Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Grand Convertible: Mulsanne shodil střechu, nový Azure je ve hře
18.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka kromě pevného střešního panelu přišla také o dvojici bočních dveří. Vše nahradil největší kus dřeva, jakým se kdy Bentley pyšnilo.
O luxusním britském kabrioletu, který by vznikl skalpováním čtyřdveřové limuzíny Mulsanne, se spekuluje již nějaký ten pátek. Před nějakými dvěma roky se dokonce na světlo světa dostaly oficiální ilustrace, díky čemuž se zdálo, že odhalení modelu „z masa a kostí“ je jen otázkou času. Loni však značka přišla s prohlášením, že sériová výroba není možná, neboť kabriolet by nenašel dostatek zákazníků a jako takový by skončil nerentabilní. Zdálo se tedy, že jízdě s větrem ve vlasech je konec, poté se ovšem vyrojily zvěsti o tom, že Bentley chystá novou generaci modelu Azure.
Pod tímto názvem figurovaly v minulosti u britské automobilky hned dvě generace 5,3metrového čtyřmístného kabrioletu, pročež se mohlo zdát, že k onomu skalpování modelu Mulsanne nakonec opravdu dojde. To se nyní potvrdilo, neboť Britové ukážou již tento týden na autosalonu v Los Angeles koncept Grand Convertible. Ten není ničím jiným než předzvěstí právě onoho nového Azure, přičemž vznikl dekapitací střechy limuzíny Mulsanne.
Ač se přitom na první pohled může zdát, že novinka je připravená na výrobu, stále ještě existují pochybnosti, zda k ní vůbec dojde. Šéf britské automobilky Wolfgang Dürheimer totiž v tiskovém prohlášení uvedl, že „stále čekáme na odezvu zákazníků. Můžeme je přitom ujistit, že tento vůz - pokud tedy zamíří na veřejné vozovky - bude vysoce exkluzivní a extrémně limitovanou sběratelskou záležitostí.“
Z těchto řádek se přitom dá vyčíst jediné. Sériová výroba ještě nebyla schválena, pokud k ní ovšem dojde, pak jen v omezeném množství. Tomu bude odpovídat cena, která zcela jistě a bez problémů pokryje veškeré náklady. Tím se však již dostáváme na pole spekulací, které raději ihned opustíme. Místo toho naši pozornost zaměříme na samotný vůz, i když mnoho informací zatím k dispozici není.
Momentálně víme tolik, že Grand Convertible je „nejsofistikovanějším kabrioletem, jaké kdy Bentley stvořilo“. Uvnitř lze očekávat 14 kožených plátů sešitých dohromady modrými kontrastními švy. Mimo to nechybí ozdobné prošívání v diamantovém vzoru nebo tmavé ořechové dřevo, které zdobí také kryt plátěné střechy. V tomto případě jde přitom o největší kus, jaký kdy Bentley použilo.
Technické informace aktuálně nejsou k dispozici, pročež není jasné, zda došlo ke zkrácení rozvoru. Při pohledu shora je však patrné, že vzadu zcela jistě došlo ke zmenšení prostoru hlavně pro nohy. Více ale v tomto směru budeme vědět po premiéře v L.A., což platí také o jízdní dynamice. Nyní lze jen zmínit, že vůz stejně jako Mulsanne používá 6,75litrový osmiválec naladěný na 530 koní a 1 100 Nm.
Zvenčí se pak novinka pyšní kapotou a rámem čelního okna z „tekutého kovu“, se kterým ideálně kontrastuje modrý metalický lak Sequin Blue. Ten přitom vznikl na základě odstínu flitru šatů ženy jednoho ze zákazníků značky. To je ale poslední dostupná informace, ty dodatečné naštěstí dorazí spíše v řádu hodin než dnů.







Bentley Grand Convertible je prozatím konceptem. Pokud přitom bude schválena produkční verze, pak půjde jen o limitovanou edici
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva