Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Flying Spur V8 S: osmiválec dostal 528 koní, stovku dá pod 5 sekund
17.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze se pyšní vyšším výkonem i poladěnou převodovkou. Vůči standardu je prý živelnější, u 2,5tunového sedanu ale půjde vždy spíše o luxus.
Pro britskou automobilku Bentley byl více než významný loňský rok, kdy jsme se dočkali příchodu vůbec prvního firemního SUV Bentayga. Na letošek již tak zásadní novinky hlášeny nejsou, to ale neznamená, že by značka složila ruce v klín. V lednu jsme tedy mohli poinformovat o příchodu „doby kamenné“, dnes tu pro změnu máme virtuální představení modelu Flying Spur V8 S. Ten se v nabídce zařadí mezi základní osmiválcové a vrcholné dvanáctiválcové provedení, přičemž k dispozici bude od léta.
V motorovém prostoru najdeme i nadále čtyřlitr V8 twin-turbo, nicméně Bentley přistoupilo k jeho lehké modifikaci. Dosaženo tím bylo zvýšení výkonu o 21 koní na 528, točivý moment 680 Nm je pak k dispozici již od 1 700 otáček. S ohledem na přepracovaný software osmistupňového automatu ZF tu pak máme zlepšení akcelerace z klidu na stovku o tři desetiny na 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 306 km/h.
Automobilka dodává, že navzdory většímu potenciálu pod kapotou se nemění normovaná spotřeba, i nadále je tedy možné počítat s 10,9litrovým průměrem a dojezdem 837 kilometrů na jednu nádrž. Realita ale nejspíše bude o trochu vyšší, neboť jde koneckonců stále o vůz s délkou 5 299 milimetrů a především hmotností 2 417 kg. Kromě toho tu máme pohon všech kol, který za standardních okolností favorizuje zadní nápravu v poměru 40:60.
Kromě vyššího výkonu bychom se zároveň měli dočkat i větší jízdní agility, opět však musíme připomenout, že se bavíme o 2,5tunovém kolosu. Pozornost tak raději stočíme k modifikovanému vzhledu, tedy k 20palcovým litým kolům, které je ovšem možné za příplatek vyměnit za jednadvacítky z programu Mulliner Driving Specification. V tu chvíli přitom dostáváte i zatmavené světlomety či černé kryty zpětných zrcátek.
Standardem je přitom černá čelní maska či zadní difuzor lakovaný leštěným odstínem Beluga. Dovnitř se pro změnu nastěhovaly dřevěné dekory vyvedené v piánové černi, dvoubarevné kožené čalounění či kontrastující povrch středového tunelu. Zmínit můžeme ještě nový tříramenný volant a specificky zdobenou hlavici voliče automatu či pádel řazení pod volantem.
Stejně jako zbytek řady Flying Spur se pak i nová verze V8 S může těšit na nové ovládání klimatizace a audio systému Touch Screen Remote, jenž je určeno cestujícím na zadních sedadlech. Ty si mohou dopřát také nový zábavní systém, celou kabinu pak může pokrýt příplatková semi-anilinová kůže ozdobená švy v diamantovém vzoru. Ve finále lze pak zmínit ještě lepší Wi-Fi.
Bentley Flying Spur V8 S se chlubí 528 koňmi, stovku tak zvládá již za 4,9 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva