Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Mulsanne Convertible Concept: z největšího létajícího B je kabriolet
20.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bentley naváže na model Azure a do nabídky zařadí nový otevřený model stojící na základech limuzíny Mulsanne. V Pebble Beach ukázalo jeho koncept.
Nové Bentley Mulsanne se coby nástupce tehdejšího vrcholu jménem Arnage poprvé představilo světu v roce 2009 a k prvním zákazníkům dorazilo následující rok. U nás se sice poprvé objevilo až loni, bez ohledu na to ale už dříve spolu s Arnage vyřadilo z nabídky značky i největší kabriolet Azure ponechajíc britskou automobilku bez jediného kabria v nabídce. Naštěstí ne na dlouho, neboť hned další léto se v prodeji objevil otevřený Continental GTC, firmu z Crewe ale tento stav zjevně beztak neuspokojuje.
Svědčí o tom její poslední krok, který učinila na víkendovém Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach. Tam vybraným zákazníkům ukázala studii nového Mulsanne Convertible (tedy střechy zbaveného vrcholného modelu) a ačkoli fotografii neuvolnila jedinou, existencí tohoto vozu se pochlubila. A přidala alespoň pár prvních skic.
Pokud spojíme to, co je na nich k vidění, s oficiálně uvolněnými detaily a informacemi od těch, kteří vůz mohli alespoň krátce vidět, pak před sebou máme vůz, jenž se s délkou okolo 5,5 metru zařadí mezi největší kabriolety vůbec. I přes neskromné proporce novinka stojí na zkrácené platformě Mulsanne (o cca 15 centimetrů) a také vzhled tohoto modelu přebírá jen zčásti. Ačkoli ze skic koncept Mulsanne Convertible zdá být designově velmi blízký existující limuzíně, ti, kteří jej spatřili, hovoří o „dramatickém vzhledu”, který „má daleko k tomu, než jej bude možné vyrábět”.
Nejsme si jisti, zda jde až o takové drama, neboť jiní ze stejné předváděčky přišli se slovy „produkci-bližší, než by automobilky chtěla, abychom si mysleli”, ale to bez dalších informací nevyřešíme. Convetrible se má na každý pád vyznačovat hlavně jinak skloněným čelním sklem, pochopitelně jen dvojicí pořádně dlouhých dveří a údajně i úplně jinak řešenou zádí, která má - na rozdíl od přídě - čtyřdvéřové provedení a kabriolet vzhledově výrazně odlišit. Jiné bude pochopitelně i řešení střechy, které při své „skládatelnosti” vsadí na klasické plátno a nikoli donedávna módní (a nyní z módy jednoznačně vycházející) pevný skládací vršek.
O technice zatím Bentley mnoho neřeklo, krom zmíněné délky, zkráceného rozvoru a jinak obecně podobných rozměrů karoserie jako u Mulsanne je ale pod kapotou očekáván stejný motor 6,75 V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jenž by měl vozu dodat více než 500 koní výkonu.
Automobilka podle očekávání zatím mlží kolem toho, co má s touto studií za úmysly, ale vzhledem k jeho tradičnímu řešení, již veřejné předpremiéře a vcelku úspěšné kariéře předchozího Azure očekáváme, že jej v produkční nebo alespoň koncepční podobě plně představí již během následujícího roku. Místo prvotní premiéry v Kalifornii přitom není náhodné - tento stát americké Unie se stará o velkou část prodejů otevřených modelů Bentley v USA a samotné Spojené státy jsou stále největším odbytištěm značky. Firma přitom zároveň doufá i v úspěch Mulsanne Convertible v Číně, kde za první polovinu letošního roku prodala na 1 059 aut.
To všechno je ale hudbu více či méně vzdálené budoucnosti. Dnes si můžeme s jistotou říci, že Bentley má v plánu stvořit „nový Azure” a víme i přibližně to, jak bude vypadat a co nabídne. Všechno další ukáže až čas.
Lepší pohled na Mulsanne Convertible nám zatím Bentley nenabídlo. I z tohoto je ale zřejmé, o co tu půjde
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 30 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 31 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva