Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT3: sporťákem pro Paříž je závodní koncept
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Bentley dokázalo dlouho tajit svůj koncept pro závodní okruhy jménem Continental GT3. Až do Paříže ale pod pokličkou nevydržel.
Sportovní vavříny slovutné britské značky Bentley jsou už značně omšelé. Pokud bychom opomenuli slavný šestý triumf ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans z roku 2003 se speciálem Speed 8, museli byste se v historických zápisech vrátit až do dvacátých let minulého století, abyste našli další zlaté úspěchy z tohoto asi nejznámějšího vytrvalostního závodu.
Ze slavného původu se nějakou dobu jistě žít dá, věčně ale taktéž ne, což si lidé v Bentley jistě uvědomovali, ale až plnotučná finanční podpora mateřského koncernu Volkswagenu mohla změnit zbožné přání v realitu.
Za stavbu závodního speciálu Continental GT3 je odpovědný šéfinženýr konstrukčního oddělení přes podvozky, pohonné systémy a motorsport Brian Gush. Tentýž člověk, který stál v pozadí úspěchu automobilky Bentley při jejím obrovském sportovním úspěchu v minulé dekádě. Základ automobilu vychází z typu GT Speed, podle reglementů FIA však musel být odstraněn pohon směřující výkon na kola přední nápravy a dodatečně doplněny všechny prvky bezpečnostní výbavy včetně hasicího systému a ochranné klece.
Tiskovou zprávu Bentley Motors vypustilo, ale co se týče techniky a bližší specifikace, zůstalo naprosto skoupé. Nevíme proto, jestli se pod přední kapotou nachází přeplňovaný dvanáctiválec, ale spíše bychom to tipovali na značně lehčí a patřičně vyladěné biturbo 4,0 TFSI.
Rovněž předpokládáme, že větší část původně ocelové karoserie nahradil konstrukční tým lehkým karbonovým kompozitem, kterého bude obsahovat více než kosmické rakety a místo původního automatu byla Continentalu GT3 implantována sekvenční převodovka. Další kila se jistě shazovala také na karoserii, Z tohoto lehkého materiálu totiž rozhodně nebude jen rozměrné zadní křídlo a spletitý čelní nárazník.
Beztak ale bude zajímavé zjistit, jakou dietu Bentley nasadilo svému otesánkovi, neboť soupeři v této kategorii váží něco okolo 1 250 kg - tedy asi polovinu toho, co váží Continental GT určený pro běžné silnice. Exkluzivní kůže nebo dřevo, to vše muselo - obrazně řečeno - do popelnice.
K nasazení stroje nedojde dříve než na konci příštího roku, pak má ale Bentley v plánu nasadit jej nejen do šampionátů GT3, ale vidět bychom jej mohli i ve čtyřiadvacetihodinovkách a to včetně Nürburgringu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Na autosalonu v Paříži jsme si mohli konečně pořádně prohlédnout zadní křídlo nového Bentley Continental GT3
Koncept Bentley Continentalu GT3 vypadá opravdu působivě. Aby však značka dosáhla konkurenceschopných výkonů, bude muset odpojit systém pohonu všech a především výrazně redukovat svou 2,5tunovou hmotnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 58 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 2 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 4 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva