Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí

Britská značka představí v Pekingu plug-in hybridní soustavu, kterou později schytá hlavně nové SUV. Zaujmou se snaží hlavně nesmyslnou spotřebou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí

9.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská značka představí v Pekingu plug-in hybridní soustavu, kterou později schytá hlavně nové SUV. Zaujmou se snaží hlavně nesmyslnou spotřebou.

Hybridní Bentley jsme tu ještě neměli a asi si na něho budeme muset ještě pár let počkat. Zmínili jsme se o něm dříve v souvislosti s plánovaným nejluxusnějším SUV planety a u toho zřejmě nadále zůstane. Na autosalonu v Pekingu se ovšem objeví koncept hybridní limuzíny, konkrétně modelu Mulsanne. V něm si britsko-německá automobilka hodlá plug-in hybridní komponenty vyzkoušet a vydláždit tak její cestu k budoucímu konkurentovi Range Roveru. Ten se dostaví údajně v roce 2017.

Bohužel nám nikdo neposkytl podrobnější specifikaci celého ústrojí, ovšem můžeme si být jisti tím, že koncept Mulsanne Hybrid disponuje o čtvrtinu vyšším výkonem než verze bez elektromotoru. Ta má jak známo dvojitě dopovaný osmiválec 6,75 litru s výkonem 512 koní a točivý moment 1 020 Nm na zadních kolech. Hybridní Mulsanne se tak může pochlubit zhruba 640 koňmi - nutno říci pěkná dávka. Velkou sledovanou veličinou pro Brusel, a tedy vítanou věcí pro automobilku je, že soustava s akumulátory srazí emise CO2 o 70 procent na hodnotu kolem 118 g na ujetý kilometr, ekvivalent spotřeby 4,9 litru benzinu na 100 km. To je hodnota tak absurdní, že ji čímkoli jiným než odkazem na podobně nesmyslný apetit Opelu Ampera nemá smysl komentovat.

Bentley se navíc pochlubil, že ve všech jeho budoucích plug-in hybridních modelech bude elektromotor s akumulátory umožňovat jízdu v čistě elektrickém režimu až do nájezdu 31 mil, což znamená bez pár metrů celých 50 kilometrů. Související novinkou je, že do konce současné dekády by volitelnou hybridní verzí mělo vládnout 90 procent modelů nabídky. Šéf Wolfgang Schreiber navíc tuto technologii chválí, protože je jednak údajně ideální pro implementaci k jejich tradičním spalovacím motorům a druhak zajistí pohodový výkon a luxus, kterého je Bentley hodno. Proto tedy to zavádění do modelové řady.

Nakonec zbývá už jenom sonda ke konceptu Mulsanne, jenž se předvede v Pekingu zapíchnutý do elektrické zásuvky. Hybrid Concept je vizuálně velmi podobný běžnému modelu, na kterém stojí, ale několik odlišností přeci jen najdeme. Vynecháme-li nápisy hybrid, jiný přístrojový štít a ovladač režimů pohonného ústrojí, pak jsou to měděné akcenty v předních světlometech a masce chladiče či na brzdových třmenech a středech 21palcových kol. Právě touhle barvou se Bentley snaží připomenout elektrické vodiče. Koneckonců ji v některých místech najdeme i uvnitř.


Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 1 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 01Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 2 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 02Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 3 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 03Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 4 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 04Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 5 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 05Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 6 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 06Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 7 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 07Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 8 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 08Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 9 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 09Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 10 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 10Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 11 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 11Bentley Mulsanne Hybrid je venku, spotřebu 4,9 l/100 km ale jistě nevykouzlí - 12 - Bentley Mulsanne Concept hybrid 2014 12
Bentley Mulsanne Hybrid Concept je prvním koncepčním nositelem hybridní soustavy, jakou automobilka hodlá v budoucnu využívat u 90 procent všech modelů

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.