Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley potvrdilo druhé, menší SUV. A dorazit má i nový sporťák
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chystají rozšíření svého portfolia o bratříčka modelu Bentayga i produkční verzi konceptu EXP 10 Speed 6. Ta přitom nedorazí jen s osmiválcem.
Britská automobilka má za sebou úspěšné představení svého vůbec prvního SUV Bentayga. Zájem klientely je dokonce natolik obrovský, že Bentley již navýšilo plánovanou roční produkci z 3 600 na 5 500 exemplářů. A to přesto, že dosud nikdo ze zákazníků novinku značky ještě neřídil. Navíc, jak dodává šéf automobilky Wolfgang Dürheimer, veškeré objednávky prozatím souvisejí pouze s odhalenou dvanáctiválcovou verzí. Kromě ní ovšem Bentley chystá také model osazený osmiválcem, dieselem a hybridní verzí s šestiválcovým spalovacím agregátem a elektromotorem. Není proto překvapivé, že zakrátko se má Bentayga podílet minimálně z poloviny na celkových prodejích značky.
Britové přitom počítají s tím, že na sklonku dekády by mohly prodávat až 25 000 exemplářů ročně, tedy více než dvojnásobek současné produkce. Pomoci jim k tomu přitom nemá jen zmiňovaná Bentayga, ale také dva nové modely, které automobilka plánuje. Těmi se dle očekávání stanou menší SUV a produkční verze konceptu EXP 10 Speed 6, který se ukázal letos v Ženevě. Ačkoliv tedy Bentley ještě před pár měsíci naznačovalo, že kapacity má pouze na jednu novinku, nově byly záměry evidentně přehodnoceny a to navzdory těžkostem mateřské skupiny Volkswagen.
Jako první se v roce 2018 dostane do prodeje menší SUV, které bude velikostně stát mezi Porsche Cayenne a Macan. Nebude tedy postaveno jako menší sesterský vůz na základech Audi Q5, ale místo toho použije velkou část dílů z Bentaygy. A nepůjde pouze o zkrácenou platformu, ale dorazit má rovněž i šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 608 koní. Kromě toho pak bude „malé” SUV stejně jako jeho větší sourozenec k mání s benzinovou Vé-osmičkou, dieselem i hybridním ústrojím.
Ačkoliv daná novinka ještě nemá definitivní požehnání managementu VW Group, podle technického ředitele Rolfa Freche se již nachází v počáteční fázi vývoje. Dürheimer pak dodává, že jeho nadřízení jsou ohromeni finančním potenciálem zmiňovaného Bentley Bentayga, a tak v představení menšího SUV, které bude s tímto vozem sdílet hezkou řádku komponentů, vidí logický krok. Zvláště když ani tato novinka nebude zrovna levná, neboť startovat má okolo 120 000 GBP (cca 4,6 mil. Kč).
Mimo to má vůz zlákat mladší klientelu, počítat bychom tedy mohli s odvážnějším designem. Jeho předzvěst se přitom ve formě konceptu má ukázat nejpozději v roce 2017. Na druhou novinku, tedy menší kupé, si ovšem počkáme o trochu déle, neboť do produkce má dorazit až po druhém SUV. Nejspíše půjde o závěr dekády, nicméně i v tomto případě se čeká na oficiální požehnání. Jelikož však koncept byl zákazníky vřele přijat, očividně by mělo jít jen o formální záležitost.
V případě tohoto modelu se již se dvanáctiválcem nepočítá, místo toho by většinu exemplářů měl pohánět osmiválec. Nově ovšem Dürheimer potvrdil, že ve hře je také čistě elektrická verze, která by nabídla 400 až 500 koní. Všechna čtyři kola by přitom roztáčela dvojice elektromotorů skrze třístupňový automat, díky čemuž bychom se měli dočkat dechberoucího zrychlení, nejvyšší rychlosti okolo 320 km/h a dojezdu 500 km. A to vše při hmotnosti dosahující maximálně 2 000 kg.
Jakkoliv se samozřejmě jedná o nemalou porci, ve výsledku až tak enormní není, tedy alespoň na poměry Bentley. Dosaženo by jí přitom mělo být díky stále rychlejšímu vývoji baterií, které budou lehčí, kompaktnější a zároveň dostanou do vínku větší energetickou hustotu. Zda ovšem elektrické provedení menšího sporťáku dorazí skutečně již za pět let či později, to je prozatím ve hvězdách. Při pohledu na danou charakteristiku ale počítáme spíše se druhou variantou.
















Bentley EXP 10 Speed 6 se nakonec skutečně podívá do výroby, a to dokonce i jako ryze elektrická verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11