Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Flying Spur V8 S: osmiválec dostal 528 koní, stovku dá pod 5 sekund
17.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze se pyšní vyšším výkonem i poladěnou převodovkou. Vůči standardu je prý živelnější, u 2,5tunového sedanu ale půjde vždy spíše o luxus.
Pro britskou automobilku Bentley byl více než významný loňský rok, kdy jsme se dočkali příchodu vůbec prvního firemního SUV Bentayga. Na letošek již tak zásadní novinky hlášeny nejsou, to ale neznamená, že by značka složila ruce v klín. V lednu jsme tedy mohli poinformovat o příchodu „doby kamenné“, dnes tu pro změnu máme virtuální představení modelu Flying Spur V8 S. Ten se v nabídce zařadí mezi základní osmiválcové a vrcholné dvanáctiválcové provedení, přičemž k dispozici bude od léta.
V motorovém prostoru najdeme i nadále čtyřlitr V8 twin-turbo, nicméně Bentley přistoupilo k jeho lehké modifikaci. Dosaženo tím bylo zvýšení výkonu o 21 koní na 528, točivý moment 680 Nm je pak k dispozici již od 1 700 otáček. S ohledem na přepracovaný software osmistupňového automatu ZF tu pak máme zlepšení akcelerace z klidu na stovku o tři desetiny na 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 306 km/h.
Automobilka dodává, že navzdory většímu potenciálu pod kapotou se nemění normovaná spotřeba, i nadále je tedy možné počítat s 10,9litrovým průměrem a dojezdem 837 kilometrů na jednu nádrž. Realita ale nejspíše bude o trochu vyšší, neboť jde koneckonců stále o vůz s délkou 5 299 milimetrů a především hmotností 2 417 kg. Kromě toho tu máme pohon všech kol, který za standardních okolností favorizuje zadní nápravu v poměru 40:60.
Kromě vyššího výkonu bychom se zároveň měli dočkat i větší jízdní agility, opět však musíme připomenout, že se bavíme o 2,5tunovém kolosu. Pozornost tak raději stočíme k modifikovanému vzhledu, tedy k 20palcovým litým kolům, které je ovšem možné za příplatek vyměnit za jednadvacítky z programu Mulliner Driving Specification. V tu chvíli přitom dostáváte i zatmavené světlomety či černé kryty zpětných zrcátek.
Standardem je přitom černá čelní maska či zadní difuzor lakovaný leštěným odstínem Beluga. Dovnitř se pro změnu nastěhovaly dřevěné dekory vyvedené v piánové černi, dvoubarevné kožené čalounění či kontrastující povrch středového tunelu. Zmínit můžeme ještě nový tříramenný volant a specificky zdobenou hlavici voliče automatu či pádel řazení pod volantem.
Stejně jako zbytek řady Flying Spur se pak i nová verze V8 S může těšit na nové ovládání klimatizace a audio systému Touch Screen Remote, jenž je určeno cestujícím na zadních sedadlech. Ty si mohou dopřát také nový zábavní systém, celou kabinu pak může pokrýt příplatková semi-anilinová kůže ozdobená švy v diamantovém vzoru. Ve finále lze pak zmínit ještě lepší Wi-Fi.
Bentley Flying Spur V8 S se chlubí 528 koňmi, stovku tak zvládá již za 4,9 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před hodinou - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva