Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Mulsanne: máme fotky prvního kusu pro ČR
25.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bentley Mulsanne možná není tou nejžhavější automobilovou novinkou, na české území se ale oficiálně podíval poprvé až letos. Máme fotky prvního kousku.
Uběhly již dva roky od chvíle, kdy Bentley poprvé ukázalo světu nový model Mulsanne, který v nabídce nahrazuje starší Arnage. Je to už spousta času, Britům ale trvalo až do poloviny loňského roku, než vůz uvedli na trh a k nám si klestil cestu další rok. Je tedy možné, že si jej někdo pořídil neoficiálně v zahraničí, první oficiálně dodaný kus na naše území ale čerstvě dorazil do Bentley Praha a my jsme dostali příležitost si jej alespoň trochu osahat. A nechtěli jsme si to nechat jen pro sebe.
Vzhledem k tomu, že předchozí redakční tým se Mulsanne příliš nevěnoval, určitě stojí za to připomenout si pár klíčových informací o samotném autě. Jde pochopitelně o limuzínu té nejvyšší třídy (délka 5 575 mm, šířka 1 926 mm, výška 1 521 mm a rozvor 3 266 mm), která má za cíl konkurovat hlavně Phantomu od Rolls Royce. Designově je jakýmsi kompromisem mezi předchozím, velmi klasickým Arnage a moderněji pojatým modelem Continental GTC. Vnitřek je laděn na konzervativní notu, nepochybujte ale o tom, že se pod tradičním hávem skrývá ta nejmodernější elektronika. Hovořit o jedinečném zpracování a těch nejlepších existujících materiálech, které slovo „imitace” vůbec nemají ve slovníku, snad ani není nutné.
Bez zajímavosti jistě není, že nabídka vozu skrývá neobyčejně široké možnosti individualizace. Při 114 standardně dostupných barevných odstínech karoserie a nekonečných možnostech volby zcela jedinečné barvy se při množství prodaných kusů tak tak stane, abyste potkali dva stejně nalakované Mulsanne, natož aby společných prvků bylo více. Plných 24 variant koženého čalounění opět doplněných o možnost individuální volby skýtající „prakticky nekonečnou paletu odstínů” jsou jen drobnou ukázkou toho, jak moc můžete své preference nechat projevit v interiéru. Jakou péči mu u Bentley budou věnovat dosvědčuje i to, že ruční montáži každého vnitřku nového Mulsanne věnují plných 170 hodin času.
Pod kapotou vozu se skrývá vskutku šlechetné osmiválcové srdce o objemu šest a tři čtvrtě litru produkující výkon až 512 koní při 4 200 ot./min. Pohodový charakter motor popisuje i točivý moment plných 1 020 Nm dostupných v mimořádně nízkých (pro jistotu: jde o zážehový motor) 1 800 ot./min. Síla agregátu míří přes osmistupňový automat ZF na kola zadní nápravy a pokud si nebudete dávat pozor na svou pravou nohu, dočkáte se zrychlení na stovku za 5,3 sekundy, na 160 km/h na 11,5 sekundy a nejvyšší rychlosti až 296 km/h. To vše v úctyhodném voze pro čtyři s hmotností 2 585 kg. Kombinovaná spotřeba ve výši 16,7 litru na 100 km při takové jízdě asi platit nebude, ale s tím už se zřejmě majitel vyrovná.
Na cestách se o vás bude starat nejen luxusní interiér a výkonná pohonná jednotka, ale i vzduchové odpružení kol s plynule nastavitelnou tuhostí. A když jsme u nastavitelnosti, je třeba dodat, že systém Drive Dynamics Control umožňuje řidiči nastavit si chování vozu podle svého i v mnoha dalších ohledech.
Pokud vás toto všechno zaujalo, můžete si Mulsanne zajít prohlédnout do Bentley Praha a klidně si jej i objednat. Základní cena vozu činí v tuto chvíli (odvíjí se od kurzu eura) 7,8 milionu Kč včetně DPH. A nebo jej skouknout alespoň na přiložených fotografiích, tento konkrétní kousek přijde na 8,38 milionu. Samotné snímky nejsou úplně dokonalé, na podvečerním focení v showroomu by bylo přece jen třeba trochu lepší výbavy, než jsme měli k dispozici. Ale věříme, že pohled na první český Mulsanne oceníte i tak. Však auto s cenovkou přes osm milionů se nevidí každý den...







































Toto je první oficiálně dovezený Bentley Mulsanne v ČR
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 50 minutami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejnovější články
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 47 minutami Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva