Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental Supersports odhaleno, rychlejší auto pro čtyři neexistuje
6.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa, doplněno) Supersports je se 710 koňmi vůbec nejrychlejší a nejvýkonnější Bentley všech dob. A nejsou to jeho jediné primáty, myslí i na ty světové.
Doplněno 15:30 Na světě jsou také první snímky otevřené verze, které jsme přidali do fotogalerie. Jen připomínáme, že toto provedení potřebuje k akceleraci na stovku 3,9 sekundy a k mání je bez pevného zadního křídla.
Co jsme před dvěma dny naznačili, to se nyní stalo skutečností. Bentley skutečně odhalilo nový Continental Supersports, který je labutí písní druhé generace této řady a zároveň vůbec nejvýkonnějším modelem, jaký kdy automobilka stvořila. Tisková zpráva ale v superlativech zachází ještě dále a novinku popisuje jako nejrychleji akcelerující a také nejvýkonnější čtyřmístný vůz na světě. To jsou samozřejmě odvážná slova, máme tu ale i čísla, která je mohou podpořit.
Při pohledu do motorového prostoru je zřejmé, že Bentley se nevydalo cestou co nejnižší hmotnosti, jak jsme předpokládali, byť i k její redukci došlo. Každopádně na osmiválec můžeme zapomenout, místo toho pod přední kapotou trůní šestilitrový W12 twin-turbo. Ten byl řádně poladěn, načež nyní produkuje 710 koní a 1 017 Nm točivého momentu. Ve srovnání se základním Bentley Continental GT zde tak máme nárůst o 120 koní.
Toho bylo dosaženo instalací větších turbodmychadel a zrevidovaného chladicího systému. Aby motor zvládl vyšší výkon, dostal zesílená ložiska ojnic a klikové hřídele. Modifikován byl taktéž měnič točivého momentu, který se dle tvrzení značky rychleji uzamyká. Pohon všech kol nadále rozděluje dostupný moment v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, k lepší ovladatelnosti přispívá systém vektorování točivého momentu pracující se všemi koly, který se poprvé objevil u Bentley Continental GT3-R.
Spolu se zvýšením výkonu byla snížena i hmotnost vozu. Hlavní úsporu přinesla instalace nových kovaných 21palcových kol, které redukují neodpruženou hmotnost o 20 kg. Zákazníci ovšem ještě dále mohou sáhnout po příplatkovém titanovém výfuku, který spoří dalších 5 kg. Karbon-keramické brzdy s největšími kotouči na světě jsou ovšem již součástí standardní výbavy.
Rázem zde tak máme vůbec nejlehčího zástupce Bentley Continental druhé generace, byť stále nemluvíme o lehkém supersportu. Hmotnost totiž aktuálně činí 2 280 kg. Při posílení motoru a revizi převodovky se ale výrazně změnila jízdní dynamika, stovku kupé pokoří za 3,5 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 336 km/h (k mání je ovšem i kabriolet, který na akceleraci potřebuje o čtyři desetiny více času).
Od mechaniky zamíříme k modifikovanému vzhledu. Supersports dostal agresivněji tvarované nárazníky. Přední zahrnuje splitter, součástí zadního je difuzor. Nechybí ani nové boční prahy či karbonové výdechy na kapotě motoru. Bentley zároveň přistoupilo k černému nalakování celé řady prvků, mezi něž patří kupříkladu koncovky výfuku, výplet masky či rámečky oken.
Napevno uchycené zadní křídlo je součástí příplatkové výbavy, přičemž jeho volba vám zároveň přinese i specifický čelní splitter. Obojí je přitom vyobrazeno ve fotogalerii, snímky základní varianty Bentley neuvolnilo. Kabina je provedena v tříodstínové konfiguraci, doplněné diamantovým prošíváním, Alcantarou, karbonovými dekory. Překvapivě v ní najdeme i zadní sedadla.
Ceny, u kupé startují na sumě 212 500 GBP (cca 6 775 000 Kč), kabriolet je k mání od 233 800 GBP (7 454 000 Kč). Mluvčí automobilky prozradil, že prodej odstartuje v dubnu tohoto roku, přičemž k dispozici bude „velmi limitované množství“.

















Bentley Continental Supersports bude k mání i jako kabriolet. Pevné zadní křídlo je však příplatkové a určené pouze pro kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11