se dnes o pohon celé řady nových automobilů starají tříválcové či dokonce pouze dvouválcové motory. Mimo ně tu pak máme hybridy a elektromobily, které si zjevně dle úředníků Evropské unie „cucají“ vstupní energii z prstu. Ta přitom pochází především z fosilních paliv, ve výsledku tak mnohý takový vůz za svůj životní cyklus vyprodukuje více CO2 než klasický rodinný hatchback osazený efektivním spalovacím ústrojím.

To jsou však fakta, která již dávno znáte. Proč je zde tedy znovu zmiňujeme? Hlavně kvůli značce Bentley, která v hybridních modelech vidí značný potenciál. Proto bychom se do budoucna měli dočkat hned několika vozů osazených alternativním pohonným ústrojím. Toto opatření však má svůj důvod, a to nikoliv pouze ve snaze vyhnout se přemrštělým emisním poplatkům. Díky němu totiž Bentley může ponechat ve výrobě také své objemné benzinové agregáty.

O osmiválci, jenž se stará o pohon modelu Mulsanne, jsme již nedávno hovořili. Nyní ovšem Britové potvrdili svůj více než příznivý vztah k motoru W12. Automobilka uvedla, že chce být „posledním výrobcem dvanáctiválců na světě“. Z toho důvodu ovšem bude muset sáhnout k výrazné modernizaci pohonné jednotky, jež zahrnuje třeba příchod přímého vstřikování. Poté by ovšem měla plnit normy na obou stranách Atlantiku.

Automobilka navíc počítá s navýšením produkce v okamžiku, kdy dorazí chystané SUV. Loni bylo vyrobeno pět tisíc dvanáctiválcových agregátů, někdy po roce 2016 chtějí Britové expedovat 9 000 kusů. Očekávat přitom máme i navýšení výkonu, s točivým momentem se ale již tolik čachrovat nebude. Bentley nemá k dispozici převodovku, která by snesla o moc více než 820 Nm, jež nabízí Continental GT Speed.

Takový problém ale nebude mít nový model Mulsanne Speed, který se stoprocentně objeví na autosalonu v Paříži. O jeho pohon se bude starat již zmíněný 6,75litrový osmiválec. Výkon by ovšem měl narůst ze standardních 512 koní na přibližně 550koňové stádo, se kterým se bude pojit sprint z klidu na stovku pod 5 sekund a nejvyšší rychlost zvýšená z 296 km/h na přibližně 320 km/h.

Vyjma posíleného motorového prostoru pak dorazí i agresivnější bodykit, lehce poladěný interiér a dost možná také nižší hmotnost. Komfort a luxus však budou i nadále na vysoké úrovni, neboť Bentley tyto oblasti staví nad ovladatelnost či jízdní zážitky. Očekávat tak můžeme spíše přiostřené GéTéčko než čistokrevný sporťák.


Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec - 1 - Bentley Continental GT Speed nova sada 01Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec - 2 - Bentley Continental GT Speed nova sada 02Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec - 3 - Bentley Continental GT Speed nova sada 03Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec - 4 - Bentley Continental GT Speed nova sada 04Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec - 5 - Bentley Continental GT Speed nova sada 05Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec - 6 - Bentley Continental GT Speed nova sada 06Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec - 7 - Bentley Continental GT Speed nova sada 07Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec - 8 - Bentley Continental GT Speed nova sada 08Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec - 9 - Bentley Continental GT Speed nova sada 09Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec - 10 - Bentley Continental GT Speed nova sada 10
Bentley Continental GT Speed se může pochlubit točivým momentem až 820 Nm. Vyšší porci ale již limituje převodovka

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.