Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Mulsanne Convertible Concept: z největšího létajícího B je kabriolet
20.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bentley naváže na model Azure a do nabídky zařadí nový otevřený model stojící na základech limuzíny Mulsanne. V Pebble Beach ukázalo jeho koncept.
Nové Bentley Mulsanne se coby nástupce tehdejšího vrcholu jménem Arnage poprvé představilo světu v roce 2009 a k prvním zákazníkům dorazilo následující rok. U nás se sice poprvé objevilo až loni, bez ohledu na to ale už dříve spolu s Arnage vyřadilo z nabídky značky i největší kabriolet Azure ponechajíc britskou automobilku bez jediného kabria v nabídce. Naštěstí ne na dlouho, neboť hned další léto se v prodeji objevil otevřený Continental GTC, firmu z Crewe ale tento stav zjevně beztak neuspokojuje.
Svědčí o tom její poslední krok, který učinila na víkendovém Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach. Tam vybraným zákazníkům ukázala studii nového Mulsanne Convertible (tedy střechy zbaveného vrcholného modelu) a ačkoli fotografii neuvolnila jedinou, existencí tohoto vozu se pochlubila. A přidala alespoň pár prvních skic.
Pokud spojíme to, co je na nich k vidění, s oficiálně uvolněnými detaily a informacemi od těch, kteří vůz mohli alespoň krátce vidět, pak před sebou máme vůz, jenž se s délkou okolo 5,5 metru zařadí mezi největší kabriolety vůbec. I přes neskromné proporce novinka stojí na zkrácené platformě Mulsanne (o cca 15 centimetrů) a také vzhled tohoto modelu přebírá jen zčásti. Ačkoli ze skic koncept Mulsanne Convertible zdá být designově velmi blízký existující limuzíně, ti, kteří jej spatřili, hovoří o „dramatickém vzhledu”, který „má daleko k tomu, než jej bude možné vyrábět”.
Nejsme si jisti, zda jde až o takové drama, neboť jiní ze stejné předváděčky přišli se slovy „produkci-bližší, než by automobilky chtěla, abychom si mysleli”, ale to bez dalších informací nevyřešíme. Convetrible se má na každý pád vyznačovat hlavně jinak skloněným čelním sklem, pochopitelně jen dvojicí pořádně dlouhých dveří a údajně i úplně jinak řešenou zádí, která má - na rozdíl od přídě - čtyřdvéřové provedení a kabriolet vzhledově výrazně odlišit. Jiné bude pochopitelně i řešení střechy, které při své „skládatelnosti” vsadí na klasické plátno a nikoli donedávna módní (a nyní z módy jednoznačně vycházející) pevný skládací vršek.
O technice zatím Bentley mnoho neřeklo, krom zmíněné délky, zkráceného rozvoru a jinak obecně podobných rozměrů karoserie jako u Mulsanne je ale pod kapotou očekáván stejný motor 6,75 V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jenž by měl vozu dodat více než 500 koní výkonu.
Automobilka podle očekávání zatím mlží kolem toho, co má s touto studií za úmysly, ale vzhledem k jeho tradičnímu řešení, již veřejné předpremiéře a vcelku úspěšné kariéře předchozího Azure očekáváme, že jej v produkční nebo alespoň koncepční podobě plně představí již během následujícího roku. Místo prvotní premiéry v Kalifornii přitom není náhodné - tento stát americké Unie se stará o velkou část prodejů otevřených modelů Bentley v USA a samotné Spojené státy jsou stále největším odbytištěm značky. Firma přitom zároveň doufá i v úspěch Mulsanne Convertible v Číně, kde za první polovinu letošního roku prodala na 1 059 aut.
To všechno je ale hudbu více či méně vzdálené budoucnosti. Dnes si můžeme s jistotou říci, že Bentley má v plánu stvořit „nový Azure” a víme i přibližně to, jak bude vypadat a co nabídne. Všechno další ukáže až čas.
Lepší pohled na Mulsanne Convertible nám zatím Bentley nenabídlo. I z tohoto je ale zřejmé, o co tu půjde
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 4 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 5 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 7 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB