Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley GT Speed Convertible oficiálně, je to prý nejrychlejší kabriolet světa
2.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Díky výkonu 625 koní a osmistupňové převodovce se britský křižník dostane na stovku za 4,4 s, nejvyšší rychlost končí hodnotou 325 km/h.
Sazka na jistotu nám opravdu vyšla. Nové Bentley Continental GT Speed Convertible (tak zní jeho oficiální název, ačkoli i dříve použité GTC Speed se v novinových titulcích nezřídka objevuje) se totiž skutečně světu představí již za čtrnáct dní na autosalonu v Detroitu. Oproti dříve představenému kupé sice trochu zpomalí, i nadále však nabídne jízdní výkony, které z něj dělají nejrychlejší čtyřmístný otevřený vůz světa. Stovku tak pokoří za 4,4 sekundy (o dvě desetinky pomaleji než u modelu s pevnou střechou), na hodnotě 160 km/h je za 9,7 sekundy (o sedm desetin pomaleji) a jeho rozlet ukončí až náraz do mety 325 km/h (o čtyři kilometry v hodině méně).
Zásluhu na těchto výkonech nese krom výkonu také osmistupňová převodovka ZF, kterou kromě ostatních modelů Bentley známe třeba z BMW či Maserati. Ve spojení s dvakrát přeplňovaným motorem W12 6,0 přenáší na všechna kola 625 koní a 800 Nm točivého momentu, přičemž spotřeba oproti předchůdci poklesla na 22,7 l/100 km ve městě, 10,4 litru mimo zástavbu a devatenáctilitrový průměr. Mnohem zajímavější je však tzv. blokové řazení v režimu Sport. Tedy možnost přeřazení např. z osmého na čtvrtý rychlostní stupeň pro co nejlepší akceleraci. Jsme zvědavi, jak tohle bude fungovat v praxi.
Vůči standardnímu kabrioletu nabízí verze Speed také podvozek snížený o 10 mm, tužší zavěšení a posílené stabilizátory. Výsledkem by měla být schopnost lepšího průjezdu zatáček, s ohledem na hmotnost 2 495 kg však počítáme s tím, že doménou Bentley budou i nadále dálnice či promenády na Azurovém pobřeží. A to i přes přítomnost dynamického režimu stabilizační kontroly, který by měl umožňovat i poněkud akčnější styl jízdy.
Po stránce vzhledové již takové rozdíly oproti standardu nejsou. Největší pozornost poutají 21palcová litá kola, čelní maska pak dostala o trochu více matného chromu. Vzadu se lehce zvětšily koncovky výfuku, tím však jakékoliv změny končí. Uvnitř pak k žádnému zásadnímu překopání architektury nedošlo, liší se pouze standardní výbava. Tu má verze Speed bohatou, přičemž unikátem je hliníkový obklad palubní desky. Sáhnout ovšem můžete také po karbonu nebo dřevu, k dispozici jsou i různé druhy kůže. Nechybí ani multimediální systém s 15 GB harddiskem nebo možnost komunikace s vaším iPadem či přehrávačem MP3. Za příplatek je pak k dispozici aparatura Naim for Bentley, která automaticky přizpůsobuje hlasitost a ekvalizér stavu střechy.
Cenu novinky Bentley zřejmě oznámí až v Detroitu, s částkou menší než pět milionů korun ale nepočítejte. Vsadit si ovšem můžete na celoroční praktičnost, kterou zaručuje nová „vzduchová šála”. Tedy výdechy horkého vzduchu zakomponované do sedadel, které známe hlavně z Mercedesů.
Po stránce vzhledové se nové Bentley GT Speed Convertible oproti standardnímu modelu Continental příliš neliší. Rozjet na stovku se ovšem dokáže za 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 325 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch